Constantin Rădulescu, constructor cu experiență în reabilitarea imobilelor de patrimoniu, despre reabilitarea Ceasului din Piața Traian: „Suma plătită pentru această lucrare este foarte mare și termenul de execuție la fel”

„Suma care se plătește pentru reabilitarea Ceasului din Piața Traian este foarte mare, iar termenul de 2 ani pentru finalizarea lucrării este și el foarte mare. În doi ani se pot întâmpla multe, inclusiv să rămânem fără ceasul original, care este monument istoric. Tocmai de aceea avizul de la Ministerul Culturii impunea reabilitarea in situ, adică la locul în care se află obiectivul respectiv. Am fost uimit să văd că ceasul a fost tăiat și luat din Piața Traian. Cine ne garantează că peste 2 ani ceasul care va fi adus va fi originalul și nu o copie?” – este declarația lui Constantin Rădulescu, administratorul firmei Dura Bet Construct, constructor cu experiență în domeniul reabilitării imobilelor de patrimoniu din Brăila.

Acesta a dorit să tragă un semnal de alarmă cu privire la legalitatea deciziei ca ceasul să fie tăiat și dus în alt oraș, pentru a fi făcute operațiunile aferente reabilitării acestuia, în condițiile în care, spune omul de afaceri, Direcția Județeană pentru Cultură nu și-a dat avizul pentru asta, iar avizul luat de la Ministerul Culturii prevede ca reabilitarea să se facă in situ.

Rădulescu a mai afirmat că lucrând în aceste domeniu, a văzut multe și a ajuns la concluzia că trebuie să fim mereu cu ochii în patru când e vorba de obiecte de patrimoniu/monumente istorice, fiindcă se fac foarte multe manevre ilegale cu astfel de lucruri: „În doi ani de zile se poate întâmpla, de exemplu, să primim o copie a ceasului, iar originalul să ajungă în altă parte.

Pe de altă parte, dacă firma care se ocupă de reabilitarea va avea probleme financiare și dă faliment, lichidatorul va vinde tot, inclusiv tot ce găsește în curtea acesteia – tot se inventariază și se vinde.

Termenul de doi ani pentru această lucrare lucrări este enorm. Domnul primar a scris pe Facebook că termenul este 10 luni, dar pe autorizația pusă la vedere la soclu – oamenii o pot citi – scrie doi ani.

Mai mult, există obligația ca lucrarea să fie urmărită de un expert care să se asigure că se respectă condițiile impuse prin avizul obținut de la Minister. Unde se duc cei care trebuie sa verifice, la Oradea, la Bucuresti? Cum vor vedea dacă se respectă avizul, ca să vină cu obiecții, cu corectii? Ce va face Primăria Brăila, va trimite un delegat să stea acolo, la Oradea? Sau a fost un aranjament ca să nu se vadă în ce se bagă grămada asta de bani, 3,3 milioane lei?

Mie mi pare o sumă foarte mare. Și vă dau un exemplu: lucrările făcute la Biserica Greacă au costat 21 de milioane de lei, în cei trei ani de lucru, cu trei firme, iar numai pentru a repara ceasul se plătesc 3,3 milioane de lei?!

Eu cred că se putea repara ceasul aici, pe loc. Vă dau un exemplu: eu am sablat monumentul de la Casa cu fantome. L-am luat să-l duc în bază la mine sau în altă parte? Nu, l-am sablat pe locul amplasamentului; există tehnici și utilaje în ziua de astăzi prin care sablarea se poate face la fața locului. Palatul Cantacuzino a fost sablat tot. Ce, l-au luat să-l ducă în altă parte? Nu. Asta este o gogoriță!”.

Am discutat despre acest subiect și cu șefa Direcției Județene pentru Cultură, Elena Abăseacă. Aceasta ne-a declarat că instituția sa nu a dat avizul decât pentru reabilitarea soclului Ceasului din Piața Traian, iar pentru restul ceasului, avizul a fost luat direct de la Ministerul Culturii. De asemenea, Abăseacă a spus că într-adevăr, avizul inițial dat de minister impunea efectuarea lucrărilor in situ, însă ulterior s-a constatat că din cauza stării avansate de uzură a unor componente ale ceasului, lucrările nu se puteau face la fața locului. Din acest motiv, Primăria a solicitat Ministerului Culturii să permită ca acest monument istoric să fie tăiat și transportat în altă parte, pentru a se putea face reparațiile respective.

Abăsească a mai precizat că după ce un expert al ministerului a verificat situația și a atestat prin propria semnătură că lucrările nu se pot face in situ, Ministerul Culturii a avizat noua variantă  de lucru: „Direcția Județeană pentru Cultură Brăila a dat aviz doar pentru soclu. Noi am făcut înștiințare către minister, am prezentat toată situația, faptul că a fost luat Ceasul din Piața Traian și conform avizului trebuia reparat in situ.

Noi, Direcția Județeană pentru Cultură, nu avem o altă precizare a ministerului, prin care să fim informați că s-a schimbat avizul, dar în adresa primita de la Primăria Brăila ni se spune că Ceasul a fost luat pentru că specialiștii Ministerului Culturii au considerat că acesta nu se poate repara la Brăila, ci doar în ateliere specializate. În rest, nu era treaba Primăriei să ne trimită documentele cu noile decizii ale ministerului, pentru că avizul nu este dat de Primărie, ci de Ministerul Culturii.

În adresa trimisă de Primăria Brăila și în procesul verbal de ridicare a Ceasului este semnătura expertului Ministerului Culturii”.

Amintim că potrivit datelor comunicate pe o rețea de socializare de primarul Marian Dragomir, „reabilitarea Ceasului este realizată de S.C. ORA EXACTĂ SYSTEMS S.R.L. Oradea, societate atestată de Ministerul Culturii si Cultelor, iar termenul execuție este de 10 luni. Valoarea contractului este de 3.316.718 lei.

Principalele tipuri de lucrări vizează: *realizarea unei fundații noi; *restaurarea structurii; *recondiționarea / înlocuirea unor componente degradate (ruginite); *recondiționarea mecanismului ceasului; *refacerea cadranelor.

Lucrările de restaurare si reabilitare sunt supravegheate de un expert atestat de Ministerul Culturii si Cultelor, condiție obligatorie conform legii având în vedere Ceasul din Piața Traian este monument istoric.

Ceasul din centru  a fost construit în anul 1909 în stil neobaroc art nouveau, este monument istoric din anul 2015 și este marcă înregistrată din anul 2017”.

 

Pe surse: Ce PSD-iști brăileni și-au anunțat intenția de a candida la alegerile parlamentare și care ar putea fi de fapt lista finală a candidaților

Sedință la PSD Brăila, în care s-a prezentat lista celor care și-au manifestat oficial intenția de a candida la alegerile parlamentare.

Pe surse, am aflat că social-democrații care au fost menționați în ședință ca fiind dornici să candideze pentru un mandat de senator sau deputat sunt:

*pentru Senat:

-Ion Rotaru, senator, fost președinte PSD Brăila

-Sorin Moise, secretar de stat în Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale

-Marius Adrian Rândunică, director la Casa de Pensii Brăila

-Doinița Ciocan, viceprimar al municipiului

*pentru Camera Deputaților:

-Mihai Tudose, europarlamentar

-Vasilică Priceputu, om de afaceri

-dr. Cristiana Voineag, consilier municipal

-Fănel George Chiriță – (încă) primar al orașului Ianca, ce nu a mai candidat la alegerile locale din 9 iunie

-Nicu Niță, deputat

-Florin Mircea, deputat.

