Mihai Tudose, despre stadiul lucrărilor la podul peste Dunăre de la Brăila: Vestea proastă pentru „anti-podiști” este că lucrurile stau foarte bine. Sperăm ca lucrările conexe podului să mai dureze vreo 15-20 de ani, în sensul că se tot extind lucrurile

„Unora chiar nu le convine că s-a făcut podul de la Brăila!” – este declarația europarlamentarul Mihai Tudose, vicepreședintele PSD, care a vorbit în cadrul unei conferințe de presă recente despre comentariile cârcotașilor care chiar și după ce s-a semnat contractul pentru construcția podului – lucru care s-a întâmpla în ultima zi în care Tudose a fost premier -, au spus că acest obiectiv nu se va face, că sunt vorbe goale.

”În 2018 am auzit că nu se face. A doua zi după semnarea contractului toată lumea a spus că nu se face. Un an de zile, cât s-a făcut proiectarea, era evident că «nu se face», că, nu-i așa, noi mințim populația. Apoi au început săpăturile la piloni. Evident, «nu se face», că nu se vedea nimic, oamenii lucrau în direcția greșită, adică în jos… De-abia în ultimul an, când a început să crească ceva deasupra solului, «Măi, se face!». S-a schimbat registrul. «Se face, dar în el plouă», «Se face, dar în el a intrat apă»,«O să cadă. O dată, când a bătut vântul, vedeam eu că se clatină», «Nu o să fie gata niciun fel de drum, o să fie un monument» – vă citez din titlurile din presă și din văicărelile de pe net”.

Liderul PSD a spus că a existat o întârziere în ceea ce privește executarea lucrărilor, dar aceasta s-a a fost din cauză că Guvernul Orban a amânat nejustificat emiterea ordinului de începere a lucrărilor: „Ceea ce este real în ceea ce spuneți este că da, a fost o întârziere extraordinară pe guvernarea Orban. Un an de zile nu a dat ordin de începere a lucrărilor fiindcă se suspecta că în zona Brăila și Galați trăiește un «flamingo» trist și mic, ultimul din specia lui. Le-a luat un an de zile să-l caute pe flamingo mic și trist, pe care nu îl văzuse nimeni niciodată și după un an au constatat și ei că nu sunt flamingo și s-a dat drumul la lucrări. Adică oamenii ăștia care tot ne explică nouă ce viteji sunt ei, efectiv au blocat lucrările la infrastructura conexă podului un an de zile.

Acum toți constructorii implicați – nu doar cei care lucrează la pod, ci și cei de la drumurile adiacente, de exemplu drumul care leagă Galațiul de Brăila -, lucrează, sunt înainte de contract.

Cât privește podul, nu va fi gata Jijila, nici nu va fi întârziere față de contract, dar pe partea din Tulcea se va face descărcarea, este aproape gata la Măcin, pe unde «nu pot să treacă și camioane». Ghici ce, azi trec camioane!

Pe malul dinspre Brăila va fi legat cu Centura Brăilei, cu Drumul Expres, cu Centura veche și drumul de pe dig Brăila- Galați. Vestea proastă pentru «anti-podiști» este că lucrurile stau foarte bine. Dar la unii chiar nu le convine că s-a făcut podul ăla!”.

În cadrul aceleiași conferințe de presă, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat: ”Faptul că nu sunt gata toate lucrările la pod nu înseamnă că o să se termine podul și o să stăm și o se ne uităm la el; nu! Până la sfârșitul anului – și am avut discuția chiar ieri cu constructorii – trebuie să existe acea descărcare la Măcin, urmând ca anul viitor să se facă cealaltă, la Brăila, iar pe zona Brăila noi avem în lucru Drumul Expres între Galați și Brăila. Lucrările pe acea zonă vor continua anul viitor, astfel încât să fie amenajată toată această descărcare și să intre în Drumul Expres care va fi dat în folosință tot anul viitor. Se lucrează – și se lucrează foarte bine pe acea porțiune de Drum Expres”.

„Mai mult, lucrările conexe podului sperăm să mai dureze vreo 15-20 de ani, în sensul că se tot extind lucrurile. Tot din acel nod rutier a plecat drumul către Focșani și drumul către Buzău”, a mai spus Tudose.