Subprefectul Boboc (PNL): Siguranța pietonilor din Ianca și satele arondate este pusă zilnic în pericol de incompetența primarului Chiriță
Subprefectul Brăilei, Adin Boboc, membru al PNL Ianca, acuză faptul că siguranța pietonilor din orașul amintit și satele arondate „este pusă zilnic în pericol de incompetența primarului Fănel Chiriță (PSD)”.
Acesta afirmă într-un comunicat de presă că „oamenii sunt expuși zilnic pericolului de a fi accidentați din cauza lipsei trecerilor pentru pietoni și a trotuarelor, iar acolo unde ele există, fie sunt înguste, fie sunt denivelate. Voi prezenta câteva exemple în acest sens:
1.La intrare în Ianca se află un supermarket la care nu ai cum să ajungi ca pieton, fără să îți pui viața în pericol. Ești obligat să traversezi DN2B, care nu este prevăzut în zonă nici cu trecere pentru pietoni, nici cu trotuare. Dacă ai reușit să scapi nevătămat din această traversare periculoasă a străzii, urmează aventura de a merge direct pe șosea, pe un drum național aglomerat, sau de a trece printr-o benzinărie. Drumul de întoarcere este și mai greu, pentru că același traseu trebuie refăcut cu sacoșele pline de cumpărături.
2.Un alt pericol pentru pietoni îl reprezintă deplasarea către biserică sau către școală pe același DN2B. Trotuarele din zonă sunt înguste și denivelate, plus că drumul de acces trece tot printr-o benzinărie. Dacă ai neșansa ca un TIR să alimenteze în acel moment, șansele de a-ți continua drumul sunt zero.
3.Strada Parcului, o stradă principală care preia tot traficul greu spre Perișoru, Berlescu și Târlele Filiului, este prevăzută cu trotuar doar pe o singură parte, dar și acela este foarte îngust, motiv pentru care oamenii merg direct pe șosea, ferindu-se de mașini. Circulația pe șosea este o practică generală pe aproape toate străzile.
4.În Ianca, trotuarele înguste sunt o obișnuință, nu este loc să mergi nici măcar cu copilul de mână. În Oprișenești, problema pietonilor este rezolvată definitiv, pentru că pe mijlocul trotuarelor, tronează stâlpii de electricitate. În loc să mute trotuarul cu o jumătate de metru către șosea, primarul Chiriță a preferat să prindă stâlpii de tensiune în mijlocul căilor de acces pentru pietoni. O lucrare perfectă pentru a irosi bani de la bugetul local. Îl invit pe primar să ne facă o demonstrație cum se poate merge pe aceste trotuare din stâlp în stâlp.
5.Un alt exemplu de irosire a banilor publici se află în satul Plopu. În vreme ce în orașul Ianca nici măcar pe străzile din zona centrală nu avem trotuare pe ambele părți, în satul Plopu avem trotuar construit pe partea dinspre câmp.
6.În timp ce la Gara CFR și la Căminul cultural din Ianca lipsesc parcările, în satul Plopu avem parcare asfaltată la cimitir.
7.La școala de pe Sărățeni nu avem marcaj pietonal, iar siguranța elevilor este pusă zilnic în pericol. Șoseaua face legătura cu Drumul Mării și are un trafic intens, zilnic trec pe aici camioane și TIR-uri. Pe perioada cât a fost reparat gardul școlii, copiii au fost nevoiți să meargă direct pe șosea, expuși pericolului de a fi accidentați, aspect care nu interesează pe nimeni din Primărie.
8.Pe strada unde locuiește primarul, Strada Teilor, care are trei intersecții, observăm cum dispar trotuarele, pe măsură ce ne îndepărtăm de casa primarului. Până la prima intersecție, sunt trotuare pe ambele părți ale străzii, după a doua intersecție, numărul trotuarelor se reduce la unul, iar după a treia intersecție, nu mai găsim niciun trotuar.
Ba mai mult decât atât, primarul Chiriță își permite să sfideze legea și să instaleze indicatoare rutiere după ureche și după propriile interese. Un astfel de exemplu, cu consecințe extrem de grave pentru participanții la trafic, se găsește în satul Plopu. Cazul a intrat în atenția Poliției Rutiere Brăila, care a somat Primăria Ianca, administratorul drumului public, să intre în legalitate, conform art.5 din OUG 195/2002, privind circulația pe drumurile publice.
Din verificările efectuate de Serviciul Rutier din cadrul IPJ Brăila a rezultat că indicatoarele rutiere amplasate pe DC37, în apropiere de DN2B, sunt montate fără avizul Poliției Rutiere. Și pentru ca bătaia de joc la adresa legii să fie maximă, indicatorul de restricționare a circulației vehiculelor cu masa mai mare de 1,5 tone, care ar fi trebuit să se găsească la intrarea în localitatea Plopu, a fost montat undeva la mijlocul satului, pentru a nu deranja o afacere privată aflată în zonă. Poliția Rutieră i-a solicitat Primăriei Ianca înlăturarea respectivului indicator de restricționare de tonaj. „În cazul lipsei de reacție a autorităților, vor fi luate măsuri conform legislației în vigoare”, mai precizează Poliția.