Maine se inaugureaza chioscul de 4,3 miliarde lei din centrul vechi al Brailei

Maine, la ora 12.00, va avea loc deschiderea oficiala a Centrului National de Informare si Promovare Turistica Braila. Noua institutie isi incepe activitatea sub semnul controverselor, avand in vedere ca multi braileni s-au aratat deja indignati de faptul ca o asemenea constructie de dimensiuni reduse, din lemn si sticla, care este sediul Centrului amintit, a costat circa 438.169,77 lei noi (circa 4,3 miliarde lei vechi). Banii au provenit dintr-o finantare primita de la Uniunea Europeana, la care s-a adaugat o contributie de la Guvernului, si o alta contributie, a Primariei Braila, in valoare circa 33.000 lei noi.
In orice caz, in chioscul care a costat o avere va functiona, de maine, Centrul National de Informare si Promovare Turistica Braila, care va oferi celor interesati mai multe tipuri se servicii: * posibilitatea de a alege hotelul, vila sau pensiunea dorita; * informatii generale asupra ofertei turistice si a atractiilor turistice locale, regionale sau nationale; * materiale de promovare locale, regionale sau nationale; * informatii cu privire la posibilitatile de rezervare a biletelor de transport, precum si cu privire la ghizi turistici locali, nationali specializati; * informatii cu privire la autoritatile competente in solutionarea reclamatiilor care se inregistreaza pe plan local, in legatura cu calitatea serviciilor turistice; * consiliere cu privire la alegerea diverselor produse turistice locale, regionale si nationale.
Teoretic, Centrul National de Informare si Promovare Turistica (CNIPT) Braila are ca obiect de activitate promovarea potentialului turistic local, regional si national, prin imbunatatirea imaginii de tara: informarea generala asupra ofertei turistice si a atractiilor turistice locale, regionale sau nationale, promovarea turistica a municipiului si a imprejurimilor, informarea privind oferta locala de cazare, organizarea de manifestari expozitionale de turism pe plan local si regional si de marketing extern si intern, cu rol in cresterea circulatiei turistice locale si regionale.
In viziunea Primariei Braila, beneficiari directi ai acestui centru sunt turistii romani si straini, tour-operatorii, oameni de afaceri aflati in tranzit sau cu interese de afaceri in zona, persoane care doresc tratament balnear si de recuperare. Pe de alta parte, beneficiarii indirecti ai proiectului sunt reprezentati de proprietarii obiectivelor turistice, proprietarii de hoteluri, pensiuni si pensiuni turistice, restaurantele, unitatile administrativ-teritoriale invecinate.