SE PREGATESTE MODIFICAREA REGULAMENTULUI DE FUNCTIONARE A CIMITIRELOR DIN MUNICIPIUL BRAILA

Primarul municipiului a initiat recent un proiect de hotarare ce vizeaza  modificarea Regulamentului de organizare, functionare si administrare a cimitirelor din municipiu. Proiectul s-a aflat pe ordinea de zi a celei mai recente sedinte a Consiliului Local, insa a fost retras chiar la inceputul sedintei respective, inainte sa intre in discutia alesilor locali.

Potrivit documentelor prezentate la mapa consilierilor, actualizarea Regulamentului amintit ar fi necesara nu doar pentru ca au aparut modificari legislative in domeniu, ci si din cauza “numeroaselor situatii cu care se confrunta Serviciul de Utilitate Publica de Administrare a Fondului Locativ si a Cimitirelor (SUPAFLC), situatii care impun reguli mai stricte”.

Astfel, in proiectul care a fost prezentat – si care apoi a fost retras, fara prea multe explicatii – se preciza ca pentru locurile de veci atribuite in baza unor legi speciale, trebuie prevazut ca acestea sa fie alocate doar cu conditia ca beneficiarul sa fie inhumat in locul respectiv, in caz contrar, locul de veci revenind in posesia SUPAFLC Braila, lucru care nu este stipulat in actualul Regulament.

De asemenea, potrivit conducerii SUPAFLC, nu este reglementata clar nici situatia in care o persoana a primit prin donatie sau prin succesiune un loc de veci, insa aceasta nu se prezinta  in timp util pentru inregistrarea donatiei/succesiunii in evidentele scriptice si electronice  ale SUPAFLC. Pentru acest gen de situatii, in proiectul initiat de edilul sef s-a prevazut aplicarea unei sanctiuni ce consta in plata unei taxe egale cu taxa de concesiune.

In plus, in proiectul noului Regulament se iau in calcul si situatiile care s-au mai intamplat de-a lungul timpului, in care in acelasi cimitir, au fost gasite locuri de veci diferite, ce purtau acelasi indicator alfanumeric – ceea ce impune renumerotarea locurilor de veci, pentru a putea fi deosebite unele, de altele.

O alta situatie prevazuta in proiectul noului Regulament se refera la cazurile in care concesionarul a decedat si din motive obiective nu se poate face succesiunea – caz in care SUPAFLC nu are prevazuta o procedura clara, la ora actuala.

Conducerea serviciului de profil a mai considerat necesare si unele completari ale Regulamentului care vizeaza firmele ce pot executa lucrari funerare pe raza cimitirelor din municipiu.

De asemenea, se are in vedere instituirea unor noi reguli si in ceea ce priveste concesionarii locurilor de veci, acestia urmand sa aiba anumite obligatii legate de pastrarea curateniei in perimetrul concesionat, achitarea la timp a taxei de intretinere, respectarea dimensiunii locului de veci, obligativitatea depunerii in termen a actelor notariale care atesta schimbarea titularului concesiunii, etc. In plus, in proiectul initiat de primar s-au prevazut si modalitati de incetare a concesiunii, in sensul renuntarii din partea titularului, in favoarea SUPAFLC, atunci cand este locul neingrijit sau parasit.

Proiectul amintit urmeaza sa fie prezentat in plenul CLM si votat de consilieri, intr-o sedinta urmatoare.