Senatorul Ion Rotaru (PSD): „Politica PNL – marca Canciu – dăunează grav învățământului brăilean. Alocarea unor sume mai mari pentru funcționarea unităților de învățământ a lezat orgoliul politic al Canciu”

Președintele PSD Brăila, senatorul Ion Rotaru, declară că refuzul consilierilor municipali PNL, în frunte cu inspectorul școlar general Cătălin Canciu, de a vota pentru proiectele CLM prin care se alocă mai mulți bani școlilor și grădinițelor „este o atitudine iresponsabilă și lipsită de echilibru”. Rotaru afirmă într-un comunicat de presă că prin această atitudine, șeful Inspectoratului Școlar Județean „dovedește că-i pasă mai mult de răfuielile politice, decât de instituția pe care o conduce”.

Liderul PSD face aceste comentarii în contextul în care ieri, la ședința CLM Brăila, consilierii municipali PNL s-au abținut la votul unor proiecte ce vizau includerea în bugetul local a banilor alocați de la Guvern pentru plata facturilor la gaze, energie electrică, telefonie, internet, laboratoare elevi, materiale de curățenie destinate unităților de învățământ din municipiu.

Cătălin Canciu, consilier municipal PNL și inspector școlar general, a declarat că, de fapt, abținerea liberalilor viza întreg bugetul municipiului pe anul în curs, care este unul „socialist” și cu care aleșii PNL nu pot fi de acord.

În ceea ce-l privește, președintele PSD Brăila a comentat pe acest subiect: „Conform Legii Educației Naționale, inspectoratele școlare județene aplică politicile și strategiile Ministerului Educației în teritoriu în folosul școlii.

Art. 9 alin. 4 «Ministerul Educaței stabilește anual costul standard per preșcolar/elev, cost care stă la baza finanțării de bază. De suma aferentă beneficiază toți preșcolarii și elevii din învățământul preuniversitar”. A nu vota o hotărâre de consiliu local care stabilește suplimentarea bugetului la capitolul cheltuieli pentru școală, urmare a repartizării suplimentare de sume făcute de ANAF, înseamnă, pe de o parte, încălcarea legii de organizare și funcționare a învățământului, dar și un vot împotriva școlii brăilene.

Așadar, eforturile și insistența Primăriei Brăila de a obține sumele necesare pentru buna funcționare a școlii sunt subminate tocmai de cel care ar trebui să fie cel mai interesat și implicat pentru rezolvarea problemei și alături de acesta, de consilierii PNL.

Se pare că modificarea bugetului municipiului Brăila, în sensul alocării mai multor bani pentru funcționarea unităților de învățământ, a lezat orgoliul politic al inspectorului școlar general Cătălin Canciu, aceasta fiind singura explicație a absurdului situației  de la ședința Consiliului Local Municipal Brăila.

Refuzul consilierilor PNL, în frunte cu inspectorul școlar, de a vota pentru proiectul prin care se alocă mai mulți bani școlilor și grădinițelor este o atitudine iresponsabilă și lipsită de echilibru. Prin asta șeful ISJ dovedește că-i pasă mai mult de răfuielile politice, decât de instituția pe care o conduce.

Este o marotă a PNL de a se opune la tot ceea ce vine dinspre PSD, indiferent cât de benefic ori folositor este. Tot ce vine de la PSD este rău, conform atitudinii consilierilor PNL și a inspectorului școlar general care uită că orice vot ar trebui justificat din motive raționale și nu doar din orgolii politice, iar asumarea unui rol de Gică contra s-a dovedit întotdeauna a fi contraproductivă.

De altfel Primăria municipiului Brăila a alocat în fiecare an  sume din bugetul propriu pentru investițiile din școli. Creșterea bugetului cu 20,9 milioane lei, sumă alocată suplimentar cu destinație doar către unitățile de învățământ, trebuia prinsă în bugetul municipiului pentru a fi repartizată către școli, această alocare fiind votată de consilierii PSD, dar neacceptată de consilierii PNL și inspectorul școlar general.

Iată de ce considerăm că școala trebuie să fie sprijinită și nu politizată, iar cei care-i diriguiesc destinele, în frunte cu inspectorul școlar general, să aibă o poziție echilibrată și responsabilă, în consonanță cu cerințele și exigențele unui sistem de învățământ performant și eficient, care trebuie să răspundă așteptărilor elevilor, părinților și nu în ultimul rând ale cadrelor didactice”.