O NOUA INVITATIE FACUTA DE ISU, BRAILENILOR: ALEGE SA FII „SALVATOR DIN PASIUNE”!

Proiectul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta intitulat „Salvator din pasiune”, demarat anul trecut, continua, la nivel national.  Noutatea pentru aceasta etapa o reprezinta faptul ca inscrierile se pot face oricand, fara a mai fi conditionate de un numar limitat de locuri. Interesul crescut pe care cetatenii l-au manifestat inca de la lansare, a condus la reanalizarea posibilitatilor institutionale si identificarea solutiilor care sa permita inscrierea tuturor celor care doresc sa se alature echipajelor de interventie in misiunile specifice.

In acest context, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta „Dunarea” al judetului Braila a demarat etapele ce presupun recrutarea si inscrierea solicitantilor, pentru ca ulterior analizarii dosarelor, sa fie incheiate contractele de voluntariat aferente.

Detalii suplimentare legate de activitatea de voluntariat pot fi obtinute accesand site-ul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta – www.igsu.ro si site-ul Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta „Dunarea” al judetului Braila – www.isubraila.eu.

Programul „Salvator din pasiune” urmareste sustinerea activitatilor de voluntariat, ca expresie a implicarii, solidaritatii si responsabilitatii civice, in sprijinul acordat comunitatilor pe timpul situatiilor de urgenta, dar si pentru prevenirea lor.

Conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca cei care doresc sa se alature pompierilor salvatori sunt urmatoarele:

– varsta cuprinsa intre 16 si 65 de ani;

– apt din punct de vedere medical;

– sa nu fi fost condamnat pentru savarsirea infractiunilor cu intentie;

– sa nu fi pierdut anterior calitatea de voluntar in cadrul inspectoratelor pentru situatii de urgenta.

Dosarul candidatului trebuie sa contina: cererea de inscriere, certificatul de cazier judiciar (pentru persoanele care au varsta de peste 18 ani), copie dupa actul de identitate, avizul psihologic, actul doveditor al ultimelor studii absolvite sau in curs de desfasurare, adeverinta medicala si acordul parintilor/tutorelui legal, pentru persoanele care au varsta sub 18 ani.

Dupa parcurgerea unor programe de pregatire, activitatile derulate alaturi de efectivele inspectoratului general vor consta in participarea la misiunile de interventie, utilizarea notiunilor de baza in acordarea primului ajutor calificat, implicarea in actiunile de ajutor umanitar si in cele de popularizare a mesajului preventiv.