Mulțumim, Mihai Tudose! Pentru ce știm că ai făcut și pentru ce nici nu știm că ai făcut, în susținerea proiectului podului peste Dunăre

6 iulie 2023 va fi o zi mare pentru europarlamentarul Mihai Tudose (PSD): este ziua în care va fi dat în circulație podul peste Dunăre de la Brăila, un proiect la realizarea căruia social-democratul a avut o contribuție importantă.

Proiectul podului suspendat peste Dunăre a reprezentat una dintre prioritățile pe care le-a avut brăileanul Mihai Tudose ca parlamentar și cu atât mai mult, în mandatul său de premier și chiar dacă finalul acelui mandat a fost unul tensionat, înainte de a pleca din fruntea Guvernului, el s-a asigurat că s-a semnat contractul pentru construcția podului, cel mai complex proiect de infrastructură de transport de după Revoluție. Pe 15 ianuarie 2018, ministrul Transporturilor, Felix Stroe, în prezența premierului Mihai Tudose, a semnat acest contract, iar câteva ore mai târziu Tudose a demisionat din funcția amintită.

Mihai Tudose a fost astăzi, alături de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, într-o ultimă vizită la podul peste Dunăre, înainte de data la care acesta va fi dat în circulație – 6 iulie 2023 (anunțul oficial a fost făcut tot astăzi).

Cu acest prilej, europarlamentarul a amintit câțiva dintre oamenii care au avut un merit în construcția acestui pod pe care mulți brăileni nu credeau că-l vor vedea realizat vreodată: „Din ‘84 toată lumea vrea să facă podul. Primul demnitar care a făcut ceva concret este Sorin Grindeanu, când a fost prim-ministru, în 2017. În februarie 2017 a venit la Brăila, a preluat, ca premier, problema și în înțelegere cu Consiliul Județean Tulcea, pe programul ITI Delta, s-au alocat niște bani pentru construcția acestui pod, pe conectivitate, că e bună Delta, dar trebuie să și ai cum să ajungi acolo. Pe mandatul domnului Grindeanu s-a asigurat finanțarea. Apoi, după cum știți, eu m-a chinuit să fac restul.

Că tot am folosit cuvântul «chinuit», după aia s-au mai chinuit unii să îl blocheze, că nu le plăcea din diverse motive; din păcate, unele chiar au fost politice, blocaj politic, să nu cumva să semneze cineva această lucrare.

Spunea cineva aici de «o amânare». Domnule, noi acum vorbim de o amânare stând pe pod, nu e o amânare din aia de genul «Stați să vedem când o să înceapă, când o să se facă»!

Până la urmă este o victorie a României și un vis  împlinit. Eu am crescut pe malul Dunării, aici. Am văzut de multe ori salvări care veneau de la Măcin, din județul Tulcea, care stăteau cu bolnavul pe malul tulcean, încerrcând să ajungă la un spital la Galați sau la Brăila și nu treceau din cauza sloiurilor sau ceață și n-aveau cum să ajungă aici.

E o victorie a locuitorilor acestor meleaguri, până la urmă.

Meritul e al câtorva oameni. Am avut un ministru al Transporturilor foarte bun, pe Felix Stroe, un ministru al Fondurilor Europene pe care nu am cum să nu-l pomenesc, domnul Marius Nica, ce și-au făcut treaba foarte bine”.

Dincolo de comentariile unora sau altora, dincolo de faptul că este posibil ca acel contract să se fi semnat în timpul mandatului unui alt premier – da, este posibil, dar nu e 100% sigur -, rămâne faptul că Mihai Tudose a făcut tot ce a depins de el pentru ca proiectul podului peste Dunăre să nu fie în continuare doar o promisiune electorală găunoasă.

Dincolo de meritele unor oameni care au ocupat la un moment dat niște funcții și au susținut acest proiect, în măsura în care le-a stat în putere – oameni care au recunoscut de-a lungul timpului că Tudose a fost în continuare un susținător fervent al proiectului și după semnarea contractului amintit -, este de necontestat meritul pe care l-a avut actualul europarlamentar în realizarea acestui proiect care a fost unul de suflet pentru el.

Acum, că podul este gata și e numai o chestiune de zile până va fi dat în circulație, îi putem spune: Mulțumim, Mihai Tudose! Pentru ce știm că ai făcut și pentru ce nici nu știm că ai făcut, în susținerea proiectului podului peste Dunăre.

(sursă foto pod – facebook CNAIR)

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns