Petrea: Sistemul Urban Braila-Galati ar fi existat astazi, daca avea sustinerea intregii clase politice locale

Deputatul UNPR de Braila Dorin Silviu Petrea crede ca a venit timpul ca autoritatile din zona sa se ocupe la modul serios de punerea in practica a “proiectul vizionar “Sistemului Urban Braila – Galati, care “va revolutiona nu doar regiunea, ci intreaga economie romaneasca”. Intr-o postare pe blogul sau, Dorin Petrea scrie ca primul lucru care este necesar pentru realizarea proiectului amintit este “renuntarea la rautati si ambitii personale”, din partea liderilor administrativi si politici din cele doua judete: “Sa vrei sa transformi doua judete, Braila si Galati, in cea mai mare investitie din Romania si intr-un model european, sa valorifici cea mai mare aglomeratie urbana din Romania, dupa Bucuresti, sa cresti nivelul de trai a aproape un milion de locuitori, dar totusi marele impediment sa fie reprezentat de…11 km de Drum Expres. Nu este o gluma si nici nu am ratat unul, sau mai multi de zero, din coada numarului.
Sistemul Urban Braila – Galati reprezinta nici mai mult, nici mai putin decat un proiect vizionar, pe termen lung (20-30 de ani), cu investitii de miliarde de euro, dar care va revolutiona nu doar aceasta regiune, ci intreaga economie romaneasca. Proiect care poate fi considerat pilot pentru alte sisteme regionale din tara si din Europa, pentru ca are capacitatea si structura necesara pentru a atrage capital intern si extern, propriu si privat, dupa schema Juncker sau oricare alt model de finantare.
Da, vorbesc in continuare despre una dintre zonele cele mai sarace din UE, dar care are potentialul de a atrage fonduri inca din anul 2016, chiar prin alocari de la bugetul de stat. Iata un exemplu de calcul relevant pentru ceea ce spun: Braila si Galati au aproape un milion de locuitori, adica aproximativ 5 procente din populatia Romaniei, iar reprezentantii in Parlament sunt 26 la numar, adica 5% din Legislativ. Consideram asadar ca ne revine cel putin 5% din bugetul Ministerului Transporturilor, iar luand in considerare ca anul acesta au avut 2 miliarde, cu 100 mil. euro putem sa realizam trei mari lucrari, respectiv centura Galati (pentru care exista deja proiectul), drumul expres Braila-Galati – 11 km in linie dreapta pentru care exista proiect si nu in ultimul rand, centura Brailei, pentru care este drept, nu avem inca proiect. Bine bine, imi veti spune, dar toate acestea sunt deja prinse in Masterplanul General de Transport, cu finantare pentru perioada 2021-2030. Sunt de acord, insa pentru a incepe dezvoltarea Sistemului Urban Braila-Galati se impune sa rezolvam problema transporturilor. Nu as indrazni sa visez la aceasta infrastructura, daca nu as cunoaste masura in care este realizabil un astfel de proiect.
Sistemul Urban Braila-Galati ar fi putut exista astazi, daca exista sustinerea intregii clase politice, a parlamentarilor, primarilor, viceprimarilor, presedintilor de CJ, vicepresedintilor de CJ, consilierilor judeteni, municipali, lideri politici aflati la putere sau opozitie. De ce nu s-a intamplat? Pentru ca nu a existat acel consens general al celor doua orase. Ce avem nevoie? De un PACT REGIONAL DE DEZVOLTARE, de unitate. Eu cred ca pentru Romania anului 2015 nu este imposibil. Acest lucru implica insa renuntarea la rautati si ambitii personale. Este momentul sa ne unim fortele si sa facilitam beneficii pentru cetatenilor nostri. Acest proiect vine cu avantaje in egala masura atat pentru Braila, cat si pentru Galati”.
Comment
Gheorghe Cirnu
03/11/2015
Gheorghe Cirnu · Brăila
V E C I N I I
Nu se suporta ca frati ,
Nici BRAILA , nici GALATI !
Nu vor dragoste cu sila ,
Nici GALATI , dar nici BRAILA !
Gheorghe Cirnu