Tramvaie noi în municipiul Brăila, după 35 de ani. Timp de două săptămâni se vor face probe, iar apoi acestea vor circula pe traseul Barieră – Calea Dorobanților – Cimitirul Sf. Maria

Municipalitatea brăileană a primit astăzi două tramvaie moderne, achiziționate în cadrul Proiectul “Modernizare transport electric Parc Monument – Radu Negru”, derulat în baza unei finanțări europene. Tramvaiele au fost realizate de SC Astra Vagoane Călători, iar valoarea contractului de furnizare este de 13.800.000 lei, fără TVA.

Primarul Marian Dragomir a invitat presa locală la o primă călătorie de probă cu unul dintre tramvaie, pe traseul Barieră – Calea Dorobaților – Cimitirul Sf. Maria, alături de președintele CJ Brăila, Iulian Chiriac, cei doi viceprimari, dar și reprezentanți ai Braicar.

Acestea sunt primele tramvaie noi care ajung la Brăila după Revoluție și vor fi urmate de alte 8 tramvaie noi, care vor fi achiziționate în cadrul altui proiect.

Edilul șef a declarat:

Directorul general al SC Astra Vagoane Călători, Vasile Diaconescu, prezent și el astăzi la Brăila, a dat câteva detalii tehnice cu privire la tramvaiele livrate Primăriei:

Tramvaiele sunt de tip unidirectional, cu posibilitatea de manevră în direcție opusă din postul de conducere secundar, aflat în partea din spate. Capacitate de transport totală este de 129 locuri, din care 40 pe scaune fixe. Una dintre cele 3 uși duble de serviciu comandate electric este prevăzută cu o rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilități locomotoare și/sau mobilitate redusă.

Tramvaiul este proiectat si realizat pentru o viteza maxima de 70 km/h, reglabilă, limitată electronic la 50 km/h.

Durata de viață a tramvaielor este de 30 ani (8 ani fără reparații generale), iar durata normală de functionare a acestora este de 17 ani.

Tramvaiele sunt echipate cu următoarele sisteme/echipamente/instalații:

– sistem informatic integrat de gestiune și diagnosticare electronică, ce afișează starea de avarie și starea de bună funcționare pentru cele mai importante sisteme și agregate;

– computer de bord integrat cu sistemul informatic de gestiune și diagnosticare electronică a tramvaiului;

– computer de gestiune management trafic (CGMT), cu functii GPS, echipament Wi-Fi și comunicare online;

– echipamente de transfer de date, antene GPS/GSM/GPRS/3G/4G/Wi-Fi, pentru comunicarea cu serverul central si statiile de descarcare a datelor de exploatare si functionare a tramvaielor;

– sistem de numărare a călătorilor;

– sistem automat de taxare – echipamente de ticketing;

– sistem de informare a călătorilor atât la interior, cât și la exterior – indicatoare de traseu, ecrane LED care asigura afișarea rutei/ stațiilor; unitate audio pentru anunturi vocale, etc;

– sistem de comunicare audio (prin voce) cu dispeceratele, prin folosire a unui microfon pe canal GSM;

– sistem de supraveghere video la interior și la exterior, format dintr-un  număr de 10 camere digitale color, cu înregistrare audio, de înaltă rezoluție, tip dom, cu carcasa antivandalism;

– sistem de climalizare – încălzire, ventilație și aer conditionat –  format din 2 unitati HVAC, una pentru compartimentul călătorilor și una care deserveste exclusiv cabina vatmanului.

Primarul a mai spus că în următoarele circa 2 săptămâni, pe timp de zi, dar și de noapte, se vor face probele cu noile tramvaie pe traseul Barieră – Calea Dorobanților – Cimitirul sf. Maria (Pod Brăilița), după care acestea se vor da în circulație, strict pe traseul amintit: „Vor merge în Vidin, până la depou, dar fără călători, pentru a face teste și revizii”.

Articole asemănătoare

Lasă un răspuns