Podul peste Dunăre de la Brăila a primit Premiul AICAP 2022, acordat de italieni celor mai bune lucrări de beton structural

Podul peste Dunăre de la Brăila a primit Premiul AICAP 2022, care este acordat de italieni celor mai bune lucrări de beton structural.

Webuild, unul dintre constructori, a anunțat că Asociația Italiană a Betonului Armat și Precomprimat (AICAP), a acordat diploma de excelență pentru podul peste Dunăre de la Brăila, în cadrul Conferinței Italiene de Beton (ICC) 2022.

„Podul de la Brăila, realizat de Webuild, la conducerea unui joint venture internațional, a fost distins cu Premiul AICAP, care promovează excelența Italiei în lume în ceea ce privește folosirea betonului structural. (…) AICAP, Asociația Italiană a Betonului Armat și Precomprimat, cea mai importantă din sector din Italia, a acordat diploma de excelență în cadrul Conferinței Italiene de Beton (ICC) 2022. În competiție au intrat lucrări realizate în Italia sau în străinătate cu design «made in Italy», care s-au remarcat în ultimii doi ani printr-o utilizare inovatoare și relevantă a betonului.

Podul de la Brăila, o lucrare de inginerie complexă concepută pentru traversarea Dunării, este al doilea cel mai lung pod suspendat din Europa Continentală. Are o lungime totală de 1.975 de metri, o deschidere centrală de 1.120 de metri și este dotat cu 4 benzi, cu benzi de urgență, piste pentru biciclete și pietoni.

Turnurile au fost realizate din beton de mare rezistență, cu înălțime variabilă pe cele două maluri ale Dunării, care ating o altitudine maximă de 192 de metri deasupra nivelului apei. Blocurile de ancorare, concepute pentru a face față condițiilor geotehnice particulare ale terenului pe care sunt ancorate, au un diametru de 47 de metri și o adâncime de 31 de metri – dimensiuni rare, care însă au mai fost utilizate la nivel internațional, de exemplu pentru podul Akashi din Japonia, al doilea cel mai lung pod suspendat din lume.

Au mai contat în acordarea diplomei AICAP precizia și atenția acordată esteticii adoptate pentru construcția structurilor. Aceste caracteristici au fost motivele pentru care noua infrastructură a ieșit în evidență, în comparație cu celelalte lucrări relevante aflate în competiție, inclusiv un pod feroviar cu tiranți peste râul Anji, în India, cu o lungime de 290 de metri”, precizează Webuild.

https://www.webuildgroup.com/it/media/comunicati-stampa/webuild-ponte-di-braila-vince-premio-aicap?utm_source=sito%20corporate&utm_medium=social%20media&utm_campaign=News%20Webuild&utm_id=10%2F2022&fbclid=IwAR2_2NppLhMnFOnhIUQfQyNPfAHPStNQ2P4eI4pyNHeB-TIcniZJVD67Jy8

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns