PREFECTUL BOBOC: PROIECTUL PODULUI PESTE DUNĂRE NU A FOST AFECTAT ÎN NICIUN FEL DE AȘA-ZISA SUBFINANȚARE ROSTOGOLITĂ ÎN MASS-MEDIA, ÎN MOD POLITICIANIST

Instituția Prefectului-Județul Brăila informează că potrivit unei informări primite de la CNAIR,  „în ciuda pandemiei de coronavirus, dar și a «îngrijorărilor» lansate în spațiul public legate de subfinanțarea proiectului de investiție a Podului suspendat peste Dunăre, pe cele două șantiere din județele Brăila și Tulcea lucrările sunt în grafic, ajungând la stadiul de implementare de 15%”.

După ce zilele trecute președintele CJ Brăila, Iulian Chiriac (PSD), comenta că „Guvernul Orban nu înțelege însă că trebuie grăbita procedura de expropriere, pentru a nu risca prelungirea termenului contractului”, prefectul a răspuns printr-un comunicat în care afirmă: „În ceea ce privește finanțarea, plățile sunt efectuate la zi, în luna decembrie, constructorul primind un avans de execuție lucrări în cuantum de 256 de milioane de lei, urmând ca la rectificarea bugetară, pe  lângă suma acordată la aprobarea bugetului în acest an, de  97,87 de milioane de lei, să mai fie alocată și suma de 557 de milioane de lei, bani în care sunt incluse sume pentru execuție, supervizare și relocarea utilităților.

Menționăm că CNAIR SA, împreună cu Ministerul Transporturilor a promovat Hotărârarea de Guvern pentru exproprierea coridorului stabilit în studiul de fezabilitate, în prezent Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Brăila având deja și o evidență online a imobilelor înscrise în planul cadastral și în cartea funciară. Având în vedere că sumele aferente despăgubirilor au fost consemnate, drepturile de proprietate asupra imobilelor au trecut în proprietatea publică a Statului Român și în administrarea expropriatorului.

Este vorba, în total, despre 400 de imobile proprietate privată, respectiv 96 din județul Brăila și 304 din județul Tulcea, pentru care proprietarii au primit despăgubiri în cuantum de 10.348,1 mii lei, bani alocați deja de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Tot la capitolul Investiții de interes național coroborate cu obiectivul de investiții al Podului suspendat peste Dunăre, facem precizarea că licitația pentru  proiectarea şi execuţia drumului expres Brăila – Galaţi a revenit în desfăşurare și s-au depus deja 5 oferte, miercuri, 29.04.2020 fiind termenul limită pentru  depunerea ofertelor.

Conform documentaţiei, drumul expres Brăila-Galaţi va fi parte integrantă în cadrul obiectivului «Drum Expres Focşani-Brăila-Galaţi-Giurgiuleşti», prevăzut în Master Planul General de Transport al României. Mai mult, «Drumul expres, prevăzut pe o lungime de 11 km,  va funcţiona ca o legătură Sud-Nord, facilitând traficul dintre cele două oraşe. Prin realizarea investiţiei se va obţine crearea unei variante alternative viabile pentru traficul greu de pe DN22B şi se asigură o conexiune cu obiectivul «Pod suspendat pentru Dunăre din zona Brăila», conform CNAIR.

Totodată, vă aducem la cunoștință faptul că CNAIR și Ministerul Trasporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor au convenit, în data de 14.04.2020, încheierea contractului de finanțare  pentru proiectul “Elaborare Studiu de fezabilitate și Proiect tehnic de execuție pentru drumul expres Buzău-Brăila”, în vederea obținerii unei finanțări nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate durabil și eficient. Un proiect care se va desfășura pe o perioadă de 25 de luni, începând cu 01.11.2020, cu o valoare de 29.321.806,36 lei.

Așadar, proiectul de interes național al Podului suspendat peste Dunăre din zona Brăila-Tulcea nu a fost afectat în niciun fel de așa-zisa subfinanțare rostogolită în mass-media, în mod politicianist. Ba chiar lucrările sunt în amplă desfășurare, bani sunt, iar Guvernul României, așa cum și-a asumat prin programul de guvernare, tratează cel mai important proiect de infrastructură de după Revoluție, din zona noastră, cu maximă prioritate”.