Nu putem face cursuri de comunicare cu sute de functionari publici!

 

AUREL SIMIONESCU

*declara primarul municipiului, Aurel Simionescu
Primarul municipiului, Aurel Simionescu, admite ca primeste sistematic reclamatii cu privire la modul in care unii dintre functionarii din subordinea sa se comporta cu cetatenii veniti sa rezolve o problema. Simionescu nu neaga faptul ca unii dintre angajatii Primariei ar avea nevoie de o pregatire pe partea de Comunicare, insa considera ca nu este cazul sa se organizeze cursuri speciale in acest sens, in care sa fie inclusi toti functionarii publici. Edilul-sef se bazeaza pe faptul ca incetul cu incetul, ca urmare a cursurilor de perfectionare pe care le fac in decursul anilor,  functionarii vor incepe sa se comporte mai frumos:  “Nu putem sa facem astfel de cursuri de comunicare cu sute sa salariati, fiindca trebuie discutat diferit, in functie de postul pe care il ocupa fiecare. Astfel de discutii, cu privire la comportamentul fata de cetatean, noi am mai avut, dar nu le-am facut  sub forma unor cursuri de comunicare. Functionarii publici, pe parcursul unui an, au obligatia sa participe la diverse cursuri de formare profesionala, la diverse instruiri, la masterate, deci fiecare trebuie sa faca ceva, pe linie profesionala. Aceste lucruri sunt trecute in evaluarea care i se face in fiecare an persoanei respective si de ea depinde si numarul de puncte pe care le primeste, ceea ce conduce la calificativul pe care il obtine. In aceste cursuri intra si sectiunea <<comunicare>>.
Dar evident ca, in activitatea de zi cu zi, continuam sa primim reclamatii cu privire la modul in care se comporta functionarii nostri, fiindca suntem asa cum suntem, fiecare dintre noi. Niciodata n-o sa fim cu totii perfecti si pana la urma, exista o relatie biunivoca intre cetatean si functionarul public. Este posibil ca functionarul public sa aiba problema lui oarecare, de sanatate, de familie, de bani si sa nu fie foarte bine dispus si atunci cand vine si cetateanul la ghiseu, zambetul pe care trebuie sa-l aiba functionarul public nu prea este, mai este situatia in care cetateanul vine cu o problema care nu se poate rezolva, fiindca nu este de competenta Primariei sau chiar nu se poate rezolva, daca el nu are niste documente – si atunci de vina este functionarul public, in opinia sa. Si mai este si situatia mixta, in care  ambele persoane nu au rabdare si atunci apare aceasta reactie”.