FLORIN GHEORGHIȚĂ, CANDIDAT PNL LA CLM BRĂILA: ELIMINĂM STATUL LA COZI, TEANCUL DE HÂRTII ȘI AVIZE

Florin Gheorghiță este brăilean, are 48 de ani și este manager de dezvoltare soluții Smart City la una dintre cele mai importante companii de telecomunicații din România. El face parte din echipa liberală construită de Alexandru Dănăilă și Marian Căpățână pentru Consiliul Local Municipal. În Planul de Guvernare Locală al liberalilor a fost inclus și proiectul lui Florin Gheorghiță ce prevede debirocratizarea administrației publice locale.

 

– Ați prezentat proiectul «Brăila fără hârtii», un proiect care prevede debirocratizarea și digitalizarea administrației publice locale. Vă rog să-mi spuneți în câteva fraze care ar fi avantajele acestui proiect și cum poate fi el implementat. Cum ușurează o astfel de inițiativă viața oamenilor?

– Trăim într-un sistem în care statul, la acest moment, îți solicită acte pe care tot el le emite. Cetățeanul de rând, în relația cu administrația publică și centrală, se află într-un carusel în care este plimbat de la un ghișeu la altul, i se solicită să demonstreze că are aprobări peste aprobari, taxe plătite la zi etc. Proiectul meu își propune să elimine statul la cozi, teancurile de hârtii și de avize ce îngroapă contribuabilul. Cu alte cuvinte, experiența cetățeanului în relația cu statul să fie completă la o singură trecere. Ceea ce propun este să asigurăm accesul online la serviciile gestionate partajat de autoritățile și instituțiile publice locale. Am în vedere implementarea unei soluții informatice care să furnizeze digital fluxurile de lucru de bază din cadrul instituției, care implică tradițional prezența fizică a celui interesat la sediul instituției. Soluția va acoperi funcționalitățile oferite în mod normal de o activitate la ghișeu, iar utilizatorul nu va fi dependent de o anumită tehnologie pentru a accesa serviciile.

– Ne puteți da un exemplu?

– Sigur. Să zicem că am nevoie de o autorizație de constructie. Ma autentific în platforma electronica, selectez din meniu ce tip de document am nevoie, completez datele solicitate. Transmit solicitarea mea in format electronic către autoritatea publică. În acel moment solicitarea mea pleacă pe flux și eu o pot urmări. Funcționarul public ce o are în lucru vede ce departamente din cadrul administrației sunt implicate în rezolvarea problemei mele, solicită acordurile necesare de la colegii săi, îmi transmite răspunsul în format electronic cu semnătura electronică a celor în drept. O astfel de soluție va elimina în primul rând cozile de la ghișee. În al doilea rând, va scădea timpii de așteptare, fiindcă răspunsul va veni într-un interval setat în aplicație. Dacă acesta nu este respectat, sunt trimise alerte către superiorii acelui funcționar ce nu respectă termenele. Iar în al treilea rând, termenele de rezolvare de la celelalte departamente sunt incluse în acest termen. Astfel, cetățeanul nu mai trebuie să stea la coadă pentru un aviz, să primească de la funcționar o listă de avize cu care trebuie să se întoarcă, să piardă timp să obțină fiecare hârtie, iar în final să se întoarcă de unde a plecat cu o mapă de avize. Iar acesta este doar un exemplu. Propunerea mea vizează digitalizarea fluxurilor de lucru in administrația locală și retrodigitalizarea documentelor din arhivă.

Un oraș modern, un oraș smart

– Un asemenea demers presupune existența unei importante surse de finanțare. De unde și cum pot fi atrași bani pentru «Brăila fără hârtii”?

– Sursa de finanțare a acestui proiect sunt fondurile puse la dispoziție de Uniunea Europeană, prin: Programul Operațional Capacitate Administrativă/ Axa prioritară 2 – Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente. Uniunea Europeană ne pune la dispoziție bani pentru dezvoltare. Este rușinos că administrația PSD a reușit performanța de a plasa Brăila pe ultimul loc în atragerea fondurilor europene. Alături de Alexandru Dănăilă, de Marian Căpățână, de ceilalți membri din consiliile locale și municipale și de specialiștii din partid, o să schimbăm acest lucru.

– Care credeți că sunt punctele tari ale orașului Brăila și care sunt punctele slabe?

– Punctele tari ale orașului Braila sunt locuitorii săi, istoria, tradiția, frumusețea locurilor. Punctele slabe sunt reprezentate de faptul ca a fost izolată atâta timp de restul țării, prin infrastructura proastă, cu o adminsitrație neperformantă și lipsită de viziune.

– Cum credeți că o să arate orașul Brăila în 2030?

– Mi-ar plăcea ca orașul să fie inclus în circuitul orașelor dunărene ce trebuie vizitate, un oraș viu, plin de tineri mulțumiți să trăiască într-un oraș ce le acoperă toate nevoile. Să fie un oraș modern, un oraș smart! (interviu electoral)