Varga: Strategiile investitionale propuse in Masterplan pentru portul Braila ignora realitatile si necesitatile reale de dezvoltare

P1060827

Deputatul PNL de Braila Vasile Varga se declara nemultumit de faptul ca Masterplanul pe Transporturi propus de Guvernul Ponta ignora domeniul naval, iar in acest fel, sunt afectate interesele unor porturi precum Braila, Galati si Constanta. Intr-o declaratie politica facuta in Parlament, deputatul liberal a declarat ca Romania ultimilor 25 de ani a fost “profund afectata” de lipsa unui consens politic larg in privinta unei strategii pe termen mediu si lung, care sa aiba ca obiect dezvoltarea infrastructurii generale a tarii: “Consider ca adoptarea urgenta a Masterplanului General de Transport reprezinta o necesitate reala, date fiind conditiile actuale ale infrastructurii romanesti. Pe de alta parte, cred cu toata taria ca un astfel de demers, atat de important si de mult asteptat de catre fiecare cetatean al acestei tari, trebuie sa fie agreat atat de societatea civila, de comunitatile locale, cat si de intreprinzatorii privati, dar mai ales sa aiba sustinerea politica a tuturor partidelor parlamentare.  De aceea, consider ca un astfel de demers guvernamental, cum este Masterplanul de Transport al Romaniei, nu poate fi unul superficial, care sa nu ia absolut deloc in considerare dezvoltarea unor domenii care dau Romaniei un avantaj important in Europa, cum sunt domeniile naval si aerian.

As vrea sa ma refer in primul rand la faptul ca Ministerul Transporturilor a neglijat in totalitate domeniul naval, in conditiile in care Romania dispune de aproape 1.000 km deschidere la Dunare, cu porturi importante, cum sunt Braila si Galati, iar portul Constanta este al doilea ca marime la Marea Neagra, dupa Novorossiysk din Rusia, si primul, din perspectiva traficului de marfuri in container. Iar aceasta neglijenta din partea Guvernului privind prinderea in masterplan a unor investitii de dezvoltare in domeniul naval vor conduce cu siguranta la pierderea culoarului de transport de catre Romania, in favoarea Bulgariei.

Mai mult decat atat, intreaga infrastructura portuara, dar in special cea de pe Dunare, merita intreaga atentie atunci cand vine vorba de dezvoltare, luand in considerare aici atat trendul altor tari europene, care pun accent pe dezvoltarea infrastructurii din domeniul naval, in primul rand din considerentul gradului mai redus de poluare, cat si faptul ca infrastructura noastra portuara are un potential important de dezvoltare prin investitii”.

Vasile Varga a tras un semnal de alarma, in privinta “lacunelor” acestui Masterplan, care, in opinia sa, “a fost intocmit fara consultari prealabile intre Guvern si comunitatea portuara, iar strategiile si solutiile investitionale propuse, de exemplu, in cazul Portului Braila, nu au avut in vedere realitatile existente la nivelul portului si nici necesitatile reale de dezvoltare ale unuia dintre cele mai importante porturi de pe Dunare. In calitate de deputat PNL de Braila, cer Guvernului Ponta sa inteleaga ca avantajele de tara pot fi foarte usor transformate in dezavantaje majore, daca domenii atat de importante cum sunt cel naval si aerian raman doar la stadiul de simple mentiuni, intr-o strategie de dezvoltare pe termen mediu si lung!”.