Aceleași surse din interiorul partidului ne-au declarat că deși până la acest moment Adrian Manole, președintele HC Dunărea și ginerele lui Mihai Tudose, nu și-a anunțat intenția de a candida, este foarte posibil ca el să o facă pe ultima sută de metri și să fie trecut pe un loc eligibil.

Potrivit informațiilor obținute de la sursele noastre, cel mai probabil, lista finală a candidaților PSD Brăila la alegerile parlamentare va fi după cum urmează:

La Senat: Sorin Moise – locul I,  Doinița Ciocan – locul II, Marius Adrian Rândunică – locul III

La Camera Deputaților: Mihai Tudose – locul I (ca să tragă lista în sus, fiindcă deși la alegerile locale PSD Brăila a obținut un scor surprinzător de mare, lucrurile nu sunt chiar roze în prezent, din punct de vedere al imaginii organizației), Vasilică Priceputu – locul II,  George Fănel Chiriță – locul III, Adrian Manole – locul IV (care în opinia PSD-iștilor e eligibil, dat fiind că Mihai Tudose nu va rămâne deputat, ci își va păstra mandatul de europarlamentar), Cristiana Voineag – locul V.

Informații de interes pentru absolvenții de învățământ din Brăila, promoția 2024

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Brăila îi informează pe cei interesați că absolvenții instituțiilor de învățământ care se înregistrează în evidențele agenției ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă beneficiază gratuit de servicii de informare și consiliere profesională, medierea muncii, servicii de formare profesională, precum și de alte măsuri de stimulare a ocupării.

Pentru a putea beneficia de toate aceste servicii, absolvenții cu domiciliul în județul Brăila sunt așteptați să se înregistreze în evidențele agenției ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, în termen de 60 zile de la absolvire, la următoarele locații:

*A.L.O.F.M. Brăila, din str. Sergent Tătaru, nr.2, corp B, etaj 3 (în curtea Liceului Teoretic “Mihail Sebastian”), tel. 0239/613080 ;

*Punctul de Lucru Făurei, Str. Republicii, nr. 36, Făurei, tel./fax  0239/661749;

*Punctul de Lucru Însurăței, Șos. Brăilei, nr.18, tel. 0239/660574.

Actele necesare pentru înregistrarea absolvenților în evidențele agenției sunt:

*actul de identitate, în original;

*actele de studii și de calificare sau adeverința din care să rezulte data absolvirii, în original.

Prin „absolvent al unei instituții de învățământ” se înțelege persoana care a obținut o diplomă sau un certificat de studii în una dintre instituțiile de învățământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condițiile legii.

Potrivit prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, absolvenții instituțiilor de învățământ în vârstă de minimum 16 ani, care în termen de 60 zile de la absolvire se înregistrează la agențiile pentru ocuparea forței de muncă și se încadrează în muncă, în această perioadă, cu normă întreagă, pentru o perioadă mai mare de 12 luni, pot beneficia, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, de o primă de inserție de 1980 lei.

După expirarea termenului de 60 de zile de la absolvire, absolvenții care s-au înregistrat ca persoane în căutarea unui loc de muncă și nu au fost declarați admiși intr-o forma superioara de învățământ, pot beneficia, la cerere, de indemnizație de șomaj în cuantum lunar de 330 lei/lună, pentru o perioadă de 6 luni.

Persoanele care la data solicitării dreptului refuză un loc de muncă potrivit pregătirii sau nivelului studiilor sau refuză participarea la servicii pentru stimularea ocupării și de formare profesională oferite de agențiile pentru ocuparea forței de muncă, nu beneficiază de indemnizație de șomaj.

Alte informații privind acordarea indemnizației de șomaj pentru absolvenții de învățământ sunt afișate și pe site-ul instituției www.anofm.ro, secțiunea Persoane fizice/ Indemnizații de șomaj si venituri de completare.

Informații suplimentare se pot obține de la AJOFM Brăila, cu sediul în municipiul Brăila, Bdul Dorobanților, nr. 603-605 sau la tel./fax 0239/611386, 0239/613078, 0239/661749, 0239/660574.

Primarul Dragomir susține că în perioada caniculei au funcționat în Brăila mai multe puncte de ajutor, în care s-a distribuit apă și s-a asigurat asistență medicală. Cine nu le-a văzut ori are orbul găinilor, ori e câcotaș

„Bătaia de joc continuă, oameni buni!” – este constatarea amară a Georgetei Rusu, președinta Asociației „Problema de pe strada mea”, după ce a primit de la primarul Marian Dragomir (PSD) un răspuns care reprezintă o batjocură la adresa sa, ca cetățean și a demersului său civic, prin care îi cerea edilului să o informeze ce măsuri a luat Primăria Brăila pentru sprijinirea populației în perioada caniculară recent încheiată.

Solicitarea Georgetei Rusu a fost făcută în baza Legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, după ce aceasta a constatat că deși canicula se instalase de câteva zile și alte primării din țară anunțau cetățenii unde erau amenajate puncte de prim ajutor, unde oamenii puteau pot primi apă și chiar asistență medicală, Primăria Brăila era mută pe acest subiect și nici nu se mai vedeau în oraș corturile din anii trecuți, în care cei care sufereau din cauza caniculei se puteau așeza pe un scaun, li se oferea un pahar de apă și la nevoie, asistență medicală.

În ciuda întrebărilor și nemulțumirilor exprimate de brăileni pe rețelele de socializare, primarul reales cu 68% în luna iunie n-a dat doi bani pe problemele brăilenilor din luna iulie, fiindcă el mai are nevoie de votul lor abia peste 4 ani, deci nu-i nicio grabă. O să-l apuce din nou grija de brăileni prin toamna anului 2027, când o să răspundă pe rețelele de socializare, cu o răbdare care nu-l caracterizează decât atunci când are un interes electoral, la toate întrebările și nemulțumirile cetățenilor. Până atunci îl doare la bască și poate reveni la obișnuita aroganță.

După ce a primit răspunsul primarului la solicitarea de informații publice formulată de ea, Georgeta Rusu a comentat astăzi pe o rețea de socializare: „Pe data de 16 iulie, în plin val de caniculă (desemnat de meteorologi drept cea mai lungă perioadă cu temperaturi de peste 40 de grade la umbră din ultimii zeci de ani), adresam Primăriei o solicitare de informații de ordin public pe baza legii 544/2001, prin care întrebam care sunt măsurile luate de administrație pentru a proteja brăilenii de efectele nocive ale gradelor din termometre.

Mulțumesc presei care a susținut demersul, subliniind absurditatea situației (un cetățean al Brăilei trebuie să bată la poarta Împărăției pentru a primi răspunsul la o întrebare banală, în timp ce alte administrații pun la dispoziția oamenilor corturi speciale, cișmele, diverse alte spații cu aer condiționat, etc)

Țineți-vă bine, a venit răspunsul.

Later edit – eu chiar nu înțeleg ce spun oamenii ăștia aici. Ați văzut pe undeva anunțurile potrivit carora am avut puncte de prim ajutor și distribuire a apei? Văd eu bine, puteam merge si la primărie pentru asistență medicală?”.

Nu, n-am văzut acele anunțuri nici măcar noi, ziariștii, doamna Rusu. Și dacă lucrurile ar fi decurs firesc – ceea ce nu e cazul la Brăila -, Primăria ar fi trebuit să apeleze, printre altele, și la presă pentru a transmite aceste informații de maxim interes pentru brăileni.

Și da, vedeți bine, pe mailul respectiv (adică în spațiul virtual) au existat o mulțime de puncte de prim ajutor și de distribuire a apei.

În spațiul real noi, unii, n-am văzut niciunul. Dar probabil nu vedem noi bine, avem orbul găinilor. Sau poate suntem cârcotași – așa cum îi numește primarul pe cei care nu-l ridică în slăvi pentru binefacerile aduse Brăilei – și nu vrem să recunoaștem.

