Consilierul Bucălău, despre drumul Gulianca-Ianca-Viziru, reabilitat cu peste 90 milioane lei fonduri europene: „La câteva luni de la recepția lucrărilor, drumul arată mai prost decât înainte de a intra în reabilitare”

Consilierul județean Alexandru Bucălău (PNL) acuză faptul că drumul Gulianca-Ianca-Viziru, „reabilitat cu peste 90 milioane lei fonduri europene, s-a făcut praf la câteva luni de la recepția lucrărilor”.

El afirmă într-un comunicat de presă că lucrările s-au făcut de mântuială, iar după aceasta iarnă carosabilul arată mai prost decât înainte ca drumul să intre în reabilitare: „S-a ales praful de megaproiectul de infrastructură în valoare de peste 90 milioane lei bani europeni, care viza modernizarea drumului Gulianca-Ianca-Viziru, în vederea asigurării conectivității directe cu coridorul TEN-T Brăila-Buzău.

Deși am tras nenumărate semnale în legătură cu lucrările de mântuială făcute în cadrul acestui proiect realizat cu fonduri europene, astăzi ne aflăm în situația în care, la câteva luni de la recepția lucrărilor, drumul arată mai prost decât înainte de a intra în reabilitare.

Cârpit, asfaltat, rașchetat și reasfaltat de nu știu câte ori, drumul Gulianca-Ianca-Viziru a ieșit praf din această iarnă, așa cum era de așteptat!

Lucrările au fost atât de prost făcute, încât acum se schimbă chiar și capetele de pod!

Asfaltul este măcinat în foarte multe locuri, iar calea de rulare este plină de crăpături, gropi și denivelări.

În fața acestui dezastru plătit cu peste 90 milioane lei au cedat psihic până și indicatoarele rutiere!

Această lucrare de infrastructură a început prost și a sfârșit și mai prost, pentru că Francisk Chiriac (președintele CJ Brăila – n.r.) a închis ochii la toate cârpelile apărute pe parcursul proiectului.

Intitulat «Modernizarea infrastructurii de transport județean pe traseul Gulianca – Ianca – Viziru, asigurând conectivitatea directă cu coridorul TEN-T Brăila-Buzău”, proiectul a fost finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020. Valoarea totală a proiectului a fost de 93.490.037 lei, din care finanțarea nerambursabilă de 90.649.995 lei, iar contribuția Consiliului Județean Brăila (banii din buzunarele brăilenilor) de 2.840.042 lei.

Proiectul a vizat modernizarea tronsoanelor de drum județean pe o lungime totală de 61,12 km, pe tronsoanele DJ 202A (Gulianca – Gradiștea), DJ 221 (Șuțești – Ianca), DJ 211 (Ianca – Bordei-Verde), DJ 211A (Bordei-Verde – Viziru), prin reabilitarea structurii rutiere, a dispozitivelor de preluare a apelor pluviale, reparații/înlocuiri ale podețelor existente și semnalizarea rutieră a drumurilor județene.

Președintele Consiliului Județean, Francisk Chiriac, a recepționat această megalucrare cu ochii închiși (cu riscul de a da în gropile aflate pe drum), pentru a nu deranja interesele de partid. Chiriac s-a arătat mereu deranjat de acest subiect adus de mine în atenția publică, iar răspunsurile au fost date de fiecare dată în bătaie de joc (așa cum îi este stilul). Nu l-a interesat niciodată care este calitatea acestor lucrări, dovadă că nici nu a postat pe pagina sa de Facebook, unde obișnuiește să se laude, imagini cu acest drum «reabilitat».

Președintele CJ le urează constant brăilenilor «drumuri bune» și se laudă cu faptul că drumurile județene din Brăila sunt mai bune decât cele naționale, dar aceste afirmații pe care le lansează din birou nu fac decât să demonstreze cât de rupt este de realitatea din teren.

Domnule Chiriac, a venit primăvara, mai ieșiți prin județul unde sunteți președinte cu numele, mai vedeți dacă au înflorit ghioceii sau dacă a dat iarba pe șoselele recent asfaltate! Vrem drumuri bune în realitate, nu doar pe hârtie!”