S-A MODIFICAT PROGRAMUL DE LUCRU CU PUBLICUL PENTRU OBȚINEREA CAZIERULUI JUDICIAR

Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Brăila anunță modificarea programului de lucru cu publicul pentru obținerea cazierului judiciar, începând cu data de 18 mai. Mai concret, pentru prevenirea riscului de răspândire a infecției cu coronavirus, la ghișeul la care se eliberează certificatele de cazier judiciar și adeverințele de integritate comportamentală (sediul IPJ Brăila, strada Ana Aslan nr. 38), va putea intra doar câte o persoană şi este obligatoriu ca aceasta să poarte mască.

Programul de lucru cu publicul este următorul: *luni, marți, joi, vineri 9:00 – 13:00; * miercuri 14:00 – 18:00.

Pe de altă parte, programul cu publicul în cadrul ghișeelor de eliberare a certificatelor de cazier judiciar de la sediul Polițiilor orășenești Ianca, Făurei și Însurăței este următorul: * luni, marți, miercuri, joi  9:00 – 10:30.

În comunicatul dat publicității de IPJ se precizează:„Facem apel la cetățeni să respecte regulile de distanțare socială (păstrarea unei distanțe de siguranță de 2 metri între persoane) atunci când se prezintă la ghișee pentru a solicita eliberarea certificatului de cazier judiciar sau a adeverințelor de integritate comportamentală. Accesul la ghișeu va fi permis doar unei singure persoane, ceilalți solicitanți urmând să aștepte afară. Accesul în incinta ghișeelor va fi permis DOAR persoanelor care poartă mască de protecție. Completarea cererilor pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar și a adeverințelor de integritate comportamentală se va realiza se va realiza DUPĂ igienizarea mâinilor prin folosirea substanțelor dezinfectante puse la dispoziție la intrarea în ghișeu, de către Inspectoratul de Poliție Județean Brăila”.

Cererile și împuternicirea pot fi descărcate de la link-urile de mai jos, urmând să fie completate, listate și semnate și prezentate la ghișeu de către solicitanți, ceea ce elimină timpul de completare al acestora la momentul prezentării la ghișeul de eliberare al documentelor.

Modele cereri:

-Tipizate PERSOANĂ FIZICĂ în vederea obținerii certificatului de cazier judiciar, respectiv a certificatului de integritate comportamentală:

*CERERE PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATULUI DE CAZIER JUDICIAR PERSOANĂ FIZICĂ;

https://www.politiaromana.ro/files/subpages_files/pf_cerere_certificat_cu_timpi.doc

*CERERE PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATULUI DE INTEGRITATE COMPORTAMENTALĂ.

https://br.politiaromana.ro/files/pages_files/20-03-12-01-31-00Cerere_adeverinta_integritate_comportamentala.doc 

-Tipizate PERSOANĂ JURIDICĂ în vederea obținerii certificatului de cazierul judiciar:

*CERERE PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATULUI DE CAZIER JUDICIAR PERSOANĂ JURIDICĂ;

https://www.politiaromana.ro/files/subpages_files/pj_cerere_certificat_cu_timpi.doc

*MODEL ÎMPUTERNICIRE PERSOANĂ JURIDICĂ.

https://www.politiaromana.ro/files/subpages_files/38_pj_model_imputernicire.doc

* în plus, PERSOANA JURIDICĂ trebuie să prezinte documentele care fac dovada calității personalității juridice (Certificatul Constatator emis de Registrul Comerțului, Actul constitutiv al persoanei juridice, Copia hotărârii judecatorești de dobândire a personalității juridice, alte acte normative precum Ordine de Ministru respectiv  Hotărâri de Guvern, etc).

„Pentru o eficientizare a activității de eliberare a documentelor menționate, ar fi oportun ca persoanele solicitante să se prezinte la ghișeu cu documentele gata completate conform modelelor.

Totodată informăm instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice (primării, instituții din sistemul de învațământ, sistemul de sănătate, sistemul de asistență socială, etc.), că pot solicita de la I.P.J. Brăila – SERVICIUL CAZIER JUDICIAR STATISTICĂ ŞI EVIDENŢE OPERATIVE – documentul denumit Extras de pe Cazierul Judiciar, în baza consimțământului expres al persoanei pentru care se efectuează verificări specifice, în acest fel cetățeanul nefiind obligat să se prezinte la ghișeu pentru solicitarea/ eliberarea/ ridicarea Certificatului de Cazier Judiciar”, se mai arată în comunicatul amintit.