Prof. Emilia Luntraru, după ce o profesoară din capitală a fost tăiată cu un cuțit de un elev: „Suntem cu toții afectați, părinți, elevi, profesori! Este inacceptabil sa stăm și să privim! Vrem lege! La Brăila știe toată lumea sursa unde cel mai ieftin, dar impresionabil cuțit, este 25 de lei!”

„Înțelegem cât de grav e și facem modificările clare în Codul penal, în Regulament, în Statutul elevului, tocmai pentru a preveni aceste fapte abominabile sau le lasăm să se extindă și să devină fapte obișnuite?!” – este reacția profesorului Emilia Marilena Luntraru, director al Școlii „Fănuș Neagu” din Brăila (fost deputat), după incidentul de la un colegiu de top din București, unde o profesoară a fost tăiată în zona gâtului cu un cuțit de un elev de clasa a X-a, în timpul orei de curs.

Potrivit informațiilor din presa centrală, elevii din clasa respectivă au discutat pe whatsapp despre faptul că profesoara anunțase că le va da un test și pentru că nu voiau să dea testul, unii dintre ei intenționau să absenteze de la oră. În acest context, unul dintre elevi și-a anunțat pe grupul de whatsapp intenția de a o răni pe profesoara în cauză.

Luntraru consideră că s-a ajuns la un nivel fără precedent al violenței în zona/ spațiul școlilor și că este nevoie de măsuri legislative ferme pentru protejarea elevilor, dar și a profesorilor și pentru „redobândirea autorității cadrelor didactice”.

Directorul Școlii „Fănuș Neagu” a comentat pe o rețea de socializare: „În 2019 am avut curajul, alături de alți colegi deputați care au înțeles cât de grav este să nu fie incriminată deținerea în spațiul public (adică oriunde în afara spațiului privat) a armelor albe, să propunem modificările în Codul penal, art 372. Proiectul a fost respins în 2021, fără ca cineva să regleze elementele de tehnică legislativă.

Solicit public revenirea de către acest legislativ asupra problemei și modificarea art 372, astfel încât purtarea (cei mai mulți deținători de cuțite în spațiu public spun că le au pentru autoapărare), deținerea fără drept, să fie incriminate drastic.

Avem copii care au fost înjunghiați, acum un profesor a fost înjunghiat!

Se poate să vedem adevăratele probleme și prin dialog să asezăm soluții! Încă se poate!

Cât despre fapta aceasta, facem psihanaliză la nesfârșit, însă ea s-a putut petrece din cauza lipsei de prevederi foarte clare în acte normative, din cauza neluării de măsuri de-a lungul timpului. Așa am ajuns ca, de la înjunghierile din club, de pe străzile întunecate între găști, să asistăm mai mult sau mai puțin oripilați, la lovituri cu cuțitul în apropierea școlii și acum direct în școală asupra unui profesor care a îndrăznit să anunțe o evaluare!

Se poate să se creeze și cadrul legislativ, astfel încât să nu se mai comercializeze astfel de obiecte (cel puțin la Brăila, știe toată lumea sursa unde cel mai ieftin, dar impresionabil cuțit, este 25 de lei)!”.

Emilia Luntraru a mai scris: „E bullying să dăm evaluare, e bullying să facem observație elevilor când greșesc, e bullying dacă i se pare cuiva că un profesor s-a uitat ciudat, e agresiune dacă un profesor îl prinde de mână sau îl ține să nu bată un alt copil! A fost agresiune prezentată pe toată media când au venit într-o școală polițiștii care aveau informații că un elev deține cuțit – traumatizant, nu?!

Dincolo de incriminarea nefericitului care a lovit un profesor cu cuțitul, situația e mult mai gravă! Ceilalți copii care au asistat și sunt limpezi la minte și la suflet, nu au suferit o traumă asistând la acest gest? Nu cumva exista și pericolul de a fi luat exemplu?

Nu sunt din categoria oamenilor care spun asta e, ne merităm soarta, pentru că m-am străduit să protejez și să educ elevii, dar spun că e momentul să facem lege! Dacă facem modificările legislative, protejăm școala în integralitatea ei, nu doar profesorii! Sper să se întâmple! Urgent!

Suntem cu toții afectați! Părinți, elevi profesori! Este inacceptabil sa stăm și să privim! Vrem lege! Suficient câți elevi au avut de suferit din cauza altora care au scos cuțitul! Suficient să ne prefacem că nu vedem direcția stranie în care ne îndreptăm!”.