Primarul Dragomir (PSD): Ghidul de finanțare pentru PNRR va conține modificări foarte mari, față de ghidul aflat în dezbatere publică. Asta ne duce cu gândul că poate fi un PNRR dedicat unor municipii care au avut cunoștință din timp de anumite clauze

Acuzații grave lansate astăzi de primarul Brăilei, Marian Dragomir (PSD) cu privire la modul în care este elaborat ghidul de finanțare pentru PNRR și la faptul că se încearcă transformarea acestui program într-unul „cu dedicație”.

Dragomir a vorbit despre aceste lucruri în Consiliul Local Municipal, convocat în ședință extraordinară, pentru a aproba proiectele „Achiziția de vehicule nepoluante (tramvaie) destinate transportului public Brăila – Chiscani” și respectiv „Achiziția de vehicule nepoluante (autobuze electrice) destinate transportului public Brăila – Chiscani” și depunerea acestora pentru finanțare prin PNRR, în parteneriat cu Comuna Chiscani.

Mai exact, după cum a declarat Dragomir, este vorba despre un proiect ce vizează achiziția unui număr de 7 tramvaie noi și respectiv, a unui proiect ce vizează achiziția a 20 de autobuze electrice noi, însă doar unul dintre ele va putea fi depus pentru finanțare: „Suma este una fixă și noi vom putea să depunem un singur proiect din cele două, nu vom putea să le depunem pe ambele, aceasta fiind suma alocată municipiului Brăila. Dar – și acum intervine marele «dar» – ceea ce votăm astăzi este posibil să reactualizăm într-o nouă ședință de CLM, deoarece eu estimez că la PNRR este o problemă foarte mare în ceea ce privește abordarea în comunicarea cu municipiile. În momentul de față ghidul este în dezbatere publică, aceasta urmând a înceta pe data de 14 aprilie. Din informațiile pe care le-am obținut, în data de 15 va începe depunerea proiectelor pe PNRR.

Ceea ce este interesant sau trist este faptul că ghidul final va conține modificări foarte mari, de substanță, față de ghidul aflat în dezbatere publică, iar acest lucru ne duce cu gândul că poate fi un PNRR dedicat unor municipii care au avut cunoștință din timp de anumite clauze pe care altele nu le-au cunoscut.

Noi am avut mai multe discuții la Asociația Municipiilor din România pe acest subiect, acesta este și motivul pentru care în această ședință ne asociem cu cei din comuna Chiscani, pentru a desfășura un transport între cele două localități. Dar ar fi fost corect ca toate municipiile din România să cunoască modificările la ghid, să nu le aflăm în data de 14, iar în data de 15 să se depună proiectele, calificându-se doar cele care au aflat și au făcut din timp aceste modificări și asocieri”.

Edilul șef a mai precizat că pentru România s-a negociat achiziția unui număr de 50 de tramvaie noi și 200 de autobuze noi, iar proiectele vor primi finanțare pe principiul „primul venit, primul servit”, în acest context fiind evident că vor fi avantajați primarii care știau că se va modifica ghidul peste noapte și au avut posibilitatea să-și întocmească documentația în conformitate cu noile cerințe.