SIRBU: DE UNDE STIM CA VIITORUL SERVICIU DE DRUMURI NU NE VA COSTA MAI MULT DECAT DACA LUCRAM CU FIRME SPECIALIZATE?

Consilierul judetean Marian Sirbu (PNL) nu este convins ca e o idee buna infiintarea unui Serviciu de drumuri in cadrul CJ Braila, asa cum isi doreste presedintele Iulian Chiriac (PSD). Sirbu are dubii ca ar fi mai rentabil sa se realizeze cu angajati ai CJ activitatile de cosire a vegetatiei de pe marginea drumurilor, de montare/inlocuire de marcaje rutiere si de executare a lucrarilor de reparatii drumuri urgente sau de mai mica amploare, decat daca s-ar angaja firme specializate, care sa faca astfel de lucruri.

Liberalul a ridicat aceasta problema astazi, dat fiind ca s-au supus aprobarii modificarile ce trebuie operate in organigrama CJ, pentru a “face loc” noului Serviciu de drumuri: “Vrem sa infiintam un serviciu care sa faca unele activitati pe drumurile judetene. Ideea este ca n-am vazut absolut niciun calcul economic, sa vedem daca se justifica crearea acestui serviciu. Am facut asa, un calcul empiric si am constatat ca salariile angajatilor ne-ar costa intr-un an de zile cam 100.000 euro, dupa care noi trebuie sa facem achizitii de utilaje, dupa care consumabile, normal, combustibil si asa mai departe si ideea este ca nu am vazut nicaieri un calcul economic, sa vedem cat ne costa pe noi.

Cat ne-a costat pe noi ultima data cand s-au trasat drumurile, cat ne costa pe noi anual sa inlocuim semnele uzate sau disparute? Avem un astfel de calcul? Eu intreb daca nu cumva este mai rentabil ca acest servicii sa ramana externalizate, dar sa se si intample, pentru ca drumurile din judetul Braila… nu vorbesc despre faptul ca anul asta nu s-a pus nici macar o lopata de asfalt, sa se astupe vreo groapa, dar n-au mai fost marcate de vreo 2 ani de zile si n-au mai fost cosite de cand a dat Dumnezeu. Pe cat s-a adjudecat contractul de cosire a vegetatiei de pe  marginea drumurilor, cat ne-a costat pe noi ultima data cand s-au trasat drumurile judetene si cat ne costa pe noi sa inlocuim semnele de circulatie care se deterioreaza sau care in momentul de fata nu mai sunt? Si atunci putem face un calcul economic: cat ma costa sa tin oamenii la CJ, cat ma costa daca nu tin oamenii si platesc firme sa faca lucrarea?”.

Sirbu nu a primit un raspuns clar la aceste intrebari, in cadrul sedintei CJ.

Oricum, majoritatea din CJ a aprobat modificarea organigramei, in vederea infiintarii noului Serviciu de drumuri.