V. BOTEA: SITUAȚIA PROVOCATĂ DE PANDEMIA DE CORONAVIRUS A FĂCUT CA MULȚI DINTRE NOI SĂ NE DEZVOLTĂM ABILITĂȚILE PE ZONA INFORMATICĂ. ÎN PLUS, CONTEXTUL A FOST DE AȘA NATURĂ, ÎNCÂT A EXISTAT O RIGUROZITATE MULT MAI MARE ÎN MONITORIZAREA ACTIVITĂȚII PROFESORILOR

„Dacă cineva are impresia că este mai ușor să faci cursurile online, de acasă, decât la clasă, se înșeală” – este opinia inspectorului școlar general al Brăilei, Viorel Botea, care spune că în perioada suspedării cursurilor, din cauza pandemiei de coronavirus, atât profesorii, cât și directorii și inspectorii școlari au avut mai mult de lucru decât într-o perioadă obișnuită.

Botea a explicat că profesorii au desfășurat toate cursurile online care erau prevăzute, iar activitatea lor poate fi verificată foarte ușor pe platforma online pe care au lucrat, unde se poate vedea când au făcut acele ore și ce anume au făcut, iar în plus, de câte ori au dat teme, ei au avut de verificat temele tuturor elevilor și au indicat fiecărui elev în parte dacă a greșit și unde a greșit: „Până acum nu am absolut nicio informație în sens negativ, cu privire la pregătirea online; ba chiar de la mulți elevi am primit informația că activitatea pe online este mai stresantă decât cea de la clasă, fiindcă toate temele lor online sunt verificate atent.

În ceea ce privește profesorii, activitatea lor pe online este montorizată mult mai ușor de către directorii unităților de învățământ, dar și de ISJ, fiindcă ei trebuie să pună totul pe platforma online și se poate verifica ușor dacă s-au făcut sau nu acele ore. Pe de altă parte, acum toți elevii trebuie să transmită temele profesorilor și pentru aceștia din urmă este un volum de muncă mult mai mare. Nu e ușor să verifici fiecare temă în parte, când ai zeci de elevi într-o clasă; este necesar mult timp, iar apoi, îți mai ia timp și să trimiți feedback-ul atât către elevi, cât și către părinți.

Eu aș remarca însă și un lucru bun în toată această situație: pe zona informatică, mulți dintre noi am căpătat abilități pe care nu le aveam și care ne sunt folositoare.

În plus, aș menționa faptul că situația a fost de așa natură, încât a existat o rigurozitate mult mai mare în monitorizarea activității profesorilor, iar directorii și inspectorii școlari chiar au făcut aceste verificări, pentru a se asigura că totul s-a făcut ca la carte, cum se spune”.