Tudose: Masterplanul pe Transporturi vizeaza constructia podului peste Dunare la Braila, nu a tunelului, la Galati

Untitled3

Deputatul PSD de Braila Mihai Tudose sustine ca proiectele de infrastructura incluse in Masterplanul General pe Transporturi, discutat zilele trecute in Parlament, favrizeaza varianta de traversare a Dunarii de tip pod, pe la Braila, nu pe cea de tip tunel, promovata de galateni. De altfel, spune Tudose, proiectul traversarii Dunarii intre Braila si Tulcea este si el inclus in Masterplanul amintit, in varianta constructiva de pod si nu de tunel: “Sunt doua componente. Una este ca si la Braila se poate gasi, se poate face o societate pe actiuni, ca sa faci podul pe investitie privata. In schimb, nimeni nu poate face podul privat sau tunelul privat, daca podul sau tunelul ala nu are o infrastructura la capete, adica daca la un capat nu vine nicio sosea si din capatul celalalt nu pleaca nicio sosea, daca nu ai trafic. Noi toti, si la Braila, am avut contacte cu investitori foarte seriosi – de altfel, la nivelul unui fond de investitii, o investitie de 200-300 de milioane de  euro pentru un obiectiv de genul acesta nu este un capat de tara, este exact suma perfecta pentru o investitie pe termen lung. Dar toti au spus urmatorul lucru: <<Ne garantati voi, localnicii, ca vom avea trafic pe soselele alea?>> <<Pai nu, ca nu putem noi sa facem asta>>.

In momentul in care pe Masterplanul General pe Transporturi drumurile dinspre Moldova vin la Braila si drumul catre Tulcea pleaca de la Braila, este clar ca e vorba despre pod – si atunci, vorbim altfel de podul de la Braila. Pana una-alta, acel proiect de pod are o multime de aprobari, a trecut cu o multime de studii, incepand de la cele geo, pana la cele geo-politice, daca vreti, inclusiv al Departamentului de stat al USA, fiindca suntem cam aproape de granita si lucrurile care se intampla aproape de granita NATO sunt interesante…”.