Noi nu vedem bine și nu ne vedem bine nici pe noi, brăilenii, în următorii patru ani, cu realesul 68%.

Garda de Mediu Brăila avertizează: din 16 iulie se fac controale la cei care au primit deja avertisment pentru nerespectarea legii privind combaterea buruienii ambrozia. Amenzile pot ajunge până la 5.000 lei pentru persoanele fizice și până la 20.000 lei pentru persoanele juridice

Garda de Mediu Brăila informează că în perioada 16 iulie – 31 octombrie a fiecărui an se efectuează al doilea control asupra terenurilor contravenienților sancționați cu sancțiunea „avertisment” pentru că în calitate de proprietari/ deținători/ administratori/ beneficiarii de terenuri, nu au respectat prevederile Legii nr. 62/2017 privind combaterea buruienii ambrozia, modificată prin Legea nr. 129/2020.

În cazul în se constată că nici după ce au primit avertisment, cei în cauză nu au au luat măsuri și nu au îndepărtat buruiana amintită (care produce alergii), se aplica o amendă contravențională între 1.000 lei și 5.000 lei pentru persoanele fizice și o amendă între 10.000 lei și 20.000 lei pentru persoanele juridice, în conformitate cu prevederile Legii nr. 62/2017 privind combaterea buruienii ambrozia, modificata prin Legea nr. 129/2020, art. 3, alin. 2.

„Nerespectarea prevederilor legale de către proprietarii sau deținătorii de terenuri, beneficiarii lucrărilor de construcții, administratorii drumurilor publice, căilor ferate, cursurilor de apă, lacurilor, sistemelor de irigații și ai bazinelor piscicole, constituie contravenție și se sancționează inițial cu avertisment de căătre autoritățile administrației publice locale pe a căror rază teritorială se face controlul, prin personal împuternicit prin dispoziție a primarului, de către polițiști locali sau de către comisari ai Gărzii Naționale de Mediu.

Ambrozia este una dintre cele mai invazive plante existente pe teritoriul țării noastre, fiind extrem de adaptabilă la condițiile pedoclimatice. În România, ambrozia este răspândită în aproape toate zonele (cu excepția zonei dealurilor înalte și a zonei montane), preferând solurile nisipoase, mai puțin fertile, ușor alcaline. Crește spontan pe terenurile lăsate pârloagă, în principal de-a lungul căilor ferate, a drumurilor, pe marginea apelor curgătoare, a lacurilor, pe marginea pădurilor, în apropierea dărâmăturilor, respectiv pe terenurile lipsite de vegetație și prost întreținute, dar și în grădini și parcuri neîngrijite, pe șantierele de construcții, în zone unde s-a depozitat pământ excavat, în culturile de cereale și de florea-soarelui, producând pagube semnificative de recoltă.

Buruiana ambrozia produce mari cantități de polen începând de la mijlocul lunii iulie, în funcție de condițiile pedoclimatice și se încheie spre finalul lunii septembrie. În verile călduroase, polenul este răspândit de vânt la distanțe foarte mari, cu precădere în verile secetoase.

Polenul produs conține multiple fragmente extrem de alergizante si induce o reacție alergică. Sensibilizarea alergică la polenul de ambrozia se manifestă clinic cel mai frecvent ca rinoconjunctivită și astm, dar pot apărea și simptome cutanate, inclusiv urticarie și angioedem, putându-se ajunge la manifestări similare celor din șocul anafilactic.

În conformitate cu prevederile art. 1 din Legea nr. 62/2018 privind combaterea buruienii ambrozia, distrugerea acestei buruieni se face de către toți proprietarii sau deținătorii de terenuri, administratorii drumurilor publice, căilor ferate, cursurilor de apă, lacurilor, sistemelor de irigații și ai bazinelor piscicole, precum și beneficiarii lucrărilor de construcții, unde au fost identificate focare de infestare. Aceștia au obligația ca după distrugerea buruienii, să informeze în scris autoritatea administrației publice locale pe raza căruia se află terenul infestat, în vederea verificării aplicării lucrărilor de combatere.

Buruiana ambrozia trebuie distrusă în perioada cuprinsă între răsărire și apariția primelor inflorescențe, respectiv până la data de 30 iunie a fiecărui an. În cazul reapariției focarelor de infestare se recomandă efectuarea repetată a lucrărilor de combatere pe întreaga perioadă a anului, evitându-se astfel apariția inflorescențelor.

În majoritatea cazurilor buruiana este răspândită și ocupă spații/vetre compacte. Ca urmare, cele mai bune rezultate se pot obține prin cosirea manuală a acestor vetre sau prin folosirea diferitelor echipamente mecanice de tuns iarba, în special pe alineamentele căilor ferate, a drumurilor și pe marginea parcelelor. Atunci când buruiana este răspândită în interiorul tarlalelor/solelor agricole, în special în interiorul unor crovuri, stufărișuri, denivelări etc., distrugerea se poate face prin aplicarea unor lucrări de discuit, grăpat sau prin folosirea unor cositori mecanice. Când buruiana este răspândită pe suprafețe mai mari se pot aplica erbicide, după caz, începând de primăvara devreme când buruiana are 10 – 15 cm și poate fi recunoscută cu ușurință. În vederea stabilirii tipului de erbicid și a dozei, proprietarii/deținătorii/administratorii de terenuri pot apela la specialiștii direcțiilor pentru agricultură județene pentru a primi informații detaliate sau, după caz,la specialiști din cadrul primăriilor. În cazul existenței unor focare izolate, buruiana poate fi smulsă relativ ușor folosind mănuși de protecție pentru evitarea iritațiilor, distrusă cu sapa sau prin secerare.

Pentru ca lucrările de combatere să fie cât mai eficiente, cositul mecanic sau manual trebuie efectuat cât mai aproape de suprafața solului în vederea distrugerii tuturor ramificațiilor care pornesc din tulpina principală. În caz contrar, se distruge doar tulpina principală, iar restul ramificațiilor se dezvoltă, înfloresc și produc în continuare polen și chiar semințe, îmbogățind astfel rezerva de semințe din sol. Se recomandă cositul repetat de 2 -3 ori pe an, obligatoriu de realizat înaintea fructificării plantei Lucrările de combatere se repetă în fiecare an până la eradicarea completă a buruienii”, se arată într-un comunicat dat publicității.

O nouă stație de apă a fost instalată la Hemodializă, la Spitalul Clinic Județean Brăila. Managerul Crintea: „Eram într-o situație critică, aparatele erau foarte uzate. Exista riscul de a nu mai putea oferi hemodializă pentru pacienții critici”

Toate cele 400 de paturi de la Corpul B al Spitalului Clinic Județean de Urgență Brăila au fost schimbate.

Este informația furnizată de managerul Spitalului Clinic Județean de Urgență Brăila, Didi Crintea, care mai spune că a fost schimbată și stația de apă și au fost aduse 4 echipamente noi (foto 1) la Hemodializă, „pentru că și acolo eram într-o situație critică, aparatele erau foarte uzate fizic și moral. Am adus echipamente noi, au fost puse și în funcțiune, pentru că a fost necesar ca timp de o lună să luăm probe de apă săptămânale de la stația nouă de apă instalată. Era un risc de a nu mai putea oferi hemodializă pentru pacienții critici. Atunci când a apărut această situație critică, în 12 ore am adus două aparate în custodie”.

În plus, au fost aduse 4 echipamente noi de hemodializă:

După ce pe rețelele de socializare au apărut informații legate de faptul că în ambulatoriu nu funcționează aparatele de aer condiționat și pe perioada de caniculă acolo era o căldură insuportabilă atât pentru personalul medical, cât și pentru pacienții care așteptau în hol, Didi Crintea a precizat: „Într-adevăr, cele 3 aparate din ambulatoriu nu mai făceau față, din cauza numărului mare de pacienți, fiindcă toți pacienții vin dimineața, toți vin la 7.00 – 7.30, chiar dacă au programare la 10, la 11.

