MANAGERUL SAJ BRĂILA: NU AVEM CERERI DE DEMISII SAU DETAȘĂRI. TOATĂ LUMEA VINE LA LUCRU, AU ÎNȚELES SITUAȚIA DEOSEBITĂ PRIN CARE TRECEM, AU ACCEPTAT FĂRĂ DISCUȚII SISTAREA CONCEDIILOR DE ODIHNĂ

Managerul Serviciului de Ambulanță Județean (SAJ) Brăila, dr. Viorica Iuga, declară că tot personalul este la lucru și că nu există cereri de demisii sau de transfer. Dr. Iuga a precizat că deși se iau toate măsurile posibile pentru protejarea lor, angajații SAJ sunt conștienți că sunt expuși pericolului infectării cu coronavirus, însă niciunul nu a dat înapoi în a-și face datoria în această perioadă dificilă.

Viorica Iuga a vorbit astăzi despre faptul că uneori, persoanele care solicită intervenția SAJ nu oferă informații complete/corecte cu privire la situația celor care au nevoie de ajutor medical, astel încât nu o dată s-a întâmplat ca echipaje neechipate complet să fie expuse la pacienți suspecți, ulterior confirmați pozitiv: „Moralul salariaților îl păstrăm pe cât putem de bun, fiind încercați și obișnuiți cu multe situații deosebite, periculoase, chiar dacă n-am mai trecut printr-o asemenea pandemie niciunul dintre noi.

Măsuri cu privire la protecție și dezinfecție am luat și înainte de această pandemie, în mod regulat.

Nu avem persoane care să solicite demisii sau detașări. Toată lumea dorește să vină la lucru, au înțeles situația deosebită prin care trecem, au acceptat fără discuții sistarea concediilor de odihnă care au fost aprobate inițial pe luna aprilie.

Suntem conștienți de expunerea lărgită a personalului nostru la tot felul de persoane infectate sau nu cu COVID, sănătoase sau simptomatice; de aceea am luat măsurile ce se impun pentru a proteja atât echipele operative, dar și restul personalului SAJ, prin această interogare de la nivel telefonic, de la dispecerat, până la cea de la fața locului – și echipajele întreabă persoanele respective, tocmai pentru a ne putea proteja și a ne echipa complet.

Se discuta cazurile care prezintă suspiciuni cu ISU și DSP, se verifică datele de la aceste instituții și se decide astfel echiparea echipajului medical care se va deplasa la caz.

În cazul <<surprizelor>> la poartă, se anunță din nou dispeceratul, se retrage acel echipaj în mașină și se îmbracă folosind echipamentul adecvat, ori se cheamă un echipaj protejat. Totuși, este posibil să apară lacune în informația de la solicitanți, din diverse motive – omisiuni, rea voință, memorie slabă, neștiință, nepăsare – și atunci am ajuns să avem expuse echipaje neechipate complet la pacienți suspecți, ulterior confirmați pozitiv”.