Președintele Chiriac declară că „Brăila devine cel mai mare nod rutier din România”
Prefectul Brăilei, Iulian Timofei, președintele CJ Brăila, Iulian Chiriac, primarul municipiului, Marian Dragomir, precum și alți primari din județ au participat astăzi la o întâlnire cu proiectantul drumului expres Brăila-Buzău, care a prezentat alternativele de traseu, urmând ca după o analiză a datelor să se selecteze varianta considerată a fi cea mai bună.
Chiriac afirmă într-o postare făcută pe o rețea de socializare: „Brăila devine cel mai mare nod rutier din România. Județul Brăila este în centrul unor proiecte de infrastructură care-l vor transforma în unul dintre cele mai importante noduri rutiere din România. Astfel, din Brăila pornesc practic următoarele drumuri: *Drumul Expres Brăila-Focșani; *Drumul Expres Brăila-Buzău; *Drumul Expres Galați-Brăila; *Drumul Expres Brăila-Tulcea; *Drumul expres TransRegio Brăila-Călărași.
În acest moment se află în faza de proiectare drumurile expres Focșani – Brăila și Buzău – Brăila, iar drumul expres Galați-Brăila este aproape finalizat.
Astăzi am mai făcut un pas important în proiectarea drumului expres Brăila-Buzău. Proiectantul ne-a pus la dispoziție alternativele de traseu, iar în urma unei analize multicriteriale detaliate se va proceda la selectarea unei singure opțiuni tehnico-economice. Cele două variante de traseu au fost alese astfel încât să nu obstrucționeze dezvoltarea programelor locale.
UAT-urile care se află în raza de influență a alternativelor de traseu pentru județul Brăila sunt: Surdila-Greci, Surdila-Găiseanca, Mircea Vodă, Ianca, Traian, Unirea, Tudor Vladimirescu, Cazasu, Vădeni, Șuțești, Movila Miresii, Râmnicelu, Gemenele, Romanu, Siliștea, Cazasu și Brăila.
Drumul Expres Buzău – Brăila va fi conectat cu Autostrada A7 (Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău) la marginea orașului Buzău. Acesta ar urma să aibă o lungime de 110 km iar costul realizării este estimat la circa 400 de milioane de euro”.
(sursă foto – facebook Francisk Iulian Chiriac)