NEDELCU: PODUL PESTE DUNARE NU ESTE UTIL PENTRU BRAILA, CI DESERVESTE STRICT JUDETUL TULCEA. CA BRAILENII VOR PODUL LOR ASA, DE FITA…
Directorul Asociatiei ARIN, Codruta Nedelcu, este de parere ca proiectul podului peste Dunare intre Braila si Tulcea – cu care se mandresc acum PSD-istii, pe motiv ca licitatia a fost anuntata public pe SEAP – este, de fapt, o “teapa” si va reprezenta o gaura neagra pentru bugetul tarii. Intr-o postare facuta pe o retea de socializare, Nedelcu isi arata scepticismul cu privire la oportunitatea investirii a 500 milioane de euro “care, probabil, cu timpul vor depasi un milliard”, pentru “o chestie cu utilitate foarte restransa”: <<In general vorbind, si mie imi plac podurile, ele sunt frumoase… nu degeaba le zice „lucrari de arta”. Dar eu vorbeam aici de a baga o GRAMADA de bani in ceva, cum am zis, cu utilitate restransa. Mai bine ar baga banii aceia in refacerea si modernizrea infrastructurii feroviare – ar fi INFINIT mai util si ar aduce cu ADEVARAT dezvoltare, pentru MULT mai multa lume>>.
Directorul ARIN aduce si argumente in sustinerea pozitiei sale: <<Concret:
1 – cica ar „face legatura intre Moldova si litoral + portul Constanta”. FALS! EXISTA o astfel de legatura, de fapt, chiar doua: una pe la Vadul Oii, alta direct in autostrada Soarelui – Fetesti etc;
2 – ar facilita legaturile economice intre Moldova/Romania/Bulgaria/Turcia. La fel de FALS (vezi mai sus, in plus, Bulgaria nici macar nu are autostrada spre litoralul nostru);
3 – Faciliteaza transportul cerealelor din Marea Insula Mare a Brailei spre Constanta, unde este port. FALS! Nu doar ca pana la Braila pot sa urce DIRECT nave oceanice, dar chiar MAI MULT – deja ele pot acosta direct la Insula, unde pot incarca cerealele DIRECT, fara sa mai treaca prin oras!;
4 – Faciliteaza turismul spre Delta. ADEVARAT, dar in FOARTE mica masura! CATI nenumarati turisti are sau/si va avea Delta si CATI vor dori MUSAI sa vina prin Braila? Unul din Occident vine pe autostrada Arad – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Autostrada Soarelui sau vine direct cu avionul la Tulcea (care are aeroport) ori, fie! la Constanta. Sau isi ia o croaziera pe Dunare, de la Donaueschingen (sau hai! de la Passau) pana in Delta! CE naiba sa caute pe aici?
In concluzie: de fapt, daca urmaresti traseul, vezi ca podul nici macar NU este UTIL pentru Braila, ci ca el deserveste STRICT judetul Tulcea! De CE naiba sa dau 500 mil. euro (care, in realitate, vor depasi miliardul) pentru o chestie cu utilitate RESTRANSA?
Ma rog… ca brailenii tin gaia-matu de „pod”, ca vor „podul” lor, asa… „de fita”… in fine, au si brailenii dreptul la fitele lor. Dar eu, cum am zis: as investi MULT mai degraba si cu MULT mai mult si mai bun efect in modernizarea infrastructurii feroviare>>.
(sursa foto: Armanda Filipine)
Comment
don pedro
12/05/2017
dar nu ar fi mai bine sa facem si o Dunare pe acolo prin ardeal sau pe la teleorman sau mai stiu eu unde… si sa facem si un pod ca am investi eficient ..si aici Braila ..Tulcea ..ce atata dezvoltare ca si asa ne-am chinuit atat sa le distrugem industria si sa vindem la fier vechi ..ca totul era energofag ..la noi era energofag si la altii nu..si la braileni ..sa dea la peste nene..sa se faca pescuitori in ape tulburi ..ca si asa s-a dus vestea de pesti la turci..si la spanioli..e drept ..sa aiba si ei..industria lor //asa de orgoliu