Referatul era deja aprobat, era pe circuit. Noi săptămâna trecută am instalat 15 unități de aer condiționat numai în Pavilionul  A. Urma ca sâmbăta trecută în ambulatoriu să schimbăm aparatele de aer condiționat, ceea ce s-a și întâmplat. Și am mărit și capacitatea acelor aparate. Dar trebuie să ne gândim și la rețeaua electrică, ce e suprasolicitată și cumva e un risc permanent în ceea ce privește consumul de energie și cât duce instalația. La Corpul A, din fericire, suntem bine. Mai greu și mai dificil de gestionat situația cu consumul pe parte de aer condiționat e la Pavilionul B, unde am cerut în scris ca la unele cabinete să folosească aparatele de aer condiționat într-un program distict, diferit, tocmai pentru a preveni riscul de incendiu. Mai e o problemă: Pavilionul B este legat la un transformator al orașului unde e legat și un bloc de vizavi”.

O nouă victorie a caricaturistului Costel Pătrășcan în lupta sa în instanță cu CJ Brăila și Muzeul Brăilei: „Am intrat în meciurile decisive. Conducem din nou cu 1-0!”

O nouă victorie în instanță pentru caricaturistul Costel Pătrășcan, în lupta sa cu managerul Muzeului Brăilei, Costin Croitoru și cu șeful acestuia, președintele Consiliului Județean Brăila, Iulian Chiriac (PSD), care țin musai să folosească sintagma „Casa Umorului Desenat” la o secție a Muzeului, deși Pătrășcan deține marca înregistrată „Casa Umorului”.

Procesul la care facem referire a avut loc la Tribunalul Brăila, acțiune în contrafacere marcă, în care reclamant este Costel Pătrășcan, iar pârâți sunt Muzeul Brăilei, Consiliul Județean și Unitatea Administrativ Teritorială Județul Brăila (Consiliul Județean Brăila are în subordine muzeul).

Practic, prin această acțiune caricaturistul a cerut instanței să interzică definitiv atât Muzeului Brăilei, cât și Consiliului Județean Brăila, să mai folosească sintagma „Casa Umorului” sau derivate ale acesteia, având în vedere faptul că sintagma amintită este marcă înregistrată de Costel Pătrășcan.

Sentința dată ieri de o instanță a Tribunalului Brăila a fost: „Admite în parte cererea. Interzice pârâților utilizarea sintagmei «CASA UMORULUI DESENAT» în acțiunile, activitățile, documentele, întrunirile, simpozioanele, materialele scrise, etc organizate de către pârâte. Interzice pârâtelor folosirea/utilizarea mărcii «CASA UMORULUI», singură sau în combinație cu alte cuvinte/sintagme în orice înscrisuri sau documente sau orice alte activități/ expuneri/ documente, inclusiv în mediul on-line. (…)

Obligă pârâții, în solidar, la plata cheltuielilor de judecată către reclamant, în sumă de 100 lei, taxă judiciară de timbru.

Document: Hotarâre  510/2024  23.07.2024”.

Muzeul Brăilei și Consiliul Județean pot face apel în 30 de zile de la comunicarea sentinței și cel mai probabil vor face apel.

Hotărârea nu este executorie, deci Muzeul Brăilei și Consiliul Județean vor putea folosi în continuare sintagma „Casa Umorului Desenat” până la pronunțarea unei sentințe în apel.

Procesul despre care vorbim a fost precedat de alte două cereri de măsuri provizorii în care pe de o parte, Pătrășcan, pe de altă parte, Muzeul Brăilei, au cerut instanței să interzică celeilalte părți să mai folosească sintagma „Casa Umorului”.

În cazul cererilor de măsuri provizorii, măsurile dictate de instanță sunt provizorii, până ce se dă o sentință definitivă în procesul pe fond, adică în acțiunea în contrafacere marcă.

Așadar, acum s-a intrat într-o nouă etapă în ceea ce privește disputa în instanță între caricaturistul Costel Pătrășcan și Muzeul Brăilei + Consiliul Județean Brăila.

„Dacă în meciurile de pregătire scorul a fost 3-1, vă anunț că au început meciurile decisive.

În meciurile decisive imprevizibilul este regula, iar regula se poate schimba oricând.

Conducem din nou: 1-0!

Mă voi strădui ca scorul final să-mi fie favorabil și dreptatea să triumfe.

Moral știu că am dreptate, rămâne să se confirme și de către justiție”, a scris Pătrășcan ieri pe o rețea de socializare.

Reamintim povestea conflictului Iulian Chiriac (PSD Brăila) – Costel Pătrășcan – pentru că despre asta este vorba, despre ambiția lui Chiriac de a-l îngenunchea pe Pătrășcan, care a avut „obrăznicia” să critice iluștrii conducători PSD-iști ai CJ Brăila și Primăriei Brăila -, pe etape:

*Pătrășcan a venit în urmă cu mai mulți ani cu ideea înființării unui Muzeu al Umorului la Brăila, pe care i-a propus-o lui Chiriac.

*În 2016 Iulian Chiriac declara public că Pătrășcan i-a propus acest proiect și că analizează posibilitatea înființării la Brăila a unui Muzeu al Umorului.

*În septembrie 2017 Chiriac prezenta public „actul de naștere” al „Primului Muzeu al Umorului din România”, cel de la Brăila, vorbea despre faptul că acesta a pornit de la o idee a lui Pătrășcan și despre faptul că-l dorește implicat pe caricaturist în organizarea și funcționarea Muzeului Umorului.

*În anul 2019 CJ Brăila a aprobat o hotărâre privind înființarea Muzeului Umorului, ca secție a Muzeului Brăilei „Carol I”, însă după aceea, din diverse motive, lucrurile s-au blocat.

*Ca urmare a unor păreri radical diferite în privința unei manifestări culturale pe care Costel Pătrășcan o organiza de 15 ani împreună cu Centrul de Creație (instituție subordonată CJ Brăila), în 2021 caricaturistul a pus punct colaborării cu Centrul amintit.

*În 2022 el a fost dat afară din încăperea în care fusese găzduit ani la rând atelierul său de creație, la Teatrul „Maria Filotti” (instituție din subordinea Primăriei, conduse de PSD).

*În octombrie 2022 Pătrășcan a deschis Muzeului Umorului, împreună cu un grup de oameni din societatea civilă care l-au susținut fie oferindu-i un spațiu în Palatul Lyra, fie cu donații, fie cu munca lor, pentru amenajarea spațiilor expoziționale. Nu s-a cheltuit niciun leu din bani publici.

El și-a protejat marca „Muzeului Umorului”, înregistrând-o la OSIM atât pe aceasta, precum și sintagma „Casa Umorului”.

*În 2023 Consiliul Județean a reușit să deschidă al doilea Muzeu al Umorului din Brăila, pe care l-a numit „Casa Umorului Desenat”, ca și compartiment al unei secții a Muzeului Brăilei. Pătrășcan a cerut public schimbarea denumirii acelui compartiment,  dat fiind că el înregistrase la OSIM numele „Casa Umorului”. Chiriac și Croitoru i-au ignorat cererea, astfel încât Pătrășcan s-a văzut nevoit să apeleze la instanță.

Chiriac s-a ambiționat și l-a pus pe Croitoru să-l „lucreze” pe Pătrășcan atât prin acțiuni în instanță, cât și prin demersuri menite să-i anuleze mărcile înregistrate la OSIM (instituție condusă de un PSD-ist). Așa au început procesele.

