Consilierul județean Bucălău este nemulțumit de condițiile în care se desfășoară transportul public de călători în municipiul Brăila: „Multe dintre autobuze sunt depășite și poluează grav, iar stațiile așa-zis SMART sunt o mare bătaie de joc la adresa brăilenilor”

Consilierul județean Alexandru Bucălău este nemulțumit de starea unora dintre autobuzele cu care se realizează transportul public de călători în municipiul Brăila, precum și de faptul că în acestea nu se dă drumul la aerul condiționat, mai ales în zilele caniculare.

Bucălău afirmă într-un comunicat dat publicității că nici stațiile SMART pe care le promitea edilul șef în urmă cu niște ani nu sunt așa cum ni s-a spus că vor fi: „Administrația PSD Brăila este lipsită de reacție la vederea unora dintre autobuzele din parcul auto Braicar, care circulă pe trasee lăsând în urma lor fum gros, multe dintre aceste mijloace de transport în comun fiind depășite și poluând grav aerul. Acesta este unul din multele exemple negative, prin care administrația locală își demonstrează indiferența față de siguranța și confortul brăilenilor.

Despre stațiile așa-zis Smart s-a mai discutat, în fapt ele fiind o mare bătaie de joc la adresa brăilenilor, scumpe și inutile, iar din păcate constatăm că situația este mult mai urâtă. În realitate, în multe zone circulate din municipiul Brăila stațiile lipsesc cu desăvârșire. Pe strada Eroilor, unde circulă autobuzele nr. 16 și 17, stația este fără acoperiș, iar oamenii sunt lăsați să aștepte autobuzul în bătaia ploii sau în arșița soarelui.

Aceeași situație o întâlnim în zona stației din Grivița, chiar lângă fabrica de confecții, iar exemplele pot continua. Aici nu doar că nu există un adăpost, dar oamenii nici măcar nu știu când vine autobuzul, pentru că lipsește panoul de informare.

În zilele caniculare șoferii Braicar nu folosesc instalația de aer condiționat, pentru a face economie la combustibil, în special pe linia 2 (Hipodrom-Vidin), solicitările călătorilor pentru un transport decent fiind total ignorate.

Din luna mai anul acesta s-au anunțat reparații la liniile de tramvai, iar circulația lor a fost oprită complet, pentru modernizarea căii de rulare din Parcul Monument, investiție care se realizează cu fonduri europene. Au trecut două luni de la anunțul de începere a lucrărilor, iar ritmul este unul dezamăgitor. Nu ar trebui să ne mirăm dacă în luna noiembrie, când este termenul de finalizare a lucrărilor, autoritățile locale vor da iar din colț în colț și îi vor găsi scuze constructorului, așa cum ne-am obișnuit din experiența altor obiective întâziate.

În ultimii ani (2013, 2014, 2015), autoritățile brăilene au făcut în mai multe rânduri majorări de capital la SC „Braicar” și s-au lăudat că au achiziționat 32 de autobuze, pentru care au cheltuit peste 7,4 milioane de lei din bani publici. În anul 2018, deși liberalii au avansat ideea achiziționării de autobuze electrice, propunerea a fost ignorată de administrația Dragomir, care a cheltuit alte 1,9 milioane de euro din bani publici pentru a cumpăra încă 20 de autobuze, respectiv cele în care acum se sufocă brăilenii”.