Primarul Dragomir ne anunță entuziasmat că a dat Dumnezeu și se reia circulația tramvaielor din Parcul Monument până la cimitir și retur. Să fie într-un ceas bun!
Primarul Brăilei, Viorel Marian Dragomir (PSD), ne anunță „cu prietenie” și cu nelipsitele semne de exclamație în exces, pe o rețea de socializare, că de sâmbătă, 16 noiembrie, în sfârșit, autobuzele și tramvaiele din municipiu vor reveni pe o parte din traseele inițiale, după mult lăudatele și întârziatele lucrări de modernizare a căilor de rulare tramvai.
O scurtă reamintire:
-pe Bulevardul Independenței lucrările ar fi trebuit să fie gata în august 2023. Abia în aceasta lună vor da drumul circulației tramvaielor.
-pe tronsonul din Parcul Monument lucrările au început în 7 mai 2023 și ar fi trebuit sa fie gata în 7 luni. Asta, după socoteala noastră face decembrie 2023. N-a fost să fie.
-pe Calea Galați lucrările ar fi trebuit să se termine (în varianta inițială) în august 2023 și doar ce s-au terminat în noiembrie 2024. E de bine…
În aceste condiții, parcă începe să înțelegem motivația nenumăratelor semne de exclamare folosite de primar pentru a-și exprima fericirea că în sfârșit se dă drumul pe șine tramvaielor noi cu care simte nevoia să se laude, bucată cu bucată.
Dar să-l lăsăm pe edil să ne dea veștile cele bune despre reluarea circulației tramvaielor care ne vor duce dinspre Parcul Monument spre cimitir și invers (care mai apucă, fiindcă la cimitir apar foarte des diverse probleme tehnice și tramvaiul moare pe șine. E de la energia negativă din zonă, sigur!): „Vor circula din nou tramvaiele și pe C. Călărașilor, Piața Traian, C. Galați, Bd. Al. I. Cuza, Griviței sau Bd. Independenței!!!
AUTOBUZE – Traseul fiecărei linii este afișat prin click pe următorul link https://www.braicar.ro/new/index.php/pages-2/trasee-autobuz sau urmărind imaginile atașate acestei postări.
IMPORTANT – Se introduce UN NOU „TRASEU VERDE” PENTRU AUTOBUZE – TRASEUL 50 – Dedeman, Șos. Baldovinești, Pod Apollo, Bd. Dorobanți, Barieră, Șos. Buzăului, Zoo și Retur
TRAMVAIE – Vor circula astfel
– Rondou Parc Monument, Barieră, C. Călărasilor, Bd. Independenței, C. Galati, Rondou Pod Brăilița, C. Galați, Bd. Dorobanți, Barieră, Rondou Parc Monument
– Rondou Parc Monument, Barieră, Bd. Dorobanți, C Galați, Rondou Pod Brăilița, C. Galati, Bd. Independenței, C. Călărasilor, Barieră, Rondou Parc Monument.
– 3 tramvaie sunt deja în circulație – Ana Aslan, Maria Filotti și Nicu Alifantis
– 2 tramvaie au finalizat probele și sunt în procedură de recepție. După recepție vor fi predate «Braicar» tramvaiele Panait Istrati si Mihail Sebastian
– 1 tramvai va continua recepția după ce va fi livrată sticla securizată de la ușa față (spartă în urma unui accident cu un autoturism care nu i-a acordat prioritate în intersecția Bd. Dorobanți cu Str. Școlilor) și va continua aceeași procedură – Hariclea Darclee
– 1 tramvai – Johnny Raducanu – sosește azi, cel târziu mâine!!!
– 3 tramvaie vor sosi până la finalul anului – Nicăpetre, Fănuș Neagu și Tramvaiul 10, care va fi botezat de brăileni (după alegeri ca să nu existe interpretări sau insinuări….. )
La început circulația tramvaielor va fi la intervale de timp puțin mai mari, dar pe măsură ce vor intra toate în circulație, vor sosi în stație la un interval de 12 minute (cu speranța că nu vom avea BMW-uri parcate pe linie ….
NOTĂ – Ca să câștigăm timp, am anticipat câteva întrebări absolut normale și vă răspund sincer (😂 – n.r.) și direct, așa cum am făcut de fiecare dată.
*Când vor circula tramvaiele pe Grigore Alexandrescu?/ Când va fi modernizata si aceasta stradă?????
Suntem în procedură de evaluare a ofertei constructorului pentru această stradă care va fi modernizată tot cu fonduri europene și va avea linie nouă de tramvai, stradă, trotuar, acces la proprietate, pistă de biciclete, spații verzi, traversare la fiecare intersecție, nu ca acum – doar pe la Chișinăului și Buzăului.
*Când vor circula tramvaiele până la Depoul din Vidin?
După repararea liniei de tramvai.
*De ce s-a marcat în acel mod Calea Galați, cu linie continuă și ce reprezintă???
Ghidul de finanțare europeană are clauze obligatorii care impun banda dedicată pentru mijloacele de transport – autobuze și tramvaie. În mod normal banda dedicată trebuie delimitată de banda pentru autoturisme cu garduri sau piloni (da, ați citit bine, cu garduri ca în Bucuresti sau în alte orașe din Europa), dar noi am obținut acordul finanțatorului să facem delimitarea pe Calea Galați și Șos Baldovinești cu bandă rezonatoare. Consider ca este mult mai bine cu bandă rezonatoare decât cu gard!!!
DURATA – În data de 2 mai 2023 anunțam începerea lucrărilor la Calea Galați.
1 an si 6 luni a durat această lucrare, deși a părut o eternitate.
Cu multe surprize, pentru că în timpul săpăturilor s-au descoperit conducte de canalizare și gaze din anii 1960 sau 1970 care nu erau marcate pe schițe, cu necesitatea depistării traseelor acelor conducte, reproiectare, reavizare, cu greutățile care apar la fiecare proiect de mare infrastructură, am reușit să finalizăm lucrările și azi putem spune că bulevardele și străzile din Brăila sunt moderne și arată mai bine ca acum câțiva ani!!!
Și azi mai pot spune ceva: conform unui document publicat de Ministerul Dezvoltării – MUNICIPIUL BRĂILA ESTE LOCUL 4 NAȚIONAL LA ATRAGEREA FONDURILOR EUROPENE RAPORTAT LA NUMĂRUL DE LOCUITORI ȘI LOCUL 8 NAȚIONAL ÎNTRE MUNICIPII, cu grădinițe, școli și si licee reabilitate cu fonduri europene, cu parcuri noi, bulevarde moderne, autobuze electrice și tramvaie noi!!!”.