 

 

Centrul de glaucom din cadrul Spitalului Clinic Județean Brăila are mai nou în dotare un tomograf în coerență optică. Aparatul a costat peste 8 miliarde lei vechi

Un tomograf în coerență optică a intrat de curând în dotarea Spitalului Clinic Județean de Urgență Brăila, acesta fiind folosit în ambulatoriul Centrului de glaucom.

Aparatul a fost achiziționat recent, iar managerul spitalului, Didi Crintea, ne-a declarat că în perioada imediat următoare va da detalii cu privire la utilitatea acestui aparat: „Vreau să fac public pe site-ul spitalului care sunt procedurile, care sunt bolile care pot fi diagnosticate de acest tomograf în coerență optică. Prețul a fost de 8 miliarde și ceva (lei vechi – n.r.), am reușit să-l luăm în această primăvară.

Am continuat proiectele pe care le-am găsit deja propus și am venit cu alte propuneri, alte echipamente.

De exemplu, stația de apă sterilă la sala de urologie, bloc operator Corp A, 90.000 de lei. Vinerea aceasta sunt lucrări pentru instalarea acestei stații de apă sterilă la blocul operator Corp A”.

Spitalul Județean Brăila colectează de la populație deșeuri de medicamente și medicamente expirate. Colectarea se face doar în zilele de marți, între orele 12.00-13.00

Spitalul Clinic Județean Brăila a instalat în curtea unității patru containere în care, începând din această lună, se face colectarea selectivă a deșeurilor de medicamente/ medicamentelor expirate de la populație.

Măsura a fost luată ca urmare a apariției unei reglementări legislative în acest sens.  Mai exact, este vorba despre faptul că potrivit noii legislații în domeniu, medicamentele expirate nu mai trebuie aruncate la tomberon, ca deșeurile menajere, ci trebuie considerate deșeuri periculoase și colectate separat, pe categorii:

*deșeuri de medicamente citotoxice și citostatice;

*deșeuri de medicamente, altele decât cele citotoxice și citostatice;

*deșeuri de medicamente aflate în stare lichidă, care sunt conținute într-un recipient cu potențial tăietor-înțepător (fiole de sticlă, seringi preumplute cu reziduuri de medicament sau goale, ace);

*deșeuri de medicamente aflate în recipiente sub presiune (tip spray).

Managerul Spitalului Clinic Județean Brăila, Didi Crintea, a precizat că cele patru containere destinate colectării medicamentelor expirate sunt amplasate la Poarta 2 a Spitalului Clinic Județean de Urgență Brăila, la  sediul din Șoseaua Buzăului nr. 2. Programul de colectare a medicamentelor expirate este în fiecare zi de marți (o dată pe săptămână), între orele 12.00 – 13.00.

Update: conducerea spitalului a decis să modifice programul  de colectare, astfel încât să fie mai accesibil pentru populație. Astfel colectarea deșeurilor de medicamente se va face de luni până vineri, de la ora 12.00 la ora 17.00.

Modificarea programului de lucru la morgă și cumpărarea unui container frigorific pentru depozitarea decedaților – soluțiile găsite de conducerea Spitalului Județean Brăila după situația de criză de la morgă de zilele trecute

Un program astfel conceput, încât să se lucreze și în week-end și cumpărarea unui container frigorific în care să poată fi depozitați decedații – acestea sunt soluțiile identificate de conducerea Spitalului Clinic Județean de Urgență Brăila, după situația de criză din week-end, când personalul  morgii spitalului nu a mai făcut față numărului foarte mare de decedați ce a trebuit să fie depozitați, autopsiați, spălați și îmbrăcați. Unora dintre aparținători li s-a spus de la morgă că vor primi corpurile neînsuflețite luni sau chiar marți, ceea ce a provocat mari nemulțumiri, iar subiectul a fost comentat pe rețelele de socializare, după ce Cătălin Chivu a făcut o serie de postări pe această temă.

Am discutat despre acest subiect astăzi cu managerul spitalului, Didi Crintea, care ne-a spus: „Am discutat cu dr. Daniela Mihalache, medicul șef de la Anatomie Patologică, pentru a elabora un  protocol de urgență, având în vedere că această situație a escaldat cumva – din cauza perioadei caniculare, numărul de decese a crescut foarte mult. Am solicitat un protocol de lucru în urgență și stabilirea unui program și pentru zilele de week-end, astfel încât și în week-end să putem elibera decedații. Prin  rotație, personalul de la Anatomie Patologică să vină și să elibereze decedații cel puțin două ore pe zi, până în septembrie inclusiv, astfel încât să nu ne mai confruntăm cu această supraaglomerare.

De asemenea, am analizat posibilitatea de a închiria un container frig, însă costurile sunt destul de mari, undeva la 23.000 lei închiriere pentru 3 luni, iar costul unui container nou este de 60.000 de lei, așa că intenționez să modific lista de investiții, împreună  cu membrii Comitetului Director și să cumpărăm un astfel de container, că e mult mai eficient așa”.

Întrebată în legătură cu suplimentarea posturilor de autopsieri de la morgă, care este atât de necesară, Crintea a spus că angajările au fost blocate și că pentru a se putea scoate posturile respective la concurs este necesar un aviz de la Ministerul Dezvoltării. Managerul Spitalului Județean a precizat că până acum a depus două memorandumuri la minister ,în scopul obținerii avizului necesar pentru deblocarea unor posturi; pentru primul s-a obținut avizul, pentru cel de-al doilea nu. Oricum, niciunul dintre cele două memorandumuri nu includea posturi de autopsier. Conducerea spitalului va elabora un al treilea memorandum, care va fi trimis la minister și care va include solicitarea de deblocare a unor posturi de autopsieri.

Întrebată despre o posibilă extindere a morgii prin construcția unui nou imobil, având în vedere că spațiile actuale sunt insuficiente, managerul Crintea ne-a spus că s-a realizat proiectul DALI pentru reabilitarea morgii de la Corpul A, precum și a celei de la Corpul B al Spitalului Clinic Județean, dar deși s-au organizat două licitații, nu a fost nicio firmă interesată să preia această lucrare, ca urmare a sumelor alocate, pe care constructorii le consideră prea mici: „Soluția ar fi majorarea sumei și asta avem acum în analiză, să vedem cât ne permitem financiar să majorăm suma, astfel încât ofertanții să fie interesați de a prelua aceste lucrări”.

Dr. Mihalache, șefa morgii Spitalului Județean Brăila, despre situația de criză din week-end: „Numărul decedaților a fost mult mai mare decât de obicei. Nu avem spații adecvate, iar personalul este insuficient. Astfel de situații se mai pot întâmpla”

Spațiu insuficient, personal insuficient, solicitări mult mai mari decât cele cu care se confruntă morga în condiții obișnuite – toate acestea au dus la situația dificilă din week-end, când personalul de la morga Spitalului Clinic Județean de Urgență Brăila nu a putut face față numărului mare de decese înregistrate și a amânat predarea corpurilor neînsuflețite către aparținători cu două sau chiar trei zile.

Sunt explicațiile ce ne-au fost date astăzi de managerul spitalului, Didi Crintea, precum și de șefa morgii, dr. Daniela Mihalache, după ce în week-end pe rețelele de socializare au apărut informații legate de faptul că oamenii stăteau cu orele la morgă, pentru a-și lua rudele decedate și a se pregăti de înmormântare și li se spunea că vor putea ridica decedații abia luni sau marți. Informațiile au fost date de Cătălin Chivu, care a postat pe rețelele de socializare și imagini de la morga Spitalului Clinic Județean Brăila.

