V. BOTEA: INSPECTORATUL ȘCOLAR A PREGĂTIT O PROCEDURĂ MODEL CARE OFERĂ DIRECTORILOR ÎNDRUMĂRI CU PRIVIRE LA ORGANIZAREA ACTIVITĂȚII ÎN VEDEREA ÎNCEPERII NOULUI AN ȘCOLAR

Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Brăila a pregătit o procedură model cu privire la organizarea în vederea începerii noului an școlar, care cuprinde îndrumări cu privire la organizarea clasei, organizarea circuitelor prin școli și realizarea orarului. Este informația furnizată de inspectorul școlar general al Brăilei, Viorel Botea, care a precizat că în acest fel, ISJ dorește să ajute conducerile școlilor să se organizeze, având în vedere că nu va putea fi folosită o singură variantă de lucru, în condițiile în care unele unități de învățământ au un număr mic de elevi și este simplu să se asigure distanțarea impusă pentru prevenirea infectării cu coronavirus, în timp ce altele au un număr mare de elevi și nu există suficiente săli de clasă.

Botea a explicat cum se va proceda: „La nivelul Ministerul Educației s-a hotărât descentralizarea deciziei către școli, în ceea ce privește începerea noului an școlar. Ca să venim în ajutorul unităților de învățământ, noi am definitivat la nivelul Inspectoratului Școlar o procedură model cu privire la organizarea în vederea începerii noului an școlar. Vom da conducerilor școlilor exemple cu privire la modul în care se poate proceda atât în cazul unităților de învățământ cu un număr mic de elevi în clasă, unde nu sunt probleme în ceea ce privește distanțarea, precum și pentru unitățile de învățământ cu 24-28 și chiar 33 de elevi în clasă.

Spre exemplu, în situația în care avem o clasa a VIII-a cu 30 de elevi propunem împărțirea clasei în două grupe, iar una dintre grupe face primele ore de limba română și cealaltă face primele două ore de matematică, după care se schimbă – prima grupă face două ore de matematică și a două grupă face două ore de limba română. În acest fel nu se ajunge ca profesorii să aibă un număr foarte mare de ore suplimentare.

La celelalte obiecte se lucrează tot pe grupe, în sistemul 20+10: 20 de elevi fac orele la clasă, iar ceilalți fac orele online și săptămânal se rotesc, câte 10 elevi intră în sistem online. Dar asta numai la obiectele care nu se dau examen, subliniez acest lucru. Această variantă combinată (activitate la clasă plus activitate online) se va folosi doar la clasele V-VII și IX-XI și doar cu acordul Consiliilor de Administrație ale școlilor.

De asemenea, precizez că pentru a evita blocajele din serverele instituțiilor de învățământ, fiecare server din clasă va avea stick propriu de internet, ca să nu existe probleme”.