Simionescu: Noi avem pentru pod studii de fezabilitate facute de specialisti, galatenii n-au nici macar un studiu de trafic pentru tunel
Primarul Brailei, Aurel Simionescu, declara ca nu este dispus sa se contrazica pe partea de solutii tehnice cu nimeni, cand se discuta despre cea mai buna varianta de traversare a Dunarii intre Braila (respectiv Galati) si Tulcea. Simionescu a precizat astazi ca nu este specialist in constructii de poduri si ca nici primarul Galatiului, Marius Stan, nu este, deci amandoi ar trebui sa lase specialistii sa vorbeasca despre asta. Edilul-sef a spus insa ca poate sa discute despre avantajul variantei de pod – sustinute de braileni -, pe partea de elaborare a documentatiei tehnice. Mai exact, Simionescu a explicat ca pentru pod exista deja studii de fezabilitate elaborate de specialisti in domeniu, intr-o perioada de ani de zile, in timp de galatenii nu au nici macar un simplu studiu de trafic, care trebuie prezentat proiectantului, cand ii ceri sa-ti faca planurile unui tunel: “Eu nu neg si nu refuz orice discutie care poate fi facuta pe infrastructura. Nu sunt specialist in domeniul asta si probabil ca nici domnul Marius Stan nu este. Ideea este ca pentru a demara un astfel de proiect nu se vinde si se cumpara ceva de azi, pe maine. Numai studiile geo care trebuie intocmite pentru un astfel de proiect dureaza foarte mult. Numai studiile de trafic dureaza foarte mult. Ori nu exista un studiu de trafic in acest moment, pentru tunel. Ca sa ii ceri cuiva sa-ti faca un astfel de proiect, trebuie sa ii arati un studiu de trafic. Acest studiu de trafic justifica utilitatea acelui demers. Nu exista niciun studiu de trafic pentru Beresti, sau pe unde zice Marius Stan sa treaca tunelul respectiv. Nu stiu cine se duce pe acolo, la Beresti. Aici stie toata lumea, se vine la trecerea bac – ca e bacul de la Galati, sau e bacul de la Braila… Mai este studiul de fezabilitate, studiul topo, racordurile cu drumurile, de unde se vine si unde se pleaca. Nu se poate descarca o astfel de trecere intr-un drum judetean, spre Barlad, sau spre Tulucesti, sau spre unde iese el. Daca se face tunel, trebuie sa se faca pe un drum national, care sa-i permita iesirea.
Fata de ceea ce am facut noi pentru varianta de pod, pornind de la un studiu de fezabilitate al IPTANA de prin ’97-’98 – IPTANA fiind institutul care a proiectat toate podurile dunarene, inclusiv cel de la Giurgeni-Vadu Oii si cel de le Cernavoda -, pornind de la un studiu de fezabilitate facut de japonezi, pornind de la un studiu finantat de BERD cu toate elementele si care au durat si pornind dupa aceea de la procedura pe care noi am facut-o pentru licitarea podului, toate acestea ne duc spre o perioada de timp foarte lunga, pe care noi am parcurs-o, iar partea galateana, nu. Despre asta vorbesc. In rest, solutii tehnice poate exista, nu stiu”.