Dr. Daniela Mihalache ne-a spus că din cauza caniculei din ultima perioadă s-au înregistrat un număr mai mare de decese, lucru care a fost dificil de gestionat de personalul de la morgă, care este insuficient pentru a face față zecilor de decedați ce trebuiau autopsiați și pregătiți pentru a fi predați familiilor.

Dr. Mihalache a declarat că în primul rând spațiul era insuficient pentru depozitarea unui număr atât de mare de decedați și în plus, personalul nu era suficient pentru a realiza toate autopsiile solicitate, pentru a spăla și îmbrăca decedații cu hainele aduse de rude și pentru a întocmi documentele necesare în astfel de situații: „A fost o sotiuație asemănătoare cu cea din perioada COVID, iar personalul este unul care are un anumit program obligatoriu de muncă și nu putem să-i obligăm să vină peste programul legal de muncă. Pentru că a fost situația respectivă, ieri s-a stat peste puterile de muncă ale personalului.

Spațiul din morgă este mic, decedații au fost puși între mese, pe tărgi, dar nu a fost ceva nelalocul lui din acest punct de vedere. Pe timpul pandemiei situația a fost și mai gravă.

De ce s-a întârziat cu predarea decedaților către familii? Pentru că nu avem la morgă decât o sală în care să putem lucra, pur și simplu nu se putea face mai mult.

Noi suntem un spital care acum 30 de ani, când am venit eu aici, avea 2 decedați pe zi, iar morgă a fost construită pentru acea situație. Acum avem 20-30 de decedați într-o zi și nu ai unde să îi pui, nu ai cum să lucrezi în condiții optime în spațiul pe care îl avem.

În week-end-ul trecut am avut 20 de decedați aici, la acest spital și la celălalt spital încă 8 decedați.  Noi suntem singurul personal care se ocupă de morțile nonviolente. Cei de la Serviciul de Medicină Legală au avut și ei peste 20 de decedați și ne-au rugat să-i depozităm în frigiderul nostru, pentru că nici ei nu au loc suficient, nu au spații.  Au fost în total aproximativ 50 de decedați.  A fost o situație de criză.

Dar vine week-end-ul din nou. Ce se va întâmpla, fiindcă personalul  nostru este epuizat după week-end-ul trecut, în care a lucrat peste program? Ieri, duminică, au făcut 2 autopsii și au spălat și îmbrăcat 19 decedați. Este peste puterile unui om, nu poți să-i ceri unui angajat să facă asta  la nesfârșit. Ca să faci o autopsie îți trebuie atenție, îți trebuie concentrare, nu o poți face când ești epuizat și când ești supus la o mulțime de presiuni, când sunt atâția oameni afară și sunt nemulțumiți. În plus, și când întocmești documentele trebuie să fii foarte atent, fiindcă acestea se arhivează.

Poate că ar fi bine să avem o sală de așteptare, să avem pe cineva care să se ocupe de relația cu rudele celor decedați, dar ăsta este tot personalul pe care-l avem… Acum avem 4 medici și 4 autopsieri. Pentru a face față în astfel de situații ar fi necesar un număr dublu de autopsieri și să se lucreze nonstop.

S-au mai întâmplat situații din acestea și se vor mai întâmpla, deci trebuie să ne gândim că avem nevoie de un spațiu mai mare dedicat exclusiv decedaților, iar personalul este insuficient. Noi am sesizat această problemă Consiliului Județean, chiar eu personal am avut o discuție cu domnul președinte Chiriac în urmă cu câțiva ani, înainte de pandemie și i-am spus care sunt problemele, dar nu s-a întâmplat încă nimic.

Există spațiu pentru o nouă construcție destinată serviciului nostru, în curtea spitalului. Este anormal ca morga să fie în mijlocul spitalului și pacienții de la toate secțiile să se uite cum se ridică decedații!

Este posibil să se mai întâmple situații asemănătoare în această vară. Noi am încercat să facem tot ce a depins de noi, dar asta nu poate dura la nesfârșit, pentru că personalul nu este obligat să vină în afara orelor de serviciu – asta e legea – și oamenii zic «Nu mai putem!» “.

Un proiect de excepție prinde contur: transformarea Stadionului Municipal într-o zonă de sporturi extreme, în cadrul Parcului natural „Insula Roșie a Brăilei”

După ce a fost reales pe 9 iunie cu o largă majoritate de voturi și s-a dovedit cât de e iubit de brăileni, Marian Dragomir (PSD) ia în calcul o idee îndrăzneață, pe care simte că o poate duce la bun sfârșit în următorii 4 ani – ceva care să rămână peste veacuri ca o ctitorie demnă de Cartea Recordurilor.

N-a putut să vorbească despre asta în alegeri, că pe unii nu-i duce capul și nu înțeleg mărețele sale viziuni, iar pe alții, chiar dacă îi duce capul, îi duce numai la prostii și deformează lucrurile cu intenție, special ca să-l denigreze pe el, inegalabilul conducător.

După primele sale două mandate, este incontestabil că o mulțime de lucruri au crescut foarte mult în Brăila – vă dăm un exemplu: prețul apei potabile -, dar în cel de-al treilea mandat Dragomir vrea să facă ceva cu care să iasă cu adevărat în evidență.

Dacă Iulian Chiriac (PSD) a deschis tradiția dubletelor, înființând al doilea Muzeu al Umorului în Brăila, atunci el o să facă o triplură care să rupă gura târgului: Insula Roșie a Brăilei, una care să eclipseze și Insula Mare a Brăilei, și Insula Mică.

Insula Roșie a Brăilei va fi o rezervație creată prin extinderea parcului cu căprioare și căpriori din Monument cu o zonă de sporturi extreme, amenajată pe Stadionul Municipal. Va fi un fel de junglă populată cu flora și faună diversă – neapărat urși! – în care intri, dar nu ai nicio garanție că mai și ieși. Vulturul va plana neobosit deasupra zonei, ca să se asigure că lucrurile merg în direcția cea bună – aia dorită de el.

Cetățenii onești, care laudă și votează PSD, vor fi înscriși pe lista roșie, vor beneficia de credite sociale care se vor calcula la sediul partidului și vor putea vizita periodic parcul cu căprioare și căpriori.

Cârcotașii, care se încăpățânează să critice PSD-ul sau sunt atât de tupeiști încât își permit să-l critice pe însuși Marian Dragomir, vor fi trecuți pe lista neagră. Acești indivizi recalcitranți, care tulbură ordinea și liniștea socială, nu mai pot fi trimiși la canal, ca pe vremea comuniștilor originali, că acolo s-au încheiat lucrările și nu mai pot fi trimiși nici la colonia din Balta Brăilei, că aia nu mai este funcțională, dar vor fi redirecționați către Insula Roșie a Brăilei, ca să vadă ce înseamnă să trăiești cu adevărat într-un mediu ostil. O să se convingă – dacă o să mai rămână în viață – că traiul în Brăila PSD-istă nu este chiar atât de rău pe cât spuneau ei.  Și dacă o să reușească să iasă vii de acolo, o să-l laude pe Marian Dragomir până la finalul zilelor lor.

Chiar dacă n-a putut spune public până acum ce idee măreață are, primarul a demarat deja proiectul, lăsând să crească o vegetație abundentă pe Stadionul Municipal.

Lucrurile merg bine din acest punct de vedere și în trei ani „jungla” de acolo va fi pregătită pentru a fi populată cu animale cât mai sălbatice. După 3 ani și jumătate vor începe tururile ghidate către Insula Roșie a Brăilei, iar până la începutul oficial al campaniei electorale din 2028 va fi lichidată toată opoziția din Brăila, cea politică și cea apolitică.

