Președintele Senatului, Nicolae Ciucă, declară că podul peste Dunăre dintre Brăila și Tulcea „este un motiv de mândrie națională”

„Podul peste Dunăre dintre Brăila și Tulcea este un motiv de mândrie națională” – este declarația făcută astăzi de președintele Senatului, Nicolae Ciucă, prezent la inaugurarea celui mai scump obiectiv de infrastructură realizat în ultimii 30 de ani în România.

La eveniment au participat președintele Klaus Iohannis, premierul Marcel Ciolacu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, fostul premier Mihai Tudose, miniștri, parlamentari, oficialități locale din județele Brăila, Tulcea și Galați.

Fostul premier Nicolae Ciucă a mulțumit partenerilor japonezi și italieni care au lucrat la acest pod, ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu și i-a felicitat și pe muncitorii care „au lăsat aici o parte din energia lor”.

De asemenea, Ciucă a mulțumit UE pentru suportul financiar substanțial la realizarea acestui obiectiv de infrastructură: „Este un motiv de mândrie națională. România reia cu sprijinul Uniunii din care face parte obiceiul proiectelor de mare anvergură, care nu rămân la sertar. Toți cei implicați am demonstrat, împreună, că România poate construi serios, eficient și chiar spectaculos,  cu efortul populației țării și cu sprijinul concetățenilor europeni.

Pe lângă energia fiecărui om care a lucrat la proiect, sunt puse aici, în această lucrare, 20.000 de tone de oțel, pentru 86 de tronsoane de tablier; acestea au fost furnizate de Combinatul din Galați, iar construcția segmentelor a fost realizată la Brăila. Avem astfel un exemplu excelent de colaborare regională, cu sprijin european, pentru un proiect de mare utilitate în zona Dunării de Jos.

Așa trebuie să facem în toate regiunile țării. Avem bani pentru investiții importante, care să schimbe pentru mult timp România. Este nevoie însă de responsabilitate și de o voință de oțel în instituții și în societate, care să ducă și la alte proiecte de anvergura acestuia.

Este o perioadă în care stabilitatea și dezvoltarea trebuie să fie obiective nonideologice și care să ducă ambele către o modernizare alertă a României și a regiunii în care trăim. Noi avem nevoie de acest parcurs, Uniunea Europeană și toate țările lumii libere au nevoie ca noi să reușim, pentru că suntem la granița cu un război nedrept.

Pentru noi, UE înseamnă consolidarea legăturilor dintre români și dintre aceștia și restul cețățenilor europeni, înseamnă dezvoltarea infrastructurii din România și UE. De aceea avem nevoie de UE și trebuie să fim, la rândul nostru, solidari cu o Uniune Europeană care ne-a ajutat și ne ajută în continuare.

Una dintre prioritățile majore ale acestei coaliții este exact dezvoltarea infrastructurii. Printre primele lucruri pe care le-am făcut ca premier, în decembrie 2021, a fost aprobarea Programului de investiții în infrastructură rutieră până în anul 2030, iar până în aprilie 2023 toate fondurile alocate au fost utilizate integral, ceea ce arată seriozitatea abordării acestei guvernări.

Nu întâmplător podurile sunt unul dintre cele trei simboluri prezente pe bancnotele europene. Însăși finanțarea pentru acest pod provine în proporție de 85% din fonduri europene nerambursabile.  Investim împreună în infrastructură, știind că investițiile atrag noi investiții.

Reamintesc că am încheiat anul 2022 cu un nivel record al investițiilor de la bugetul de stat, peste 72 de miliarde de lei, în creștere cu 22,4% față de anul precedent. De asemenea, un alt record, investițiile străine în România, peste 11 miliarde de euro într-un singur an. Și lucrul acesta se vede în șantierele deschise peste tot în țară.

Avem un pod solid pentru români și pentru toți cetățenii UE.

Uitându-ne în trecut, ne amintim că în 1895 era inaugurat un alt pod peste Dunăre, Podul Regele Carol I, care asigura conexiunea feroviară între București și Constanța. Astăzi, la aproape 130 de ani distanță, continuăm să creăm legături între românii din Dobrogea, Muntenia și Moldova. Continuăm să dezvoltăm România și regiunile românești de la Dunărea de Jos și Marea Neagră. Continuăm astfel să dezvoltăm România în Europa.

Aici, la granița estică a țării, investițiile noastre inspiră încredere în viitorul României și în viitorul prosper al Europei de est, care include Republica Moldova și Ucraina. Și din acest punct de vedere, România este pregătită să sprijine Republica Moldova și reconstrucția Ucrainei”.

Podul peste Dunăre de la Brăila va fi deschis circulației rutiere începând din această după-amiază și se va putea traversa fără taxă în primii cinci ani.

În următoarele circa două luni circulația va fi permisă doar pe timpul zilei, dar fiind că în timpul nopții se va lucra la demontarea macaralelor uriașe care au fost folosite la construcția acestui obiectiv.