VARGA: PESTE 80% DIN DRUMURILE JUDETULUI BRAILA AU NEVOIE DE REABILITARE, DAR PENTRU MINISTRUL TRANSPORTURILOR SI PSD ACEASTA NU ESTE O CHESTIUNE IMPORTANTA

Deputatul liberal Vasile Varga acuza lipsa de implicare a ministrului Transporturilor, Razvan Cuc, in ceea ce inseamna constructia de drumuri expres si in reabilitarea infrastructurii rutiere din judetul Braila.

Intr-un comunicat dat publicitatii, Varga sustine ca ministrul Cuc este incapabil sa dezvolte o viziune pe termen mediu si lung de dezvoltare a infrastructurii rutiere si nu a tinut cont de niciun amendament depus de parlamentarii liberali braileni la proiectul de buget pe anul 2019, chiar daca “mai bine de 80% din drumurile judetului Braila au nevoie de reabilitare”: ”In fiecare an, noi, parlamentarii braileni din opozitie, am depus amendamente la proiectele de buget, pentru constructia de drumuri expres Braila – Focsani, Braila – Slobozia. In fiecare an ne-au fost respinse de majoritatea PSD-ALDE, care nu ia in calcul faptul ca ne aflam in inima Baraganului, unde activitatea agricola este intensa, iar transportul cerealelor trebuie sa se faca rapid si in conditii de siguranta. Nu tine nimeni seama de o alta realitate – aceea ca din iunie si pana in septembrie, sute de mii de masini tranziteaza judetul Braila, in drumul spre litoralul romanesc sau cel bulgaresc”.

Parlamentarul liberal este nemultumit si de atitudinea ministrului fata de directorii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere si ai Directiilor Regionale de Drumuri si Poduri, care s-ar face vinovati de ritmul prea lent in care se deruleaza constructia de drumuri si autostrazi si carora li se cere acum o executie bugetara de 50% pana la sfarsitul lunii iunie si de 100% pana la sfarsitul lunii decembrie: ”Ministrul Cuc, aflat pentru a doua oara la conducerea ministerului Transporturilor, are nevoie de un <<Acar Paun>> in randul oamenilor din subordine, care insa nu pot face nimic, pentru ca nu au bugetul pentru anul 2019, intarziat mai bine de trei luni. Directiile Regionale de Drumuri si Poduri nu pot emite un ordin de incepere a unei lucrari ce nu poate fi decontata. Si daca in institutiile din teritoriu sau de la Bucuresti se mai gasesc inca specialisti care stiu cum trebuie organizate lucrurile ca sa intram in randul tarilor civilizate, incompetenta guvernantilor, absenta marilor proiecte prin care sa fie atrase fondurile europene ramane problema reala, care tine Romania pe loc”.