Așa că vedeți ce spuneți/ scrieți/ comentați pe rețelele de socializare și nu numai, fiindcă lista neagră deja are niște nume pe ea! Primii trecuți pe listă începând din acest an deja au fost avertizați că nu fac bine ce fac, atunci când dau like la postări care sunt contra PSD sau și mai rău, contra lui Marian Dragomir și că nu e cazul să mai facă vreun comentariu critic sau să dea like la vreo postare critică la adresa PSD, fiindcă sunt monitorizați și vor plăti pentru faptele lor. Cei care lucrează în vreo instituție care este în subordinea/finanțată de Primărie sau Consiliul Județean Brăila și vor să mai lucreze acolo știu despre ce este vorba în propoziție…

Apropo: când se va organiza un castig pentru căprioare la PSD, vă anunțăm.

Nu știm la ce v-ați gândit voi, dar noi ne referim la Parcul Monument. Că nu poți folosi la nesfârșit niște exemplare care erau căprioare acum 20 de ani.

(Sursă foto – Facebook Remember fotbalul brăilean)

Luni, 22 iulie, între orele 9:00 – 16:00 se va întrerupe furnizarea apei potabile în localitatea Lacu Sărat

Compania de Utilități Publice „Dunărea” Brăila informează că luni, 22 iulie, între orele 9:00 – 16:00, va întrerupe furnizarea apei potabile, pentru executarea unor lucrări de reabilitare a conductei de aducțiune ce alimentează localitatea Lacu Sărat.

Vor fi afectați de oprirea furnizării apei potabile toți utilizatorii casnici, agenții economici și instituțiile publice din localitatea Lacu Sărat.

„Regretăm faptul că vor fi afectați de aceste lucrări mai mulți utilizatori și îi asigurăm că societatea noastră va face tot ce este necesar pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile într-un timp cât mai scurt, dar aceste intervenții sunt necesare pentru modernizarea rețelelor de distribuție a apei potabile. Totodată, rugăm toți abonații afectați de lucrări să își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic pe perioada întreruperii furnizării apei.

De asemenea, vă aducem la cunoștință că la reluarea alimentării cu apă este posibil ca la robinete să curgă apă tulbure, din cauza antrenării depunerilor din conducte. Recomandăm să se folosească apa doar în scopuri menajere, pentru scurt timp, până la limpezirea ei”, se arată într-un comunicat dat publicității.

Acțiune a polițiștilor rutieri brăileni pentru informarea șoferilor cu privire la recentele modificări legislative

Polițiștii brăileni din cadrul Serviciului Rutier au desfășurat astăzi o acțiune cu caracter preventiv, în vederea informării participanților la trafic cu privire la ultimele modificări în domeniul legislației rutiere, recomandările specifice în contextul temperaturilor ridicate, dar și pentru prevenirea evenimentelor negative generate de oboseala la volan.

Conform noilor modificări legislative, începând din 15 iulie 2024, în cazul retragerii permisului de conducere, ca urmare a refuzului sau a imposibilității persoanei de a se supune testării în vederea stabilirii consumului de substanțe psihoactive ori a concentrației de alcool în aerul expirat, documentul se restituie titularului în baza buletinului de analiză toxicologică prin care s-a stabilit absența în organism a substanțelor psihoactive sau a alcoolului în sânge, ori la împlinirea termenului de 72 de ore de la momentul finalizării procedurilor de recoltare a mostrelor biologice, dacă nu a fost comunicat un astfel de buletin.

Permisul de conducere reținut ca urmare a săvârșirii de către titular a infracțiunii prevăzute la art. 336, alin. 2, din Codul penal – conducerea sub influența unor substanțe psihoactive -, în urma testării conducătorului auto cu un mijloc tehnic certificat care a indicat prezența în organism a unor substanțe psihoactive, se restituie titularului în baza buletinului de analiză toxicologică prin care s-a stabilit absența în organism a substanțelor psihoactive ori la împlinirea termenului de 72 de ore de la momentul finalizării procedurilor de recoltare a mostrelor biologice, dacă nu a fost comunicat un astfel de buletin. Termenul de 72 de ore curge de la momentul finalizării procedurii de prelevare a probelor biologice.

Orice persoană testată cu un mijloc tehnic certificat, care nu are obligația de a se supune recoltării mostrelor biologice, poate solicita polițistului rutier să i se recolteze mostre biologice, în cadrul instituțiilor medicale competente, în vederea stabilirii îmbibației de alcool în sânge.

Aceste măsuri au rolul de a contribui la creșterea gradului de siguranță rutieră pe drumurile publice și la necesitatea asigurării unui echilibru just între scopul legislației rutiere de a proteja viața, integritatea și sănătatea persoanelor care participă la traficul rutier și celeritatea clarificării situațiilor conducătorilor auto cu privire la care există suspiciuni privind consumul de substanțe psihoactive, generate de rezultatul testării cu un mijloc tehnic certificat care a indicat prezența în organism a unor substanțe psihoactive ori, după caz, de refuzul de a se supune testării.

Pe de altă parte, având în vedere temperaturile caniculare prognozate în această perioadă, polițiștii fac o serie de recomandări participanților la trafic, pentru a reduce riscul de a fi implicați în evenimente rutiere:

-Înainte de a porni la drum, asigurați-vă că starea tehnică a vehiculului este bună; în cazul autoturismelor, verificați funcționalitatea instalației de aer condiționat;

-Asigurați-vă că presiunea din pneuri este cea recomandată pentru sezonul cald. Țineți cont de faptul că, la temperaturi ridicate, pe distanțe mai lungi și viteze mari, factorii ce acționează asupra acestuia pot duce la defecțiuni.

-Posesorii de permis de conducere cu afecțiuni medicale (cardiovasculare, neurologice sau endocrine) să evite pe cât posibil deplasarea cu autovehiculul în perioadele de timp caniculare.

-În cazul în care autovehiculul a fost staționat la soare, înainte de a pleca la drum, folosiți instalația de climatizare pentru realizarea unui confort termic, necesar pentru a diminua efectul negativ al caniculei pentru deplasarea în siguranță.

-În cazul deplasărilor în intervalele de timp caniculare, se recomandă opririle dese, în vederea repausului și hidratării conducătorului auto, iar pe cât posibil staționarea autovehiculului să fie efectuată în zone umbrite.

-Sub nicio formă nu lăsați copiii sau animalele de companie în autovehicul când lipsiți din auto!

-Dacă intenționați să parcurgeți distanțe mai mari, luați în considerare plecarea dimineața devreme sau seara, când temperaturile nu sunt la fel de ridicate și informați-vă asupra stării drumului pe care urmează să îl parcurgeți.

Oboseala la volan este una dintre cauzele des întâlnite la producerea accidentelor rutiere. Simptomele oboselii duc la scăderea timpului de reacție, a vederii, a performanței și vigilenței. În sezonul estival, temperaturile ridicate conduc la îngreunarea deprinderilor motrice și la crearea senzației de somn.

Pentru a preveni astfel de situații, polițiștii rutieri le recomandă tuturor conducătorilor auto ca la primele semne de oboseală să-și întrerupă deplasarea, să parcheze vehiculul într-un loc sigur și să se odihnească până la refacerea completă a capacităților psiho-fizice necesare conducerii în siguranță.

Cerul e limita pentru aroganța „vulturului” Marian Dragomir: cetățeanul care, în mod de protest, a lăsat un sac de gunoi în sediul Primăriei Brăila într-o perioadă în care întreg orașul era inundat de gunoaie, a fost amendat. El va contesta amenda în instanță

Îndrăzneala unui brăilean de a duce un sac de gunoi la Primărie, în mod de protest, după ce a așteptat în zadar circa două săptămâni să i se ridice deșeurile din fața casei, l-a costat pe acesta o amendă aplicată de Poliția Locală, care nu avem niciun dubiu că a acționat la comanda primarului Marian Dragomir (PSD), fiindcă îl cunoaștem pe acesta. Dragomir nu suportă să-l sfideze cineva – așa a interpretat el, ca sfidare, gestul acelui cetățean exasperat de faptul că i se adună gunoaiele în fața casei și nimeni nu vine să le ridice, deși plătește taxa pe salubritate.

