V. BOTEA: AM LANSAT O PLATFORMĂ SPECIALĂ, PENTRU MONITORIZAREA ACTIVITĂȚILOR ONLINE ALE CADRELOR DIDACTICE DIN MUNICIPIU. DIN CE ȘTIU EU, SUNTEM PRIMUL JUDEȚ DIN ȚARĂ CARE FOLOSEȘTE ACEASTĂ SOLUȚIE

O platformă pe care profesorii de la toate unitățile de învățământ din municipiul Brăila vor încărca documentele care dovedesc faptul că și-au desfășurat activitățile online cu elevii – este soluția găsită de conducerea Inspectoratului Scolar Județean (ISJ) Brăila, pentru a monitoriza într-un mod simplu și eficient activitatea cadrelor didactice in municipiu.

Inspectorul școlar general al Brăilei, Viorel Botea, ne-a declarat că această variantă de lucru permite conducerii ISJ să verifice oricând activitatea oricărui profesor, intrând direct pe platforma respectivă și având astfel acces la toate documentele acelui cadru didactic.

Botea a precizat că din informațiile pe care le are, Brăila este primul județ din țară care  apelat la această soluție: „Este o platformă unică, prin care Inspectoratul Școlar Județean Brăila poate coordona într-un mod mult mai simplu și mai eficient activitatea profesorilor din unitățile de învățământ din municipiu. Experimental, sunt introduse pe această platformă și câteva școli din județ și în funcție de modul în care se desfășoară lucrurile în continuare, în următoarele circa două săptămâni, vom decide dacă vom introduce în continuare alte școli din județ.

Toate unitățile de învățământ vizate pentru început au conturi pe această platformă, începând de ieri. Practic, este vorba despre un total de 63 de școli și grădinițe. Toți au primit deja email cu user și parolă. Câteva zeci de unități de învățământ deja s-au conectat la server și unele deja și-au postat arhivele cu rapoarte.

Din ceea ce știu eu, suntem primul județ care folosește această soluție pentru monitorizarea activității cadrelor didactice pe perioada suspendării cursurilor.

În ceea ce privește celelalte școli din județ, acestea vor fi monitorizate deocamdată în alt mod: profesorii trimit rapoarte săptămânale directorilor, directorii transmit rapoartele respective inspectorilor zonali, care au în fișa postulului pentru monitorizare și control școlile din județ și toate aceste documente se strâng mai apoi la nivelul ISJ.

Revenind la această platformă, inspectorii școlari pot verifica oricând activitatea unui profesor în timp real. Dacă, spre exemplu, cineva din Inspectorat dorește să verifice activitatea profesorului X, are parola, poate intra pe platforma respectivă, intră pe contul unității de învățământ respective, merge la fișierul profesorului X și poate vedea clar ce activităti online a desfășurat. Fiecare profesor precizează într-un document și adresa de pe zoom sau alte platforme unde își desfășoara activitățile cu elevii, astfel încât nu există niciun fel de dubii că informațiile prezentate sunt corecte. De asemenea, profesorii trebuie păstreze și în calculatorul personal un folder cu toate dovezile activităților online, în cazul în care se fac alte verificări – de exemplu, din partea Curții de Conturi.

Serverul pe care este platforma respectivă este cel al Colegiului «Nicolae Bălcescu».

Precizez că și Colegiul «Murgoci» și-a făcut o platformă completă, pentru elevi și profesori, pe care se desfășora activitățile online.

Cele doua platforma experimentale vor sprijini activitatea la nivel de județ și ne dorim ca la inceputul anului viitor să avem platforme comune pentru tot județul. Și pentru că am vorbit despre acest lucru, aș vrea să le mulțumesc celor doi ingineri de sistem cu care am colaborat, Ovidiu Mazâlu si Gabriel Petre”.