Secretarul de stat Florin Dobrescu le explică brăilenilor care sunt pașii de urmat, în cazul în care nu au primit cardul social emis în baza Programului social „Sprijin pentru România”

Florin Dobrescu, secretar de stat în cadrul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale , declară că a fost contactat de mai multe persoane din județul Brăila care erau nedumerite în legătură cu faptul că nu au primit cardurile sociale emise în baza Programului social „Sprijin pentru România”. În acest context, Dobrescu a  explicat în cadrul unui comunicat de presă care sunt pașii pe care trebuie să-i facă persoanele aflate în această situație: „Pot fi cazuri în care, din motive obiective, cardurile nu au putut fi livrate de Poșta Română. În situația în care constatați că sunteți eligibil, dar nu ați primit cardul social, recomandarea este să mergeți să faceți verificări la Oficiul Poștal din localitate (cei din mediul rural) sau la cel mai apropiat Oficiu Poștal (cei din mediul urban).

Dacă în urma verificărilor făcute în Oficiul Poștal cardul nu este găsit, următorul pas este să sunați la numărul 031.9268.

Dacă în urma apelului telefonic nu primiți un răspuns concret, vă îndrum să vă adresați reprezentanților Primăriei din localitatea de care aparțineți (cei din mediul rural și din orașele Ianca, Făurei și Însurăței) sau reprezentanților Casei Județene de Pensii (cei din municipiul Brăila), pentru a afla cauza care a generat această situație.

Mi-au mai fost semnalate cazuri în care cardul primit nu a fost încărcat. Dacă vă aflați în această situație, trebuie să sunați tot la numărul 031.9268.

Țin să subliniez că în luna precedentă acordării acestui ajutor se fac verificări în bazele de date ale ANAF, acolo unde sunt declarate veniturile impozabile, având în vedere că acest sprijin este destinat doar persoanelor cu venituri sub 1.500 de lei.

Spre exemplu, există posibilitatea ca o persoană să fi vândut un teren sau să fi lucrat în luna precedentă și să fi realizat venituri, iar dacă aceste venituri au depășit 1.500 lei, ea nu s-a mai încadrat în criteriile prevăzute pentru acordarea acestui sprijin. Trebuie avut în vedere că verificările se fac din două în două luni. Dacă venitul a fost unul ocazional, persoana respectivă va primi din nou acest sprijin.

Amintesc faptul că prin Programul social „Sprijin pentru România” Guvernul vine în ajutorul celor mai vulnerabile categorii de persoane și acordă, începând cu luna iunie 2022, acest tip de ajutor sub formă de tichete sociale emise pe suport electronic. Valoarea nominală a tichetului social este de 250 lei și se acordă o dată la două luni, sumele putând fi utilizate în termen de 12 luni de la data fiecărei alimentări.

De acest tip de ajutor beneficiază pensionarii ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei; persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei; familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei; familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei; familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare; persoanele fără adăpost, așa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.

Fac precizarea că pensia și indemnizația de handicap NU se cumulează, condiția de eligibilitate fiind ca ambele să fie mai mici sau egale cu 1.500 lei.

Tichetele sociale pe suport electronic pot fi utilizate doar pentru achiziționarea de produse alimentare/ mese calde. Cardurile nu permit efectuarea de operațiuni de retragere de numerar sau de preschimbare în numerar.

Acordarea celei de a III-a tranșe de carduri sociale este prevăzută în perioada octombrie-noiembrie 2022, după actualizarea listelor de beneficiari de către Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și după verificările veniturilor în bazele de date ale ANAF.

Distribuirea cardurilor sociale se face la domiciliul beneficiarilor, cu confirmare de primire, prin Compania Națională “Poșta Română”. Cardurile vor fi însoțite de scrisori care conțin instrucțiuni de utilizare (inclusiv codul PIN), detalii despre operatorii economici parteneri și un număr de telefon pentru cazurile în care întâmpinați probleme. Cardul permite plăți contactless încă de la prima tranzacție, prin apropierea sa de terminalul POS”.

Articole asemănătoare

Comment

  • Tudorache Tudorel

    25/09/2022

    Cum este posibil ca un pensionar Mapn cu 4-5000lei să primească card social, dar un pensionar de invaliditate cu 1800 lei și handicap accentuat Nu. Care-i logica protecției sociale?

    Replay

Lasă un răspuns