S-a emis ordinul de începere a lucrărilor pentru proiectul “Port Brăila – Lucrări de infrastructură portuară a sectorului portuar din incinta Bazin Docuri”, în valoare de 24,5 milioane euro
Compania Națională „Administrația Porturilor Dunării Maritime” SA Galați a organizat astăzi la Brăila o conferință de presă pentru a anunța emiterea în luna martie a ordinului de începere a execuției lucrărilor din cadrul proiectului “Port Brăila – Lucrări de infrastructură portuară a sectorului portuar din incinta Bazin Docuri”. Este vorba despre un proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în valoare de 121.165.000 lei (24.478.000 EUR), din care cofinanțarea UE este de 86.696.000 lei (17.514.000 EUR).
La eveniment au fost prezenți prefectul Brăilei, Iulian Timofei, președinții CJ Brăila și CJ Galați, Iulian Chiriac și Costel Fotea, precum și primarii Brăilei și Galațiului, Marian Dragomir și Ionuț Pucheanu.
Obiectivul proiectului de modernizare si dezvoltare a Portului Brăila este acela de a oferi condiții optime pentru transportul naval de mărfuri, cu scopul de a promova mobilitatea durabilă la nivel național, regional și local, capabil să asigure legături rapide și eficiente cu piețele internaționale, asigurând totodată o infrastructură portuară la standarde europene. Modernizarea și dezvoltarea infrastructurii de transport pe căi navigabile va conduce la creșterea fluxurilor de mărfuri și a gradului de utilizare a infrastructurii portuare, ceea ce va avea ca efect generarea de venituri atât la nivelul administratorului, cât și al operatorilor portuari.
Directorul general al Companiei Naționale „Administrația Porturilor Dunării Maritime” SA Galați, Marcela Daniela Costea, a declarat:
Precizăm că în cadrul proiectului sunt prevăzute lucrări de modernizare la: *Cheurile de acostare din portul Bazin Docuri, L=915 m, cu front de operare în incinta bazinului, pe latura molului- Danele 31 și 32, pe latura laterală amonte a bazinului – Dana 33 și pe latura de fund a silozului Saligny – Danele 34, 35, 36, 37 și 38; prelungirea Danei 32, pe zona taluzului de la Dana 33, cu ajutorul căreia se racordează cele două dane, asigurand cresterea valoarii lucrarilor finalizate, prin realizarea unei inchideri a Danei 32 in zona pereului Danei 33; *Molul de acces în/din bazin, L=90 m si 30 m lungime de racordare; *Drumurile de utilitate publică (DUP), din interiorul incintei portului Bazin Docuri: DUP 3, DUP 5, DUP 6; *Înființarea unei rețele de alimentare cu energie electrică și iluminat la dane și doar iluminat în lungul DUP 3, 5 și 6.
După cum s-a precizat în cadrul conferinței de presă, realizarea acestui proiect va avea ca efecte: *scăderea timpului de acostare a navelor cu circa 10% față de situația actuală; *creșterea cantităților de mărfuri vehiculate cu circa 15% față de situația actuală; *rezistența mai mare a cheului la acostări, ceea ce conduce la cheltuieli reduse cu mentenanța danelor respective cu circa 10% fata de situația actuală; *prin soluția mixtă combi-wall de la mol crește rezistența mecanică și stabilitatea, precum și siguranță și accesibilitatea în exploatare, ceea ce conduce la economii în ceea ce privește cheltuielile de înțreținere și exploatare în timp; *la Danele 37, 38 se vor reduce cheltuielile de înțretinere periodică.
În prezent, prin Portul Brăila se derulează un trafic mediu anual de mărfuri de 0,87 mil. tone/an (valoare estimată în analiza cererii la nivelul anului 2019). Urmare a implementării proiectului, se estimează că traficul de mărfuri va crește cu circa 8% până în anul 2024 și cu circa 23% (comparativ cu anul 2019) în anul 2030.
Antreprenorul în acest proiect este Asocierea Hercules SA & Concivia SA & Interconstruct SRL, lider de Asociere fiind Hercules SA.