Purtătorul de cuvânt al CNAIR declară că podul peste Dunăre de la Brăila se va reasfalta în totalitate: „De data aceasta este o rețetă asfaltică nouă, care va rezista și la traficul greu”
Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Șerbănescu, citat de Agerpres, declară că la lucrările de asfaltare care se fac în aceste zile pe podul peste Dunăre de la Brăila se va folosi un nou tip de asfalt,care va rezista mai bine decât cel folosit anterior.
S-a recurs la această soluție după ce în luna august, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirma că „soluția tehnică din proiect, pe care au implementat-o cei de la acea companie, nu este una bună, pentru că de vreo trei ori s-a dat jos asfaltul, s-a aplicat aceeași soluție și există în continuare aceleași probleme, deci este clar că este o soluție tehnică proastă”.
Serbănescu a declarat astăzi pentru Agerpres: „De data aceasta, așa cum susține constructorul, este o rețetă asfaltică nouă, care a fost testată într-un laborator din Italia, un laborator european mare. Constructorul spune că această rețetă de asfalt va rezista și nu vom mai avea problemele de până acum, că se va comporta astfel la traficul rutier, inclusiv traficul greu, iar la vară nu vom mai avea deformările pe care le-am avut până acum.
Practic, este o rețetă adaptată Podului de la Brăila, pentru că, într-adevăr, Podul de la Brăila este singurul pod de genul acesta din România, este unicat, are niște specificități ale lui. Dacă faci tot podul specific, trebuie să îi faci și asfaltul specific, pentru că se vede că asfaltul standard pus până acum nu a rezistat”.
În prezent se lucrează la reasfaltare pe sensul dinspre Tulcea către Brăila, însă purtătorul de cuvânt al CNAIR a spus că declarat Agerpres că podul va fi reasfaltat în totalitate – după finalizarea lucrărilor pe calea 2 de rulare, se va intra cu utilajele pe calea 1: „Ca timpi tehnologici, patru zile vor așterne primul strat de asfalt pe calea 2 de rulare, adică sensul dinspre Tulcea, spre Brăila, după care vor avea o pauză de trei zile, pentru ca primul strat de asfalt să își atingă clasa. Vrem să se respecte toți timpii tehnologici, ca să nu mai avem după aceea surprize și dezbateri, dacă apar deteriorări. Apoi, încă trei zile vor așterne al doilea strat de asfalt, stratul final.
După ce vor finaliza lucrările, vor transfera traficul de pe calea 1, pe care se circulă acum, pe calea 2 și vor începe și acolo lucrările de frezare și, ulterior, de așternere a asfaltului. Aici se va ține cont și de condițiile meteorologice, pentru că vrem ca la această etapă toți timpii tehnologici și toate procedurile să fie respectate la virgulă; dacă apar probleme, să știm exact de unde sunt. Să nu ne mai trezim ba că s-a așternut asfaltul pe ploaie, ba că nu știu ce temperatură nu era, să terminăm odată cu toată șarada de pe podul Brăila, pe care trebuie să se circule fără probleme”.
foto – Gașca PSD Brăila, poze cu/la măreața realizare, pe vremea când lucrurile mergeau bine la pod.