Consilierul județean Varga: „Spitalul Județean Brăila nu are un chestionar privind evaluarea satisfacției pacientului”; Dr. Pricop: „Există o procedură bine determinată pentru asta. Fiecare secție a spitalului o respectă. Sunt convins că și la UPU există această procedură”

Consilierul județean Vasile Varga (PNL) a semnalat astăzi, în ședința CJ Brăila, câteva probleme care în opinia sa ar trebui rezolvate cât mai repede la Spitalul Clinic Județean de Urgență Brăila.

Varga a vorbit în primul rând despre faptul că se așteaptă în continuare foarte mult la UPU: „Timpii de așteptare știm cu toții că sunt foarte mari. Sper să găsim o rezolvare în acest sens cât mai curând posibil.

A doua problemă ține de informarea aparținătorilor. Cunoaștem cu toții:  odată preluat pacientul de acasă de echipajul de pe Salvare, odată ajuns la UPU, până este consultat și trimis pe secție, poate dura ore bune. Din păcate, aparținătorul care stă afară pe băncuță nu cunoaște nimic legat de starea de sănătate a rudei sale. E adevărat că UPU Brăila se confruntă cu lipsă de personal, e o problemă în acest sens, dar printr-o bună colaborare cu Spitalul Județean, cu conducerea spitalului, să se găsească o soluție în acest sens, în care ori printr-un SMS, ori telefonic, aparținătorul să fie contactat la timp și să i se comunice starea de sănătate a rudei lui.

Vedeți dvs, sunt aparținători care după o perioadă lungă de așteptare, unii dintre ei, pe bună dreptate, devin recalcitranți. Și toate aceste evenimente neplăcute pot fi reduse semnificativ dacă implementăm un sistem informatic de genul ăsta”.

Pe de altă parte, Varga a spus că Spitalul Județean Brăila nu are un chestionar pentru evaluarea gradul de satisfacție al pacientului: „E o chestiune banală, putem să implementăm pe site-ul spitalului, unde pacientul poate completa ori pe perioada internării, ori după externarea lui acest chestionar”.

Președintele CJ, Iulian Chiriac (PSD), a declarat că îl va lăsa pe consilierul județean Cristian Pricop (PNL), șef de secție în cadrul Spitalului Clinic Județean Brăila, să răspundă la chestiunea legată de chestionarul pentru evaluarea satisfacției pacienților.

Chiriac a admis că la UPU „este o problemă” în ceea ce privește timpii de așteptare, dar a explicat că Unitatea de Primiri Urgențe este în subordinea Ministerului Sănătății, nu a Spitalului Județean, deci măsurile trebuie luate de la nivelul ministerului: „E o măsură bună să punem o persoană să țină legătura între UPU și aparținători, dar trebuie să avem aprobarea ministerului și posturile necesare, astfel încât toate aceste date medicale despre pacient să fie date în timp util. O să facem demersuri; să vedem dacă ne și aprobă ministerul”.

În ceea ce-l privește, dr. Pricop a spus că există în cadrul Spitalului Județean Brăila „o procedură bine determinată” pentru determinarea gradului de satisfacție al pacienților, pe care „fiecare secție a spitalului o respectă. Sunt convins că și la UPU există această procedură care se aplică. Ea nu se aplică tuturor pacienților care trec pe acolo, ci prin sondaj”.

„În prezent avem doar varianta scriptică, nu și online”, a replicat Varga.

„Păi nu există online! Satisfacția pacienților este pentru pacienții care sunt internați în spital”, a spus șeful județului.

„De acord cu dvs, dar se poate implementa pe site, că știți cum este, poate pe perioada internării, din X motive, pacientul nu completează acel chestionar.”

„Aveți coleg medic șef de secție, poate găsim o soluție, astfel încât să rezolvăm…”, a spus Chiriac.

„Sigur, vom căuta”, a afirmat dr. Pricop.