Vulturul Marian Dragomir, cel mai tare din parcarea PSD Brăila, ne-a promis în 2018 parcări etajate. În 2024 proiectul cu parcările etajate e în pom și pomul în aer
Primarul Brăilei, Marian Dragomir (PSD), se laudă nevoie mare cu fiecare tramvai nou pe care l-a achiziționat în ultima perioadă, de parcă a dotat municipiul cu avioane de ultimă generație (nu zicem tancuri de ultimă generație, fiindcă nu vrem să vorbim de funie în casa spânzuratului). Bine, în ultimele zile nu se mai laudă el, o lasă pe candidata la alegerile parlamentare Doinița Ciocan (PSD) să ne anunțe apariția fiecărui nou tramvai în peisajul autohton, în ideea că mai punctează la capitolul imagine.
Marian Dragomir, care se dă cel mai tare din parcare, ar face orice ca s-o scoată pe Ciocan din coasta lui, din Primărie, iar promovarea ei de la statutul de viceprimar la cel de deputat rezolvă problema. Nu de alta, dar din ce am auzit noi, deși se crede Vultur, Doinița îl ciocănea de nu se vedea, iar atunci când își punea mintea cu Dragomir, zbura deasupra lui.
Dar nu despre asta voiam să vă vorbim azi, ci de o altă promisiune a lui Dragomir, una care a rămas în pom de ani de zile. Nu că ar fi singurul caz în care nu a reușit să finalizeze ce a promis că va finaliza…
Subiectul de care vorbim e cel al parcărilor. Alea supraetajate, care au creat oarecare tulburare în ființa primarului, ce este simțitor, după cum toți știm și se temea ca din cauza acestor parcări să nu se ajungă la niscaiva violări – ale intimității – așa că a refuzat categoric să ia în calcul această soluție. Nu de alta, dar nu voia să ajungă în situația de a fi considerat, Doamne ferește, complice la asemenea acte reprobabile.
În aprilie 2016 candidatul PSD la Primăria Brăilei, Marian Dragomir, declara că nu crede în soluția parcărilor supraetajate sau a celor subterane: „Nu vin cu proiecte privind locuri de parcare supraetajate sau subterane, care pot naște discuții referitor la obturarea luminii sau violarea intimității celor care locuiesc la parter sau etajul 1 sau 2, ci cu soluții simple, cu locuri de parcare care se pot amenaja într-un an-doi absolut în toate zonele; dar nu parcări și zone pline de asfalt, ci și integrate cu spații verzi, cu pomi ornamentali”.
În mai 2017 primarul Dragomir relua subiectul într-o ședință a CLM Brăila: „Nu putem să construim parcări supraetajate între blocuri, că după aceea avem alte plângeri de la cetățeni, că cineva se uită de la etajul I sau II al parcării în apartamentul lor”.
În ianuarie 2018 primarul Marian Dragomir nu se mai temea de riscul unor eventuale violări ale intimității și era pus pe treabă: el anunța într-o conferință de presă că va organiza o licitație pentru montarea în municipiu a unor module Smart Parking – un sistem de parcare supraetajat.
„Mi se pare fezabil. Am avut deja o întâlnire cu o societate care mi-a propus această modalitate de parcare. Urmează să ne trimită oferte financiare, pentru a organiza o licitație, la care se pot prezenta mai multi producători de astfel de parcări. Le facem în zonele cu maximă circulație. Analizăm identificarea unei locații în jurul Spitalului Județean”, declara el la acel moment.
Câți ani vă trebuie ca terminați analiza aia, domnule primar Marian Dragomir? Că sunt vreo 6 ani de când dvs analizați și iar v-a luat-o înainte Primăria Galați: prima parcare supraetajată a făcut-o acum patru ani în cartierul Mazepa, în această vară se lucra la alte două parcări supraetajate în două cartiere mari ale Galațiului (între blocuri, fiindcă acolo nu se teme nimeni de violarea intimității) și erau în stadii avansate documentațiile și demersurile privind avizarea pentru încă două parcări subterane. Zilele trecute, pe 31 octombrie, Primăria Galați a fost lansat în licitație un nou contract ce presupune construcția unei parcări supraetajate.
(sursă foto – www.monitoruldegalati.ro )