Nu-i a bine cu podul ăsta de la Brăila! Parcă și-a băgat Aghiuță coada!
Podul de piatră s-a dărâmat/ A venit apa și l-a luat!/ Vom face altul pe mal în jos,/ Altul mai trainic și mai frumos!
Doar ce auzisem ieri că se recepționează oficial lucrările la podul peste Dunăre de la Brăila, cu tot cu drumurile aferente și ne pregăteam un cântec azuriu să cântăm și pe Grindeanu să-l lăudăm, când, ce să vezi?
Ghinion! A început să se surpe noul drum de legătură de la Jijila, cel care urma să se recepționeze.
Ptiu, drace! Nu știu cu cine s-au făcut frate, ca să treacă lacul, ăștia de se dau ctitorii podului peste Dunăre, dar nouă ne miroase urât, a smoală… Nici nu e de mirare că miroase a smoală atât de tare, fiindcă de doi ani, de când podul s-a terminat, de cinci ori s-a reasfaltat.
500 de milioane de euro au fost băgați în această lucrare care este cea mai mare investiție în infrastructură din ultimii 30 ani din România.
Fratele meu – vorbesc acum cu Grindeanu – , dacă în primii doi ani a fost reasfaltat podul de cinci ori, nouă ne dă cu virgulă! Pare că va fi și cea mai costisitoare investiție, pe termen lung… Dar nu-i problemă, are statul român de unde da, mai ales de când România a devenit onestă și nu se mai fură. Ați observat că de câteva săptămâni nu se mai fură, da?
Măcar de-ar fi fost vorba doar de repetatele asfaltări când pe-o bandă, când pe alta, după ce s-a constatat că nu doar Dunărea face valuri, ci și asfaltul de pe podul care traversează fluviul! Dar au fost și niște procese cu constructorul și au mai fost și niște sume suplimentare pe care statul român e nevoit să le plătească, după unele dintre acele procese.
Nu mai zicem de sutele de șuruburi care susțin parapetele de pe marginea podului, ale căror piulițe se desfăcuseră… de la sine, ca printr-o magie neagră!
Să mai amintesc și faptul că s-a constatat și o păcătoasă de tasare a terenului? Asta singur e de la faptul că nu ne mai suportă pământul, de răi ce suntem, că tot căutăm nod în papura podului suspendat!
Reprezentanții CNAIR și cei ai constructorului italian au dat însă asigurări că situația este sub control, deci nu ne facem griji, fiindcă știm că dacă ne informăm din surse oficiale, aflăm întotdeauna adevărul.
Așadar, doar ce se anunțase că în perioada 23-27 iunie va veni în zonă o comisie pentru recepția întregii lucrări – adică pod suspendat și drumuri de legătură –, după care s-a suspendat fericitul eveniment, fiindcă s-a surpat unul dintre drumuri. Mai exact, principalul drum care leagă podul suspendat de județul Tulcea, necesită din nou intervenții majore, după ce anterior mai fusese reasfaltat pe diverse porțiuni.
Nu știm ce dra…. ce Dumnezeu se întâmplă cu podul ăsta, că teoretic are protecție de la cei de sus – de la Bruxelles, că la asta mă refer -, fiindcă e construit cu fonduri europene. Așadar, pe partea asta putem sta liniștiți, e aprobat de ăia „bunii” și e folosit la greu de ăia și mai bunii, care circulă cu mașini cu gabarit depășit. Dar atât timp cât este pentru o cauză bună, nimic nu e prea greu; orice se poate face, dacă are binecuvântarea dumnezeilor zilei.
Așteptăm cu nerăbdare să vedem ce se mai întâmplă cu podul și drumurile aferente, fiindcă după cum se vede, n-au început cu dreptul, au început cu stânga și o continuă tot așa.
A fost o vreme când brăilenii nu credeau că vor apuca să vadă în timpul vieții lor un pod peste Dunăre construit în această zonă; acum brăilenii văd podul, nu mai cred să apuce să vadă și recepția oficială a obiectivului, cu tot cu drumurile de legătură.
Aș zice „Cu Dumnezeu înainte pe pod!”, dar pare că aici și-a băgat coada celălalt.
Acesta este un pamflert și trebuie tratat ca atare.