DANAILA: CAND E DE BINE LA “BRAICAR”, DRAGOMIR ZICE CA EL A FACUT; CAND E DE RAU, ZICE E TREABA CONDUCERII SOCIETATII

Presedintele PNL Braila, Alexandru Danaila, sustine ca lipsa unei viziuni si a unei strategii corecte in legatura cu dezvoltarea societatii de transport public de calatori “Braicar” are efecte negative evidente, iar unul dintre acestea este chiar actualul conflict de munca din unitate. Danaila considera ca  angajatii “Braicar” au motive sa fie nemultumiti, fiindca unii dintre ei au sute de ore de munca suplimentare neplatite.

Liberalul spune ca s-a ajuns in aceasta situatie fiindca primarul Marian Dragomir a decis sa se cumpere un numar mare de autobuze, insa nu a luat in calcul faptul ca nu are cine sa le conduca si in aceste conditii, soferii existenti sunt  obligati sa faca ore suplimentare cu nemiluita: “Ei sunt societatea de stat din tara cu cele mai multe ore suplimentare. Este o intrebare foarte importanta: de ce s-a ajuns aici? Si sa vedem ce greseli am facut. Tot timpul primarul a pompat bani in <<Braicar>> si ce s-a intamplat, efectele care sunt? Efectele sunt in continuare negative.

Strategia primarului municipiului Braila de a cheltui banii publici in raport cu autobuzele cumparate produce efecte negative acum. Unul dintre efectele negative este faptul ca angajatii <<Braicar>> sunt in situatia de a presta ore suplimentare, pentru ca s-au cumparat multe masini mici. A facut cineva un studiu, daca este bine sa fie cumparate masini mici, de ce tip de autobuze este nevoie in municipiul Braila? Ne-a zis domnul primar, ca domnul primar le stie pe toate: trebuie cumparate cat mai multe. Am luat 40 de autobuze. Daca am cumparat 40 de bucati, eram pregatiti sa avem soferi, cu schimburi cu tot, pentru 40 de masini? Nu, pentru ca inainte aveam 20 de autobuze! Sau ce tip de autobuze trebuia sa iau, ca sa le acopar cu organigrama pe care o am astazi? Obligam<<Braicar>> sa cumpere autobuze, le aducem in fata Primariei, ca pe vremea lui Ceausescu, si facem expozitie: <<Am adus 40 de masini!>>”.

In opinia liderului PNL, “in momentul acesta, la <<Braicar>> situatia a scapat de sub control si va merge din rau in mai rau, pentru ca modul in care s-au facut investitii a fost unul haotic si societatea nu este pregatita sa gestioneze acum o astfel de flota”.

Danaila sustine ca varianta propusa de liberali, de achizionare a autobuzelor electrice pe un sistem care permite plata acestora pe o perioada mai lunga de timp, ar reduce cheltuielile firmei si implicit, ar ramane mai multi bani pentru salarii: “Oamenii trebuie sa-si primeasca banii pentru orele suplimentare la un nivel rezonabil. Deci nu poti sa ai 1.800 de ore suplimentare neplatite – de ce? Ca toata lumea a tinut la capac chestiunea asta: cumparam autobuze, cumparam autobuze. Si oamenii aia cu ce bani se duc acasa? Au si ei familii, au cheltuieli. Inflatia a crescut, preturile au crescut. Au tot dreptul oamenii de acolo sa fie nemultumiti.

Si dupa ce am vazut ca primarul a facut toate investitiile – domnul primar a cumparat autobuze, domnul Dragomir ne-a spus ce se va intampla la <<Braicar>>, domnul Dragomir ne-a dat subventii -, cand a venit vorba de angajati, dupa ce a avut o discutie cu ei si a vazut ca lucrurile oarecum sunt duse in alta zona si oamernii normal ca au venit sa-si ceara drepturile, Dragomir a spus: <<Nu mai  problema mea, e problema conducerii!>>.