Simionescu nu se mira ca galatenii raman la ideea construirii tunelului pe sub Dunare

545484_122819001191702_1808158468_n

Primarul Brailei, Aurel Simionescu, nu se mira ca edilul Galatiului, Marius Stan, are de gand sa continue demersurile pentru realizarea studiului de fezabilitate privind constructia tunelului pe sub Dunare. Asta, in conditiile in care proiectul vizeaza saparea unui tunel intr-un sol despre care se stie ca este instabil si deloc propice constructiilor, iar studiul de fezabilitate va scoate 5,5 milioane de euro din bugetul Galatiului. Simionescu a declarat astazi ca este probabil ca primarul orasului vecin sa vrea sa afle de la specialisti daca se poate construi tunelul sau nu, iar pentru asta, este nevoie de acel studio de fezabilitate, asa costisitor, cum este el: “Galatenii au o hotarare de Consiliu Local, au antamat o intelegere cu persoanele sau firmele respective si probabil ca trebuie sa duca proiectul respectiv la indeplinire, pana cand au un raspuns tehnic, ca sa spun asa. Pentru a hotari daca este bine sau nu sa se construiasca acel tunel trebuie sa fie facut un studiu care sa spuna <<da, se poate>>, sau <<nu, nu se poate>>. In mod normal, atunci cand ai batut palma o astfel de chestiune, studiul ar trebui sa spuna ca se poate”.

Intrebat daca el, ca primar, ar cheltui o asemenea suma din banul public, in conditiile in care pe terenul respectiv nu se pot ridica nici macar cladiri obisnuite fara o fundatie bine consolidata, Simionescu ne-a spus: “Eu n-as face studiu pentru tunel, am spus de la inceput. Eu nu sunt specialist in zona asta, e clar ca trebuie facut un studio geo care sa spuna exact care este situatia, dar din ce stiu, ca suntem nascuti si crescuti in zona asta, terenul pe care il avem aici nu este pretabil pentru un astfel de demers. Nu stiu, poate la 100 de metri adancime e mai solid, dat tot ce avem noi nu e un sol care sa dea stabilitate. Cei care au facut statia de epurare, de exemplu, au batut cateva sute de piloni ca sa asigure stabilitatea constructiei si toata zona aceasta, mai ales cea de pe partea Brailei si a Galatiului, este una cu infiltratii”.

Demersul autoritatilor galatene de a cheltui asemenea sume din banul public pentru un studiu de fezabilitate ce vizeaza constructia unui tunel pe sub Dunare este cu atat mai ciudat, cu cat deja s-a aprobat proiectul podului peste Dunare la Braila, care este inclus in Master Planul pe Transporturi si are finantare asigurata.

“Asta este partea a doua a chestiunii. Atunci cand  a fost aici domnul ministru Dragnea si cand a fost si domnul prim-ministru Ponta, mesajul  catre cei de la Galati a fost ca daca ei gasesc o finantare privata  pentru proiectul respectiv si se dovedeste ca acesta poate fi facut, Guvernul Romaniei nu are nimic impotriva. Sa dea Dumnezeu sa se faca si podul, si tunelul.

Ma gandesc ca sunt momente in care vine timpul unui anumit tip de proiect. Ceea ce acum 10 ani era valabil ca si tehnologie acum e depasit, ceea ce stiam ca si costuri erau altele decat acum si ceea ce exista ca si oportunitate era altceva decat acum. Intre timp, traficul auto s-a dublat, triplat si atunci si oportunitatea unui astfel de transfer de pe un mal pe altul al Dunarii s-a marit”, a mai spus primarul Brailei.