Simionescu: Nu se va putea face deszapezire pe drumurile judetene cu primariile
Deszapezirea din aceasta iarna, pe drumurile judetene din Braila, va fi o un dezastru – este ceea ce lasa sa se inteleaga, printre randuri, primarul municipiului, Aurel Simionescu. Avand o experienta de peste doua decenii in activitatile de acest gen, din diversele functii pe care le-a detinut, Simionescu spune ca nu se poate asigura o deszapezire in conditii bune de catre primariile comunale, care nu au utilaje suficiente, cele pe care le au nici nu sunt foarte puternice si in plus, nici nu au licenta pentru activitati de deszapezire pe drumurile judetene. In plus, edilul-sef atrage atentia ca de fapt, contractele de colaborare propuse primariilor de catre Consiliul Judetean expira la data de 31 decembrie, in conditiile in care, daca acestea incep acum procedurile legale de selectare a unor firme dispuse sa le ajute in deszapezire, contractele cu aceste firme s-ar putea incheia abia la finele lui decembrie.
Asadar, spune Simionescu, asa-zisa “solutie” de deszapezire pe care se bazeaza in aceasta iarna vicepresedintele CJ Ovidiu Nechita este o iluzie: “Nu, nu se poate si eu va spun ca nu stiu cate primarii vor accepta sa faca aceasta colaborare cu CJ. Am primit si eu la Primarie acea adresa, dar la noi nu e cazul, pentru ca niciun drum judetean nu ajunge in municipiu. Eu va spun insa ca in primul rand, este vorba de un parteneriat valabil pana in 31 decembrie, desi ninge si pe 2 ianuarie, sau pe 10 ianuarie; in al doilea rand, ca primariile si consiliile locale respective trebuie sa faca aceeasi procedura de achizitie publica pentru lucrari de deszapezire pe care trebuia sa o faca CJ, singura diferenta fiind ca fiind vorba de sume mai mici, ei pot sa lucreze pe o forma de achizitie directa. Dar tot trebuie facuta acea procedura, trebuie inscrisa in sistemul SEAP. E adevarat ca este o procedura mult mai scurta, dar tot trebuie respectata. Din punctul meu de vedere, ea poate sa dureze 2-3 saptamani; se poate si forta nota, in sensul <<domnule, cine vine maine la mine, de la ala am cumparat!>>, dar in situatia in care ne aflam, la modul general, nu cred ca cineva isi asuma forma respectiva de achizitie. Deci daca se respecta procedura, 2-3 saptamani inseamna sfarsiul lunii decembrie…
In al treilea rand, este vorba de disponibilitatea unor firme care se ocupa de deszapezire, care trebuie sa aiba licenta pentru asa ceva, fiindca nu ma pot duce eu, cu wola, ca sa fac deszapezire pe drum judetean. Ei, in sat, acolo, mai au un greder, mai au un excavator, se descurca, dar cand iesi pe drumurile judetene si faci in mod oficial deszapezire – pentru ca ei nu fac oficial in sat deszapezire, ei <<curata>> ulitele -, nu poti sa faci cu orice utilaj si nu poate oricine sa realizeze aceasta activitate. Poti sa faci numai cu o firma abilitata. Ori firmele abilitate, daca voiau sa faca asta, veneau la licitatia organizata de CJ. Nu cred ca lucrurile vor evolua foarte bine si probabil ca va trebui, pana la urma, sa se apeleze la ceea ce inseamna achizitia directa in caz de urgenta, adica sa lucram din urgenta in urgenta. Cand se anunta cod portocaliu de ninsori, sau cod rosu, Doamne-fereste, cum a fost anul trecut, atunci pe formatul respectiv, pe cele cateva zile cat este in vigoare codul, CJ va trebui sa faca o achizitie directa de servicii de deszapezire. Problema este cine vine, pentru ca eu v-am spus, din experienta pe care o am la municipiu, ca firmele respective au intrat deja in diverse tipuri de contracte, cu primariile, cu municipiul, n-au asteptat licitatia din luna decembrie de la Consiliul Judetean”.