TABARAC: DRAGOMIR AMENINTA GREVISTII DE LA „BRAICAR” CA UN VATAF AFLAT PE PROPRIA MOSIE. II AMINTIM CA EL LUCREAZA LA O INSTITUTIE PUBLICA

Liberalii braileni il considera vinovat pe primarul Marian Dragomir (PSD) pentru problemele de la societatea „Braicar”, unde angajatii au intrat in greva, paralizand astfel transportul public de calatori in municipiu de mai multe zile. Liberalii spun ca acest conflict de munca de la „Braicar” este tratat intr-un mod „iresponsabil” de Dragomir,  „care ii ameninta pe protestatari cu desfacerea contractelor de munca si spune ca discutiile se pot relua doar dupa ce greva va inceta”.

Consilierul municipal Adrian Tabarac (PNL) sustine ca Dragomir se comporta ca un „vataf pe mosie”: ”Sa vii sa spui ca desfaci contractele de munca, in conditiile in care nu s-a semnat Contractul Colectiv de Munca tocmai din cauza nemultumirilor salariale si a celor legate de conditiile de munca, este o amenintare de vataf pe propria mosie, iar Marian Dragomir ar trebui sa-si reaminteasca ca lucreaza la o institutie publica.

Primarul Dragomir spune ca e suparat ca greva s-a declansat in timp ce el era plecat in Japonia. Ce ar fi trebuit sa faca salariatii <<Braicar>>? Sa munceasca fara Contract Colectiv de Munca, pe salariul minim, fara zile libere, pana isi termina primarul Dragomir plimbarile prin Asia?”.

Consilierul municipal spune liberalii ca au identificat o solutie pentru remedierea reala a situatiei si reluarea transportului in comun din oras, iar la sedinta CLM Braila din data de 31 mai vor prezenta aceasta solutie: ”Vom propune acordarea unui mandat pentru rectificarea Bugetului de venituri si cheltuieli al <<Braicar>> si suplimentarea capitolului <<Cheltuieli cu personalul>>. Solutia este viabila, pentru ca din luna iunie Primaria va plati catre <<Braicar>> si contravaloarea abonamentelor pentru elevi, ceea ce nu se intampla pana acum, deci veniturile societatii vor creste si vor acoperi sumele necesare. Ceea ce propunem noi este, de fapt, o strategie: semnarea Contractului Colectiv de Munca pe salariile solicitate de angajatii <<Braicar>> si o intelegere cu sindicalistii ca timp de patru ani acestea sa nu se modifice. Odata cheltuiala cu salariile devenita stabila, se poate trece la punerea pe picioare a societatii. Investitiile in masini noi si de calitate inseamna cheltuieli mai mici cu combustibilul, cu reparatiile, cu piesele de schimb. Un transport de calitate va aduce, cu siguranta, si mai multi bani din vanzarea biletelor, iar societatea poate deveni profitabila”.