Dragomir știa din luna martie că RER, care era operator unic de salubritate, reziliază contractul și că din 10 iunie va opri complet activitatea în Brăila. Primarul a tăcut însă și și-a văzut de campania electorală, că asta era cea mai importantă pentru el, iar apoi, după ziua alegerilor, a dat vina pe RER pentru faptul că orașul se sufoca sub gunoaiele care musteau sub soarele fierbinte.

Vă amintim care era situația în acele zile în oraș, din punct de vedere al salubrității:

Garda de Mediu s-a făcut că plouă și nu l-a întrebat de sănătate pe edilul șef, darmite să mai aplice vreo amendă. Că nimeni nu-și permite să-l amendeze pe Dragomir, mai ales după ce a câștigat din nou Primăria și va trebui să coabiteze cu el încă 4 ani de acum înainte. Nu de alta, dar Dragomir nu uită și nu iartă, ba chiar are o plăcere în a-i umili pe cei care își permit să spună că e ceva ce nu face bine.

Nu, Dragomir e perfecțiunea întruchipată și cine nu e cu el e „cârcotaș” și trebuie blocat. Blocat nu doar în mediul virtual, pe rețelele de socializare, ci și în viața reală, pentru că în viziunea sa, cine nu e cu el e împotriva lui – și trebuie pedepsit pentru asta.

Așa cum vrea să fie pedepsit Cătălin Ciorășteanu, fost jandarm, ieșit la pensie, care, în data de 25 iunie, exasperat de faptul că nu i se ridica gunoiul din fața casei – și era valabil pentru toți vecinii săi de la case, din acea zonă -, a dus un sac de deșeuri la Primărie. El s-a manifestat civilizat, i-a explicat polițistului local de la Primărie că este modul său de a protesta în acea situație critică, a lăsat sacul și a plecat.

„M-a supărat faptul că azi, când m-am întors acasă, am văzut că din fața blocului s-a ridicat gunoiul, dar la noi, la case, stă gunoiul de două săptămâni pe stradă și nu-l ia nimeni. Oricum, m-am dus azi cu niște reciclabile, nu am dus tot gunoiul. Am dus așa, simbolic, azi și i-am zis «Dacă nu se rezolvă într-o zi, două, când mi se încarcă sacii, vin și îi aduc aici».

Ar trebui toată lumea să facă asta, pentru ca primarul să vadă că trebuie să răspundă în fața cetățenilor pentru ceea ce face. Așa, pe banii noștri, le convine!

Eu am mai avut în trecut discuții cu primarul și de fiecare dată când i-am pus probleme serioase despre ce se întâmplă în cartierul Minerva, m-a luat ca și cum i-aș fi un dușman; nu apreciază faptul că eu, în calitate de cetățean, îi spun niște lucruri, ca să poată să le rezolve.

Plus că dacă îi scrii ceva pe FB, te blochează.

Asta fost modalitatea mea de a protesta. Am făcut-o ca să vadă că mai e cineva care mișcă, mai e cineva care trăiește în Brăila asta”, a declarat la acel moment Cătălin Ciorășteanu pentru MD Press.

Un astfel de gest public nu putea fi trecut cu vederea de Marian Dragomir, care acum, odată ce a câștigat un nou mandat pentru următorii 4 ani, vrea să se asigure că nu se creează un precedent periculos. Ce-ar fi dacă mai mulți cetățeni ar avea curajul să îi ceară socoteală pentru modul în care gestionează problemele orașului și să folosească diverse forme de protest, când sunt nemulțumiți de prestația sa ca edil? N-ar fi bine, că el nu suportă oamenii cu coloană vertebrală, el lucrează bine doar cu cei cu spatele plecat. Ca atare, lui Ciorășteanu trebuia să i se dea o lecție. Și a primit amenda de 2.500 de lei, pentru că „a depozitat într-un loc public, respectiv în incinta sediului Primăriei Brăila, lângă biroul de informații publice, un sac din plastic cu reziduuri menajere, motivând că nu i-a fost ridicat gunoiul de la domiciliu. Au fost efectuate fotografii datate cu  aparatul fotografic”.

Informația privind amenda primită de Ciorășteanu a fost dată publicității de Cătălin Chivu, care locuiește în același cartier cu fostul jandarm și care a declarat că se solidarizează cu acesta și că îl va sprijini în a-și găsi un avocat și a contesta în instanță amenda primită.

Vă amintim că autointitulatul „vultur” Marian Dragomir face parte din „cea mai bună echipă PSD” și că în curând, PSD-iștii lui vă vor cere din nou votul, la alegerile parlamentare.

(foto 1: fostul jandarm Cătălin Ciorășteanu și mărețul conducător de oști Marian Dragomir. La nivelul de aroganță la care a ajuns după data de 9 iunie, la următoarea deghizare va fi cel mai probabil Înalt Prea Sfinția Sa Marian Dragomir, atotputernic pe uscat și pe apă, inclusiv pe podul peste Dunăre care, fie vorba între noi, parcă e asfaltat de Dragomir în persoană.)

Jandarmeria Brăila scoate la concurs 24 posturi

Inspectoratul de Jandarmi Județean Brăila scoate la concurs 24 posturi de subofițeri din sursă externă – cu  încadrare directă/rechemare în activitate.

-7 posturi de subofițer operativ principal – specialitatea ordine publică

-3 posturi de subofițer operativ principal – conducător auto

-10 posturi subofițer pază principal

-1 post subofițer tehnic principal – specialitatea comunicații și tehnologia informației

-1 post subofițer casier principal – financiar

-1 post subofițer administrativ principal – financiar

-1 post subofițer tehnic principal – serviciul logistic

Termen limită pentru depunerea cererilor și a dosarelor de înscriere în format complet: 31 iulie 2024, ora 23:55.

Dosarul se transmite scanat lizibil, integral, în format PDF, la adresa de e-mail resurseumane@jandarmeria-braila.ro .

Anunțurile în integralitate și mai multe detalii privind condițiile ce trebuie îndeplinite, formularele și modelele documentelor constitutive ale dosarului de înscriere, informații referitoare la probele de concurs, tematica și bibliografia se regăsesc accesând link-urile:

*Concurs încadrare directă și rechemare în activitate Subofițeri Specialitatea Ordine Publică

https://hub.mai.gov.ro/recrutare/anunt/view?id=3857

*Concurs încadrare directă și rechemare în activitate Subofițeri Ordine Publică – conducător auto

https://hub.mai.gov.ro/recrutare/anunt/view?id=3882

*Concurs încadrare directă și rechemare în activitate Subofițeri Pază

https://hub.mai.gov.ro/recrutare/anunt/view?id=3885

*Concurs încadrare directă și rechemare în activitate Subofițer Comunicații

https://hub.mai.gov.ro/recrutare/anunt/view?id=3907

*Concurs încadrare directă și rechemare în activitate Subofițeri – Financiar

https://hub.mai.gov.ro/recrutare/anunt/view?id=3934

*Concurs încadrare directă și rechemare în activitate Subofițer – Administrare Patrimoniu Imobiliar și Protecția Mediului

https://hub.mai.gov.ro/recrutare/anunt/view?id=4015

Relații suplimentare privind organizarea și desfășurarea examenului/concursului pot fi obținute la nr. de telefon 0239/ 619380, interior 24535, de luni până vineri între orele 08.00-16.00