Viceprimarul Jantea Crican: „După finalizarea lucrărilor pe strada Independenței se va reabilita strada Carantinei, astfel încât acele limitatoare de viteză care provoacă mai multe daune caselor să fie îndepărtate”

Primăria Brăilei are în vedere reabilitarea străzii Carantinei, asfaltarea acesteia și renunțarea la acele limitatoare de viteză care au fost realizate cu ani în urmă, pentru a determina șoferii mașinilor de mare tonaj să încetinească, astfel încât locuitorii din zonă să nu mai treacă printr-un adevărat stres, din cauza traficului greu. Măsura montării limitatoarelor de viteză a fost luată în 2015, ca urmare a nenumăratelor reclamații ale locuitorilor din zonă, care se plângeau că de fiecare dată când trec mașinile de mare tonaj pe strada pavată cu piatră cubică li se zguduie casele, iar pereții crapă din ce în ce mai tare. Oamenii au cerut autorităților să găsească o altă rută pentru traficul greu, dar acest lucru încă nu s-a rezolvat până în prezent.

În cea mai recentă ședință a CLM Brăila consilierul municipal Petrică Popa (PNL) a reamintit de problema locuitorilor din strada Carantina și și-a exprimat speranța că odată cu reabilitarea străzii Independenței traficul greu va fi redirecționat și cetățenii de pe Carantina vor avea din nou liniște, după mulți ani de chin: „Am mai avut un studiu de fezabilitate, din câte îmi aduc aminte, în 2007. Scopul era ca tot ce înseamnă trafic greu pe strada Carantinei să fie redirectionat pe strada Independenței. E mai puțin important, s-a terminat mandatul, nu s-a mai realizat nimic.

După lupte seculare, după atâția ani, văd că încercăm să mișcăm lucrurile acolo și sper că în foarte scurt timp strada Carantinei va fi degrevată de traficul greu, dar totodată este un lucru necesar, pentru că economia brăileană va crește exponențial și atunci va fi nevoie de o altă rută pentru traficul greu către zona portuară”.

Primarul Marian Dragomir (PSD) a declarat: „Sunt două aspecte pentru eliminarea traficului greu în oraș: pe de o parte avem podul, care atunci când va fi deschis circulației va degreva Calea Galați de traficul greu, iar a doua variantă pentru a degreva Calea Galați și de camioanele care merg către zona portuară s-a căutat o variantă de ocolire și reabilitare a unei străzi. Eu consider că e o idee bună să deviem traficul greu pe acolo (pe strada Independenței – n.r.). Ideea a aparținut domnului viceprimar Jantea Crican, s-a făcut deja o analiza asupra traseului, se lucrează la procedura respectivă mai sunt câteva elemente de clarificat, dar principalul lucru este că pe zona respectivă ne interesează să scoatem traficul greu și strada Carantina să beneficieze de lucrări de investiții la fel cum se desfășoară în momentul de față în tot cartierul Comorofca”.

Viceprimarul Alexandru Jantea Crican (PSD) a precizat, la rândul său, că odată cu finalizarea lucrărilor pe strada Independenței, se va turna covor asfaltic și se va reabilita strada Carantinei, „astfel încât acele dâmburi care provoacă mai multe daune caselor să fie îndepărtate”.

Precizăm că la cea mai recentă ședință CLM Brăila s-au aprobat Studiul de Fezabilitate și a indicatorilor tehnico – economici la obiectivul de investiții „Modernizare Str. Independenței, între Vadul Ghecetului și Vadul Rizeriei”.