Au început testările statice și dinamice la suprastructura podului peste Dunăre de la Brăila. În acest scop se folosesc 60 de camioane încărcate la capacitate maximă

Directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat pe o rețea de socializare că astăzi au început testările statice și dinamice la suprastructura podului suspendat peste Dunăre de la Brăila.

„Este una din etapele importante înaintea deschiderii podului de la Brăila, al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa.

Pentru acest proiect de infrastructură s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, iar fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților. Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone.

Tablierului metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone.

Valoarea contractului, finanțat prin POIM, este de 2,375 miliarde de lei cu TVA.

Podul suspendat are o lungime de 1974,30 m.

Drumul principal (Brăila – Jijila) are o lungime de 19,095 km. Drumul de legătură cu DN22 (Smârdan – Măcin) are o lungime de 4,328 km”, precizează Pistol în anunțul postat.

„𝗖𝗲𝗹 𝗺𝗮𝗶 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗹𝗲𝘅 𝘀𝗶 𝗮𝘃𝗮𝗻𝘀𝗮𝘁 𝘁𝗲𝘀𝘁 𝗱𝗲 𝗶𝗻𝗰𝗮𝗿𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗮 𝘂𝗻𝘂𝗶 𝗽𝗼𝗱 𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝘁 𝗽𝗮𝗻𝗮 𝗮𝗰𝘂𝗺, 𝗱𝗶𝗻 𝗶𝘀𝘁𝗼𝗿𝗶𝗮 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗲𝗶

𝗔𝘀𝘁𝗮𝘇𝗶 𝗮𝘂 𝗶𝗻𝗰𝗲𝗽𝘂𝘁 𝘁𝗲𝘀𝘁𝗲𝗹𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗶𝗻𝗰𝗲𝗿𝗰𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗰𝗲𝗹𝘂𝗶 𝗺𝗮𝗶 𝗺𝗮𝗿𝗲 𝗽𝗼𝗱 𝘀𝘂𝘀𝗽𝗲𝗻𝗱𝗮𝘁 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗶𝘁 𝘃𝗿𝗲𝗼𝗱𝗮𝘁𝗮 𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮 𝘀𝗶 𝗮𝗹 𝘁𝗿𝗲𝗶𝗹𝗲𝗮 𝗱𝗶𝗻 𝗘𝘂𝗿𝗼𝗽𝗮

La Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea au început, astăzi, testele de încercare a suprastructurii podului, care reprezintă o metodă de verificare practică, în care se urmărește determinarea comportamentului real al structurii prin încercare.

Încercarea pasajului se desfășoară în două etape, după cum urmează:

1.Încercare statică

Se realizează în decursul a 3 zile, începând de astăzi, prin intermediul unui convoi de 60 vehicule de mare tonaj, a câte 40 tone fiecare. Poziționarea camioanelor s-a făcut la 32 metri distanță între ele, amplasate pe toată lungimea podului pe calea nord, întrucât se realizează concomitent și proba de torsiune. În următoarele 2 zile, se vor realiza alte 5 încercări statice cu câte 19 camioane încărcate cu 40 tone fiecare.

Această etapă este monitorizată prin 2 sisteme: unul de topografie, format din 4 echipe cu 4 stații GPS de înaltă precizie și un sistem de 50 senzori de monitorizare instalați pe pod, care vor rămâne permanent.

2.Încercare dinamică, ce se va realiza joi, prin intermediul a 2 camioane pe pod, care vor rula cu o viteză constantă de maximum 80 km/h, trecând peste obstacole preamplasate”, a scris pe contul său Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor .

(sursă foto – facebook CNAIR)