PĂUN: CE S-A FĂCUT CU STAŢIA DE CONCASARE DE LA CARIERA DIN MĂCIN, PENTRU ACHIZIȚIONAREA CĂREIA S-A ALOCAT O SUMĂ IMPORTANTĂ? DIN INFORMAȚIILE MELE, STĂ ACOLO ȘI RUGINEȘTE
Consilierul municipal Dan Păun (Partidul Puterii Umaniste Social-Liberal) a solicitat în cadrul celei mai recente ședințe CLM Brăila ca în perioada următoare conducerea ECO SA – firmă la care CLM este acționar majoritar – să prezinte aleșilor locali o informare cu privire la activitatea staţiei de concasare şi sortare care a fost cumpărată în urmă cu câțiva ani, pentru redeschiderea carierei de piatră de la Măcin.
Mai exact, este vorba despre cariera din care se extrage granit de foarte bună calitate, ce a fost deschisă în timpul regimului comunist și a fost preluată de ECO SA, în anul 2000 aceasta încheind cu Primăria Măcin un contract de concesionare pentru suprafaţa de 19,67 hectare din perimetrul Derea-Anton-Suluk, din apropiere de Măcin. Contractul este valabil 20 de ani, cu posibilitatea prelungirii pentru încă 5 ani. Ca urmare a situației financiare precare, ECO SA a oprit însă activitatea exploataţiei de granit în 2003 și a redeschis cariera abia în 2012, când a putut face o investiţie de circa 150.000 euro, pentru achiziţionarea unei staţii de concasare şi sortare ce poate prelucra 100 tone de piatră pe oră. Piatra respectivă poate fi folosită la construcţia de diguri, la lucrări de drumuri sau chiar în scop ornamental.
În iulie 2012, la momentul redeschiderii carierei, Alexandru Micu, directorul ECO SA, declara că se aşteaptă la un profit lunar de minimum 1 miliard de lei vechi și că speră ca investiţia în stația de concasare și sortare să fie amortizată în cel mult un an.
În acest context, Dan Păun a cerut ieri: „Vă rog să ni se prezinte și nouă o situație a concasorului de piatră care a fost achiziționat acum câțiva ani, atunci ne-a fost prezentat de fostul director ca fiind necesar, deoarece aveau comenzi și aveau de lucru și aveau încărcare și am făcut o investiție destul de mare la momentul respectiv. Acum nu știu, se mai lucrează acolo, nu se mai lucrează… După informațiile mele, utilajele stau acolo și ruginesc, așteaptă să fie tăiate”.